Inlägg från: Anonym (Lalle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lalle)

Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.

Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-20 16:11:24 följande:

Själv är jag i den fasen att jag vill leka av mig lite innan jag satsar på ett seriöst förhållande. Det gör ju även ni tjejer, men vi killar får inte ha åsikter om att ni är slampiga eller så, eftersom det bara handlar om att ni "bejakar er sexualitet". Varför får inte män åka fittkarusell precis som kvinnor åker kukkarusell? Vad är skillnaden?

Det jag gör nu är att jag "provar mina vingar", dvs jag försöker testa hur många attraktiva tjejer jag lyckas väcka nyfikenhet hos. Det är alltså inget seriöst eller djupt jag är ute efter i nuläget utan det får bli en senare fråga.

Är det så fel, tycker du, och varför?

Så är det nu för tiden. Kvinnor har massa synpunkter om män, som de dessutom ständigt för fram, men accepterar inga kommentarer om dem själva. Dubbelmoral brukar det kallas. Ofta kryddas det med härskarteknik.

Leta istället utanför stan. Tror att det är en god investering.
  • Anonym (Lalle)
    Anonym (Sofia) skrev 2018-05-20 17:58:23 följande:

Jag är kvinna, uppvuxen i en storstad i grannlandet. Min uppfattning är att svenska kvinnor som flyttar till en storstad får någon slags hybris. Näsan i vädret, tror de är supersnygga och att alla dreglar efter dem. Jag tycker inte svenskor är speciellt vackra men de verkar ha en skev verklighetsuppfattning tyvärr..

Stela och tråkiga, utstrålar ingen kärlek alls utan mer kalla och meningslösa. De vet inte ens om de är kvinnor endel och kallar sig även för hen.

De hade passat bra som kapsylöppnare, de är så stela att man kan öppna en kapsylflaska i arslet på dem. Majoriteten, inte alla såklart. Man blir chockad då man träffar en trevlig svensk kvinna idag, det säger allt.

Precis så är det. Förstår inte varför det är så nochig attityd bland kvinnor i städerna i Sverige. Totalt avtändande. Bor i Danmark. Helt annan attityd bland kvinnor här. Raggandet är betydligt mer jämställt. Inga planer på att flytta hem.
  • Anonym (Lalle)
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-23 08:41:48 följande:

Fast hur folk bedömer en beror ju på hur de själva är. Finns alldeles säkert fler 40-årigar som saknar sin ungdom och lever ut den senare i livet. 40 är ju det nya 20, sägs det ju idag. Jag ser egentligen inget patetiskt i det. Snarare hade jag sett mig som patetisk om jag blev en "vanlig" grå och tråkig person som bara isolerade mig. Det kan väl aldrig vara patetiskt att leva livet så som man vill leva det.

Håller med dig. Ännu mer patetiskt vore om du levde det liv som en massa moralister här på tråden tycker att du ska leva det.
Svar på tråden Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.