Inlägg från: Anonym (Ick) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ick)

GRÄVA vårta, så kul!

Vårtor är väl oftast hårda och går liksom inte att gräva eller skrapa på? Jag skulle nog ringa VC och be dom titta.

Annars kan man på riktiga vårtor använda silvertejp, alltså riktig silvertejp. Man sätter en bit på vårtan som får sitta i sex dagar, sen filar och skrapar man bort allt som går. Sen ny silvertejp i sex dagar osv. Kan ta upp till två månader innan vårtan är borta. Men detta är ju för HÅRDA vårtor. Om din är mjuk och missfärgad skulle jag definitivt be en ssk eller läkare kolla på den...

• Anonym (Ick)

Låter skumt... kan du lägga upp en bild? Blir lite nyfiken :p

• Anonym (Ick)

Tveksamt om det där är en vårta ens... ser mer ut som en liktorn? Prova med liktornsplåster med alicysalicysyra.

• Anonym (Ick)

Liktornar är en förhårdnad i huden som inte blir bättre för att det är en förhårdnad... liksom en ond cirkel. Fotvårtor är en virusinfektion i huden orsakad av HPV, de är smittsamma och sprids ofta i tex badhus, men även mellan familjemedlemmar. Vanligt är att man får mer än en vårta, men det är ju såklart inte alltid så.

• Anonym (Ick)

Ja du gör som du vill men jag skulle INTE låta icke-sjulvårdspersonal skära i huden på mig... inte utan att veta vad det är man skär bort. Och inte ens då, hua vilka sårinfektioner man kan få...

Svar på tråden GRÄVA vårta, så kul!