• dava01

Ovitrelle/ någon mer?

Hej!

Är lite i samma sits, tog min ovitrelle spruta den 17/8. Men de var efter att min ivf behandling fick avbrytas pga av endast två st äggblåsor :(

Så jag hoppas verkligen att detta funkar ändå!! Hade lite värk i nedre delen av magen i tors & fredags, har någon av er haft så?

//Davina

• dava01
    Blomma10 skrev 2018-08-25 21:26:50 följande:

Tyvärr inte... vi kör den naturliga sex vägen.. håller alla tummar för att du är gravid snart! Kram

Ja men det är ju det vi också har fått göra eftersom behandlingen avbröts. Undrade bara vad ni andra hade för symtom nu efter ovitrelle sprutan :)

Lycka till, kram
  • dava01
    Blomma10 skrev 2018-08-25 23:52:38 följande:

Jaha nu förstår jag! Alltså jag tog min första spruta imorse och nu har vi precis haft sex, så jag har inte någon erfarenhet alls av sprutan hehe, jag hoppas att vi fick till de nu ikväll. Tänkte ha sex imorgon och på måndag med, sen får de räcka. Ska ju börja ta vagitorier som heter lutinus som ska vara förebyggande för att barnet ska ? va kvar i magen? tydligen. Börjar på dag 17

Jag såg det sen att du tog den igår.. men får se vad som händer, dagarna går så långsamt fram. Funderar på att testa med grav test på typ onsdag, då är det 12 dagar sen jag tog sprutan.. Tar också lutinus började med dom i tisdags, så kladdiga! Glöm inte att använda trosskydd, det går inte utan haha.
  • dava01
    Trullis82 skrev 2018-08-26 00:21:47 följande:

Jag får lite ont i nedre delen av magen 2 dagar efter sprutan. Men som i mitt fall så har vi ju även samlag flera dagar i rad så jag har inte tänkt att det e sprutan utan snarare samlaget som gjort mig känsligare. Men kan vara en blandning.

Förra gången när jag fick mitt MF var det det samma. Samma känsla o väldigt tidiga symptom.

Men jag har ju haft samma symptom vid äl tidigare så inget är ju säkert förens pluset på stickan

Okej, ja det kan ju bero på allt möjligt. Inbillar väl mig att det ska vara ett grav symtom haha. Har också haft så tidigare, men då trodde jag att det berodde på äggplock, var gravid båda gångerna då, men den senaste slutade i MF i v 8. Beklagar ditt missfall.

När är din testdag? Jag funderar på att testa på onsdag, 12 dagar efter sprutan..
  • dava01
    Blomma10 skrev 2018-08-26 09:16:04 följande:

Hur fungerar de med lutinus? När ska man ta dom efter att man tagit ovitrelle?? Han sa inte de till mig min gynläkare... står här som ett frågetecken..

Till mig har dom alltid sagt fyra dagar efter ovitrelle. Utan ivf så tar man morgon och kväll. Eftersom jag blev nedrreglerad nu så tar jag tre st/dag.
  • dava01
    Trullis82 skrev 2018-08-26 09:37:44 följande:

Då min läkare sagt att Ovitrelle kan ge fel svar på gravtest så vill han att jag väntar till dag 14 för att inte ge falska förhoppningar alltså. Så för mig blir det 5/9. O förra gången jag testade då det e andra gången med Ovitrelle för mig så på dag 14 visade det gravid 1-2 veckor. Så det stämmer ganska bra. Hade jag testat på dag 12 hade det varit inte gravid. Så jag väntar hellre än får ett negativt svar.

O testar bara på CB veckoindikator. Har provat så många test o flera ha gett falska svar. Så litar endast på dessa. Dyra men så värt det.

Då e du o jag ganska lika i cykeln oxå?

Ja precis, jobbigt och få ett falskt resultat. Men jag har alltid tjuvtestat och fått svaga plus på 12:e dagen.. sista fick jag ett super svagt på dag 11 sen testade jag med digitalt på dag 13 och fick gravid 1-2.

Ja dom digitala är absolut bäst så slipper man tyda massan streck.

Ja, inte så långt kvar nu. Har du barn sen tidigare?

Lycka till!
  • dava01
    Blomma10 skrev 2018-08-26 10:34:39 följande:

För mig som inte har utfört någon ivf behandling eller liknande skrev läkaren ändå 3ggr/dag men dock inte när jag ska börja ta de och hur länge. Men jag tror det är 3 eller 4 dagar efter sprutan. Så jag får ta och ringa dom imorgon.

Jaha okej, bäst då att ringa och fråga för att vara på säkra sidan. Har för mig att man tar ett tag efteråt om man fått plus men man kan sluta direkt när man har fått ett säkert minus. För mig har alltid mensen blivit sen pga lutinus, så jobbigt då för då tror man att testet visar fel. Sen får jag också svullna bröst av dom så det också svårt att avgöra om man är gravid eller inte. Man letar ju efter gravsymtom hela tiden haha!
  • dava01
    Blomma10 skrev 2018-08-26 11:52:04 följande:

Jag har inte fått någon mens själv på jätte länge.. jag har tagit tabletter som heter provera i ca 10 dagar, sedan kommer mensen någon gång 3 eller 4 dagar senare.. jobbigt som f*n men de går. Hoppas verkligen vi alla 3 ska plussa snart och att de håller i sig!

Okej,vad jobbigt. Men så himla bra att det finns hjälp att få. Ja verkligen! Håller tummarna för oss :)
  • dava01
    Blomma10 skrev 2018-08-26 13:34:15 följande:

Börjar känna lite molande värk på höger sida, jag tror nog att jag har ägglossning. Är hemma om ca 2 timmar, ska hoppa på min man haha :) imorgon blir de inget sex då han blir bortrest men jag hoppas att två gånger ska räcka.... :(

Haha gör så! Vet inte de borde räcka, vi missade ju att ha samma dag som jag tog sprutan.. men egentligen så borde en gång räcka tycker man ;)
  • dava01
    Blomma10 skrev 2018-08-26 15:25:15 följande:

Haha aaa jag tycker också de bör räcka! Men hoppas två gör susen! För kl 22 så har de gått 36 timmar sen jag tog sprutan. Då bör ägget ha släppt tills dess. Om jag förstått allt rätt

Tror det också var något sånt. Det blir säkert jättebra, man ska känna att man gjort vad man kan. Nu är det bara att vänta...
Svar på tråden Ovitrelle/ någon mer?