• Ahlm98

V.7 men VUL visar V.4-5 HJÄLP MISSFALL?

Är nyfiken på hur det har gått för dig? Kram!

• Ahlm98
    Banuni skrev 2018-06-05 12:38:34 följande:

Hej

Var på VUL för 2v sedan. Där blev jag bakåtflyttad från v 8 till 6(5+2). Då syntes 2 hinnsäckar, 1 väldigt liten och 1 stor med tydlig gulesäck.

BM konstaterade att det varit en tvilling grav. men att bara 1 klarat sig.

Inte mer med det......

Nytt VUL idag, 2 veckor senare, som blir v 8(7+2). Det borde synas foster med hjärta i hinnsäcken som klarade sig från förra gången. MEN

BM ser i princip det hon såg sist, och jag mättes till 5+6. Alltså har hinnsäcken vuxit i 3 dagar och sedan avstannat. BM bekräftar stt jag med stor sannolikhet fått missfall, men ber en överläkare att titta också.

Denna överläkare ser 2 NÄSTAN LIKA STORA HINNSÄCKAR, med en aning till gulesäck på den ena och tydlig på andra.

Och mäter mig till 5+6 alltså v.6, med förklaring att kroppen fokuserat på att få den lilla hinnsäcken att växa ikapp och därför har inte den stora vuxit sig stor som den borde till vecka 8.

Nytt VUL om 2v igen.

Tror ni att det ens är möjligt att det är som överläkaren sa? BM hade uppenbarligen missat den då den låg bakom den andra vilket var anledningen till att hon nästan bekräftade ett MF.

Men kan det verkligen stämma att den ena hinnsäcken faktiskt vuxit saktare för att den andra hinnsäcken som var minimal i jämförelse ska kunna hänga med?

Det låter så osannolikt för mig. Är väldigt inställd på det värsta, men vill ändå höra era åsikter eller om nån varit i samma sits... :(

Har aldrig hört något liknande! Låter ändå logiskt i mitt huvud om en läkare säger det..! Hmmm.... jag håller alla mina tummar och tår! :)
Svar på tråden V.7 men VUL visar V.4-5 HJÄLP MISSFALL?