• Anonym (Fika?)

    Fika på första dejten - Vad tycker de flesta, det känns så orginellt.

    Jag vill så gärna träffa henne, men vet inte riktigt vart. Jag tänker mig på ett fik, men det känns så orginellt. Eller att jag är åtminstone lite orolig att hon skall tänka i något stil med det.

    I mitt fall tycker jag att det är passande. Då får man ju en bättre bild över hur personen är.

    Och nästa dejten får ju helt klart bli någonting annat.

    På tal om andra dejten. Kan man ha filmkväll, eller blir det alldeles för på eller något sådant?

    Vad skulle man i sådan fall göra på andra dejten?!

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Fika på första dejten - Vad tycker de flesta, det känns så orginellt.
  • Anonym (Fleur)

    Orginellt? Var och varannan första dejt sker ju över en kopp kaffe på ett fik?

  • millow

    Tror du menar ooriginellt.

    Men ja, ta en promenad istället? Eller gå på museum eller nåt.

  • Afterlife

    Originellt? Menar du ordinärt?
    Fika på första dejten är väl ypperligt. Fast jag föredrar en promenad, jag har lättare att prata när jag går än när jag sitter och stirrar rakt på personen om det är första gången man träffas.
    Beträffande andra dejten får du väl känna av stämningen. Med de flesta föredrar jag neutral mark åtminstone ett par gånger innan man börjar ses hemma hos varandra.

  • Rudbeckius

    Det är nog alldeles vanligt OK, inte originellt alls, att träffas och fika på första dejten. Välj romantiskt fik. Kombinera med promenad kanske?

    Andra dejten samma sak, kan funka faktiskt, annars pröva roddtur, picknick (frulle, brunch eller lurre) med vin, bio och bar, dans och bar, träffas i gäng med polare osv.

    Lycka till!

  • Anonym (M)
    Anonym (Fleur) skrev 2018-05-18 17:00:17 följande:

    Orginellt? Var och varannan första dejt sker ju över en kopp kaffe på ett fik?


    Gissar på att TS syftar på o-originellt. 
    Anonym (Fika?) skrev 2018-05-18 16:58:46 följande:

    Jag vill så gärna träffa henne, men vet inte riktigt vart. Jag tänker mig på ett fik, men det känns så orginellt. Eller att jag är åtminstone lite orolig att hon skall tänka i något stil med det.

    I mitt fall tycker jag att det är passande. Då får man ju en bättre bild över hur personen är.

    Och nästa dejten får ju helt klart bli någonting annat.

    På tal om andra dejten. Kan man ha filmkväll, eller blir det alldeles för på eller något sådant?

    Vad skulle man i sådan fall göra på andra dejten?!

    Tack på förhand!


    Äh, så behöver du inte tänka. Fika är jättebra för en första träff. Avslappnat utan några förväntningar på vad det måste leda till, enkelt att bryta isen eller få igång samtal om det blir lite stelt (jämfört med en middag t.ex.). 

    Tycker en filmkväll passar fint för en andra dejt också, så länge man i sin kommunikation liksom visar att det är just en filmkväll och inte en "filmkväll ;)" man syftar på, så det inte finns någon press eller så. Men det beror ioförsig också på hur bra ni känner varandra och hur mycket man pratat innan. Men föreslå det som andra träff kan du ju absolut göra, är hon inte riktigt bekväm med det kan ni göra något annat (vad exakt beror lite på ålder).
  • Anzil
    Meriall skrev 2018-05-18 22:14:58 följande:

    Jag tycker en öl på en pub eller uteservering är bättre.


    JA!


     


    Jag tänkte också att ett glas vin som jag bjuder henne på vore något trevligt. Men jag hittade inga sådana ställen i min nya hemort.


     


    Det kanske får bli till nästa gång?

    Känns faktiskt lite bättre nu när jag tänker efter. Fika, få en bild av hurdan personen är. Andra dejten blir det med alkohol, inte så att vi blir berusade, utan möjligt visst max ett glas, kanske två . ..


     


    Och tredje dejten kanske det blir hemma hos varandra för filmkväll?

    Filmkväll som andra dejten känns ändå som om man har för bråttom.

    Tjaa..Får helt enkelt se hur vi klickar på första dejten. Jag tycker det är spännande i den sortens nivå vi är i nu. Så den kanske håller sig även efter våran dejt, förhoppningsvis! :)

    Tack för din rekommendation, jag fick idéer och planeringar av det!

Svar på tråden Fika på första dejten - Vad tycker de flesta, det känns så orginellt.