• ranten

    Ovitrelle/ någon mer?

    Blomma10 skrev 2018-09-27 21:53:06 följande:

    Hej alla!! Jag har varit lite oaktiv då jag inte mått bra av de här med graviditetstänkandet och massor... Men nya tag så klart! Idag är jag på dag 13 och va och träffade min gynekolog idag. Hade två ägg. Ett på 17mm och den andra på 23mm. Han sa ?din äggblåsa ligger ytligt... längst med kanten. Vilket är mycket enklare att ?pricka? sa han. Så ikväll ska ja ta ett ägglossningstest, visar de positivt ska jag ta ovitrelle sprutan och ha samlag direkt. Ska prova imorgon och imorgon kväll. Får jag inte positivt till imorgon kväll ska jag ändå ta ovitrelle. Men HOPPAS jag får positivt på ägglossningstestet...


    Nästan samma som mig, cd 14 idag. Fick menopur idag och ska ta pregnyl imorgon och sen nytt vul på måndag. Hade ett ägg på 15mm och ett på 17,5mm. Hoppas att det blir två ägg så man har två chanser!
  • ranten
    Längtar efter en bebis skrev 2018-09-28 16:43:32 följande:

    Okeej ooh ska bli roligt att följa varan då vi är i samma sits . Beklagar till mf. Jag har inga mf i bagage.

    Mina barn är 3 och 1 år .

    Dina barn då ?

    Vaah nej då är det väl inte ovitrille sprutan kanske någon annan Jag tar den i magen ovitrille.


    Ja alltid kul att följas åt när man har liknande situation. Mima barn är 15 mån och största snart 5 år.

    Fått sprutan nu igen ska ta den imorgon och den heter pregnyl, typ samma som ovitrelle.
  • ranten
    ranten skrev 2018-09-28 17:10:34 följande:

    Ja alltid kul att följas åt när man har liknande situation. Mima barn är 15 mån och största snart 5 år.

    Fått sprutan nu igen ska ta den imorgon och den heter pregnyl, typ samma som ovitrelle.


    Nää 15 mån också? :) vill gärna ha tätt nu slippa börja jobba
    Längtar efter en bebis skrev 2018-09-28 17:22:39 följande:

    Jag den spruta fick första gången när jag blev gravid med dottern. Aah för att va exakt min son är 15 med hehe.

    Jaa de samma sprutan får oxå den nu . 1 okt har jag tid för ultraljud sen om allt är ok så bestämmer vi en dag då jag ska ta sprutan ovitrille


    Åh samma ålder! Vi vill ha tätt nu, hade varit så skönt att bli gravid nu så slipper jag börja jobba mellan mammaledigheter
  • ranten
    Blomma10 skrev 2018-09-28 17:47:22 följande:

    Jag är med på dag 14 idag.. fick inga positiva ägglossningstest igår kväll och imorse, ska ta ett ikväll också. Visar de negativt ska jag ändå ta ovitrelle sprutan. Hoppas de visar!!! För om de inte visar ägglossning på testet och jag tar sprutan känns de som att ja tar den i onödan? Tänk om de inte blir ägglossning liksom.... men de kanske bara jag som tänker så :/


    Men oj vad synka de vi är i cyklarna haha!!

    Jag har inte riktigt läst på det här med sprutan men är det i onödan att ta sprutan om äl inte är på gång av sig själv? Jag har trott att det är sprutan som framkallar äl om den skulle utebli? Min klinik sa "to boost ovulation" sen fick jag inte mer information.
  • ranten
    Längtar efter en bebis skrev 2018-09-29 10:45:22 följande:

    Jaa precis vill ha med tätt för man vet ju inte hur lång tid de kommer ta att bli gravid.. Med dottern försökte vi 3 år utan resultat sedan sökte vi hjälp och fick pergotime blev gravid på första vanlig kur. Såå vill inte förlora tid hehe


    Nä det kan ju ta en stund. Vi sökte hjälp efter 1,5 år visade sig att jag inte hade äl lyckades med dottern på första kuren pergotime också! Vi kommer nog gå över till ivf om det inte tar sig denna månaden, tredje kuren.
  • ranten
    Längtar efter en bebis skrev 2018-09-29 14:14:42 följande:

    Aah okej samma som jag ... Aah men hur många äggblåsor hade du ? Du tar vanlig kur eller ?

    Jag tar dubbelkur först gången nu längtar faktisk till ultraljud för att kolla hur många äggblåsor


    Första gången med dubbelkur 100mg denna gången. Hade 3 blåsor dag 11 på 13mm och 14mm igår var det en på. 17,5 och en på 15. Vet inte var den tredje tog vägen glömde fråga.
  • ranten
    Längtar efter en bebis skrev 2018-09-30 14:40:17 följande:

    Okeej.. Men hur vare då tog du sprutan ?

    När ska du ta grav test good luck hihi..

    Jag har ultraljud imorn jag hör av mig hur de går


    Tog sprutan igår kväll enligt läkarens ordination. Så de borde ju vuxit lite till från 17, 5 och 15. Har vul imorgon se om de lossnat. Bim borde vara typ runt 14/10
  • ranten
    Blomma10 skrev 2018-09-30 13:04:34 följande:

    Hej! Nu står jag här lite panikslagen.... jag skulle tagit ovitrelle sprutan tag 14 även om de inte gav utslag för ägglossning på testet. Men ja glömde o göra de så då fortsatte ja tills idag på dag 16. Imorse fick jag glad gubbe efter vi haft sex då jag kände att degjlrde jävligt ont när min man körde in den. Så då tänkte jag att ja provar o tar ett test. Visade positivt direkt. DÅÅ kom ja att tänka på sprutan o ba, SHIT!!! Ja glömde att ta den!!! Så ja sprang till kylskåpet tig fram den o tryckte in 250 enheter!! Vet inte om ja gjorde rätt nu :( förtvivlad... o min man pker iväg så vi kan inte ha sex tills tisdag... vi hade sex i torsdags och idag innan ja tog min spruta. Ja kände verkligen i min äggstock hur de högg till när han va inne i mig. Så de visade sig att ja fick utslag.. känns hopplöst nu :(


    Har du äl själv så är det väl inte någon fara? Spermierna lever ju i dagar, när ska man ha äl när det ger utslag på testet?
  • ranten
    Längtar efter en bebis skrev 2018-09-30 15:22:00 följande:

    Aah jag brukar inte få ultraljud för att kolla om dom har lossnat utan vi får bara vänta och se om jag får mens annars blir det grav test


    Vet inte vad som görs om de inte har lossnat men det märker jag imorgon ;)
  • ranten
    Blomma10 skrev 2018-09-30 16:19:33 följande:

    Ja hoppas de hjälper!! När man tagit sprutan släpper ägget efter 24-36 timmar.


    Har för mig att jag läst att om äl är på gång naturligt så går det fortare efter att man tagit sprutan. 12h har jag för mig att det kan ta då. Men som sagt vet inte. Håller tummarna för att det räcker!
Svar på tråden Ovitrelle/ någon mer?