• Slegnirp

Män gillar också mys!

Vad är det för trams jag läser på den hör sidan att killar inte gillar ligga och mysa efter fyrverkerierna? Humbug! Jag älskar att mysa, både före och efteråt. Ligga och kramas och smeka och pussas och klämmas med någon... ah, jag tror fan jag gillar det bättre än sex. Jag är sexsugen ibland men myssugen, det är jag nog alltid på ett eller annat sätt.

Kom igen nu, visst finns det fler män än jag som gillar mys? Eller finns det bara myskvinnor där ute?

• Svar på tråden Män gillar också mys!
  • Mullbär

Min man blir supergossig efter utlösning, oavsett om det är sex eller bj :) 
    Komma o kramas o sådär.. Eller bara ligga o mysa i sängen en stund, behöver inte leda till nåt mera. Men vi var definitivt mer fysiskt gosiga i början innan vi bodde tillsammans och när vi nyligen flyttat ihop.. 

• Anonym (J)

Min sambo vill alltid gosa och mysa, kåt eller ej. Oftast blir han kåt dock när han börjar klämma på mig och sånt.. Flört

• Anonym (Mysig)

Tycker de flesta män är så. Är nog ett behov hos båda könen, intimiteten. 

• Slegnirp
    Anonym (Mysig) skrev 2018-05-18 22:38:26 följande:

Förmodligen. Därför jag blir så förvånad över att så många klagar på att män inte vill.
  • Anonym (Avis)

Blir avis.. Min sambo vill nästan aldrig bara mysa o kramas :( enda gångerna han är kramig det är när han är kåt. Han va mer gosig i början av förhållandet så det är jättetrist att han inte vill nu.

Jag är själv väldigt kramig av mig.. Nån snabb kram blir det väl nån gång.. O när vi lägger oss händer det nån gång att vi håller om varann, men oftast är han kåt då. Han tycker närheten vi får när vi har sex räcker för honom, men sen har vi väl inte sex så jätteofta heller. 2-3 ggr i månaden. Vet inte hur många gånger vi bråkat om just det här:(

O närhet efter sex, det är bara att glömma. Suck!!

Nej jag har börjat tappat lusten till sex nu! Vill inte känna mig som en madrass längre.

• Slegnirp
    Anonym (Avis) skrev 2018-05-19 02:04:24 följande:

Blir avis.. Min sambo vill nästan aldrig bara mysa o kramas :( enda gångerna han är kramig det är när han är kåt. Han va mer gosig i början av förhållandet så det är jättetrist att han inte vill nu.

Jag är själv väldigt kramig av mig.. Nån snabb kram blir det väl nån gång.. O när vi lägger oss händer det nån gång att vi håller om varann, men oftast är han kåt då. Han tycker närheten vi får när vi har sex räcker för honom, men sen har vi väl inte sex så jätteofta heller. 2-3 ggr i månaden. Vet inte hur många gånger vi bråkat om just det här:(

Nej jag har börjat tappat lusten till sex nu! Vill inte känna mig som en madrass längre.

Tråkigt att höra :(

Jag tycker mys är bland det bästa i världen (möjligtvis efter svartvinbärssaft...) och jag skulle aldrig kunna tänka mig ett förhållande utan mys. :3
  • Anonym (Mysig)
    Slegnirp skrev 2018-05-18 23:49:53 följande:

Förmodligen. Därför jag blir så förvånad över att så många klagar på att män inte vill.

Kan ju vara så att det tyvärr är ett tecken på att förhållandet inte är bra. Vissa killar har svårt att kommunicera, håller allt inom sig. Mitt ex var så, drog dig undan och ville inte vara nära osv. Han sa aldrig rakt ut nåt angående vårt förhållande, utan distanserade sig.

Sen kanske det är så att vissa människor har svårt för intimitet, kanske inte vuxit upp i ett kärleksfullt hem tex. Än värre om man är man då det inte är lika "okej" att visa känslor och att man vill vara nära.
  • Anonym (Mysig)
    Anonym (Avis) skrev 2018-05-19 02:04:24 följande:

Låter jättetråkigt. Som jag skrev i mitt förra inlägg, kanske har ni börjat glida isär? Om man älskar nån vill man ju vara nära, och efter sex, finns ju inget bättre! Låter lite som ett varningstecken att han var mer gosig i början....
  • Anonym (Mysig)
    Slegnirp skrev 2018-05-18 21:46:49 följande:

Vad är det för trams jag läser på den hör sidan att killar inte gillar ligga och mysa efter fyrverkerierna? Humbug! Jag älskar att mysa, både före och efteråt. Ligga och kramas och smeka och pussas och klämmas med någon... ah, jag tror fan jag gillar det bättre än sex. Jag är sexsugen ibland men myssugen, det är jag nog alltid på ett eller annat sätt.

Kom igen nu, visst finns det fler män än jag som gillar mys? Eller finns det bara myskvinnor där ute?

Och håller med! Helt underbart. Speciellt som singel saknar man ju det enormt. Men är tjej :p
  • Slegnirp
    Anonym (Mysig) skrev 2018-05-19 09:30:09 följande:

Och håller med! Helt underbart. Speciellt som singel saknar man ju det enormt. Men är tjej :p

Jag är singel och jag har haft en del mys i alla fall. Men jag kanske bara har haft tur? :P
  • Anonym (Mysig)
    Slegnirp skrev 2018-05-19 11:21:08 följande:

Jag är singel och jag har haft en del mys i alla fall. Men jag kanske bara har haft tur? :P

Så härligt! Kanske det.. Har inte hittat nån att gosa med. Har mest blivit sex :/
  • Anonym (A)
    Anonym (Mysig) skrev 2018-05-18 22:38:26 följande:
    Instämmer.
  • Fritz08

Att mysa är nästan bättre än sex.

Oftast övergår väl mys till förspel och avslappning efter sex och håller på en längre stund.

Att mysa behöver inte heller innebära sex enligt mig. Mys ligger på en annat mental nivå.

• Slegnirp
    Fritz08 skrev 2018-05-19 15:50:15 följande:

Att mysa är nästan bättre än sex.

Oftast övergår väl mys till förspel och avslappning efter sex och håller på en längre stund.

Att mysa behöver inte heller innebära sex enligt mig. Mys ligger på en annat mental nivå.

När jag hade en KK så kunde vi ligga en hel dag och mysa. Sjukt oproduktiva, jag vet, men det sket vi i. :D
  • prospicientia

Det är underbart när det är någon man kan ligga och kramas med eller ligga tätt intill länge. Och det behöver inte leda till kåthet. Det är en underbart tillfredsställande känsla av att bara få vara nära, kanske lyssna på varandras andning. Men det är ytterst sällsynt tyvärr bland vuxna att man kan göra det utan att ha någon sexuell relation. Men jag har varit med om det med någon kompis. Egentligen vill jag ha den närheten med mina närmsta vänner som en del av bekräftelsen av vad vi har tillsammans. I verkligheten är det normalt sett bara tillsammans med barn vid enstaka tillfällen jag får den närheten. De kan ju klänga på en och glatt leka sådär och det är naturligtvis alldeles underbart. 

• Richard1986

Att mysa, kramas, kela, snuffa på varandra och riktigt vara omslingrade i varandra är väl bland det härligaste som finns. Har stort gos-behov ;) haha

• Richard1986

Att mysa, kramas, kela, snuffa på varandra och riktigt vara omslingrade i varandra är väl bland det härligaste som finns. Har stort gos-behov ;) haha

• Anonym (Mysig)
    prospicientia skrev 2018-05-22 13:45:20 följande:

Det är underbart när det är någon man kan ligga och kramas med eller ligga tätt intill länge. Och det behöver inte leda till kåthet. Det är en underbart tillfredsställande känsla av att bara få vara nära, kanske lyssna på varandras andning. Men det är ytterst sällsynt tyvärr bland vuxna att man kan göra det utan att ha någon sexuell relation. Men jag har varit med om det med någon kompis. Egentligen vill jag ha den närheten med mina närmsta vänner som en del av bekräftelsen av vad vi har tillsammans. I verkligheten är det normalt sett bara tillsammans med barn vid enstaka tillfällen jag får den närheten. De kan ju klänga på en och glatt leka sådär och det är naturligtvis alldeles underbart. 

Jag känner inte alls så gentemot en kvinnlig vän. Även om jag tycker om mina vänner så vill jag inte ha den närkontakten med dem. Den tillfredställensen känner jag bara genom att mysa med en man som jag är attraherad av. Så någonstans handlar det om en sexuell underton för mig även om man inte gör något sexuellt.
Svar på tråden Män gillar också mys!