Ovitrelle/ någon mer?
Hoppas du förstår något av de jag har skrivit ser nu lite fel ord dycker upp har sån mobil auto kommer själv stavningen haha
Hoppas du förstår något av de jag har skrivit ser nu lite fel ord dycker upp har sån mobil auto kommer själv stavningen haha
Okej, same here bara väntat på mensen.
Som är 5 dagar nu
Mensen som är sen 5 dagar nu skulle de stå hehe
Hej!
Jag o min sambo har försökt sen jan-17. I början gick det bra med en tablett letrozol, inga graviditeter. Sen höjdes det till två tabletter, första gången ägglossning men ingen graviditet. Sen med fortfarande två tabletter inga ägg ocj sist tre tabletter, ett ägg på 19 mm och ett på 16mm. Krävde då ovitrelle (gyn har varit väldigt anti detta) o detta ledde till graviditet. Lossade bara ett ägg av ovitrellesprutan. Fick dock missfall i vecka 8.
Nu väntar jag på mens för att kunna börja om allt igen.
Hur går det för alla?
Jag var på vul igår på cd 11 och hade 2 ägg på 13mm och ett på 14mm. Ska på nytt vul på fredag! Dubbeldos på pergo denna gången.
Heej tjejer har 2 barn sen innan blev gravid direkt på första enekel kuren med första barnet och med bebis nr 2 blev gravid på andra kuren vanlig kur med .
Nu med bebis nr 3 fick direkt utskriven dubbel dos och tagit dom idag är det sista gången ska ta tabletterna sen 1 okt har jag tid för ultraljud om allt är ok så ska jag ta ägglossning spruta ovitrille.
Hur gåre för er ?
Jag är också på barn tre hur gamla är dina barn? Med första tog det sig på första kuren, andra på femte kuren men fick också mf och ma tredje och fjärde kuren.
Ja alltid kul att följas åt när man har liknande situation. Mima barn är 15 mån och största snart 5 år.
Fått sprutan nu igen ska ta den imorgon och den heter pregnyl, typ samma som ovitrelle.
Ja alltid kul att följas åt när man har liknande situation. Mima barn är 15 mån och största snart 5 år.
Fått sprutan nu igen ska ta den imorgon och den heter pregnyl, typ samma som ovitrelle.
Nää 15 mån också? :) vill gärna ha tätt nu slippa börja jobbaÅh samma ålder! Vi vill ha tätt nu, hade varit så skönt att bli gravid nu så slipper jag börja jobba mellan mammaledigheter
Nä det kan ju ta en stund. Vi sökte hjälp efter 1,5 år visade sig att jag inte hade äl lyckades med dottern på första kuren pergotime också! Vi kommer nog gå över till ivf om det inte tar sig denna månaden, tredje kuren.
Första gången med dubbelkur 100mg denna gången. Hade 3 blåsor dag 11 på 13mm och 14mm igår var det en på. 17,5 och en på 15. Vet inte var den tredje tog vägen glömde fråga.
Hej! Nu står jag här lite panikslagen.... jag skulle tagit ovitrelle sprutan tag 14 även om de inte gav utslag för ägglossning på testet. Men ja glömde o göra de så då fortsatte ja tills idag på dag 16. Imorse fick jag glad gubbe efter vi haft sex då jag kände att degjlrde jävligt ont när min man körde in den. Så då tänkte jag att ja provar o tar ett test. Visade positivt direkt. DÅÅ kom ja att tänka på sprutan o ba, SHIT!!! Ja glömde att ta den!!! Så ja sprang till kylskåpet tig fram den o tryckte in 250 enheter!! Vet inte om ja gjorde rätt nu :( förtvivlad... o min man pker iväg så vi kan inte ha sex tills tisdag... vi hade sex i torsdags och idag innan ja tog min spruta. Ja kände verkligen i min äggstock hur de högg till när han va inne i mig. Så de visade sig att ja fick utslag.. känns hopplöst nu :(
Tog sprutan igår kväll enligt läkarens ordination. Så de borde ju vuxit lite till från 17, 5 och 15. Har vul imorgon se om de lossnat. Bim borde vara typ runt 14/10
Jag va på kliniken igår och där konstaterade dom att jah haft egen ägglossning på G. Där av smärtan jag haft på höger sida igår. Svin ont. Men jag tog ju sprutan precis efter jag plussade på ägglossningtestet, och de va ca 10-15 min efter samlaget. Men de va okej. Och min man skulle va på resande fot idag men de blev inställd till imorgon. Så ja hinner ha sex me han en gång till idag innan han åker imorgon!! Hoppas verkligen de hjälpt och de tar sig denna gång.
Hallow tjejer ville dela med mig lite . Idag var jag på ultraljud för att kolla äggen såg rätt bra ut .. livmodertappen som var ca 7 cm.
Hade ett är på vänster sida som var ca 16 cm och bredvid den runt 12 cm , höger sidan en ägg runt 13 cm
Glömde tillägga att jag ska ta sprutan ovitrille imorgon
Heej! Ja hoppas verkligen de tar sig för oss denna gång!! Haha du menar 16mm va? Annars är de lite för stora ägg och livmoder :?) hoppas de går bra för er också! Tyckte ovitrelle sprutan såg läskig ut men de va inte alls läskigt att ta den och de kändes absolut inget heller. Har du plussat på ägglossningen än?
Vad jag menade va, om du fått positivt utslag på ägglossning INNAN du tagit sprutan? För de va så ja gjorde. Fick positivt på stickan och så tog ja sprutan direkt. Jag vet att man inte ska ta ägglossningstest efter sprutan för de kommer ge positivt direkt. Tänkte börja med Lutinus imorgon. (Vilket jag hatar) mam blir så äcklig och kladdig... usch de bara rinner om en