Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 21:20:13 följande:
Jag är ute efter bekräftelse, som så många andra idag. Jag vill känna att jag är någon, att jag duger. När jag gick i högstadiet/ gymnasiet fick jag ofta höra att jag var en tönt och en mes som inte var ute och festade på helgerna. Så då tar jag igen det nu och dricker mig berusad för att stärka mitt självförtroende och för att visa de som tryckte ner mig då att även en sådan som jag kan lyckas.
Jag är i grunden deprimerad och tycker inte om mig själv som den jag är, därför spelar jag över för att känna att jag lever. Och ja, jag är desperat, men det får man ju inte vara som kille idag för då är man förkastlig och en loser.
Men jag är fast besluten om att göra det bästa av min tid här på jorden och leva det liv jag vill leva. Kosta vad det kosta vill.
Oj det måste sitta djupt i dig. Jag hade det också tufft på högstadiet på det sättet att jag var inte populär osv och en del var riktigt taskiga. Men inte ägnar jag någon av dom en tanke idag. Det är ju hundra år sen. Varför låter du de där människorna ta upp så mycket av dig, det verkar som att det gå åt mängder av tid och energi på grund av dem. Jag tror du måste försöka släppa det på nåt sätt för att kunna må bättre själv. Hur är ju en svårare fråga verkar det som för din del... :/