Inlägg från: Anonymous31 |Visa alla inlägg
  • Anonymous31

Ibs, gallsten, uppblåst, hjälp

Hmm... nu är jag en person som inte alltid minns 100 procent (jag har dåligt minne tyvärr). Men jag hade gallsten och inflammation i bukspottskörteln till följd av gallsten, och då hade jag dessa symtom som du beskriver.. Huggande smärta i magen och upp till revbenen. Smärta i ländryggen. Vissa smärtanfall som höll i sig så jag låg och vred mig i sängen och ingen position var bekväm, allt jag kunde göra var att genomlida smärtan. 

• Anonymous31
    Det som läkarna sade hände mig var att en gallsten hade suttit sig för och täppt till i gallgången som i sin tur gjorde att jag fick inflammation i bukspottskörteln.

Det var inflammationen som gjorde ont.

Ja, de där smärtorna jag fick var så att jag inte kunde stå tillslut, jag fick krypa (bodde hos mina föräldrar då) till mina föräldrars sovrum för att det gjorde så ont.  Men smärtan kom och gick, men tillslut blev den mer och mer intensiv. 
  • Anonymous31
    Anonymous31 skrev 2018-05-26 19:22:48 följande:
    Det som läkarna sade hände mig var att en gallsten hade suttit sig för och täppt till i gallgången som i sin tur gjorde att jag fick inflammation i bukspottskörteln.

Det var inflammationen som gjorde ont.

Ja, de där smärtorna jag fick var så att jag inte kunde stå tillslut, jag fick krypa (bodde hos mina föräldrar då) till mina föräldrars sovrum för att det gjorde så ont.  Men smärtan kom och gick, men tillslut blev den mer och mer intensiv. 
    Så det är möjligt att det du har är gallsten. 
Svar på tråden Ibs, gallsten, uppblåst, hjälp