• nihka

Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.

Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-20 14:04:30 följande:

Jag gör vad jag kan för att ha ett snyggt utseende och har läst på i olika damtidningar för att få en bild av hur kvinnor vill att en riktig och bra man ska vara och se ut.

Men när jag går på stan och ler emot kvinnor ger de mig en blick som om de ser mig bara som smuts och en loser, vilket gradvis sänker mitt humör under dagen.

Är detta mycket ett storstadsfenomen? Jag är född och uppväxt i ett mindre samhälle på "vichan", men flyttade till den större stad jag nu bor i så fort jag hade möjlighet efter att ha gått ut gymnasiet. då jag var väldigt trött på inskränktheten och den bonniga mentaliteten i min hemkommun och för att det knappt fanns några snygga brudar där utan mest WT-skräpbrudar.

Flyttade till denna större stad för att vidga mina vyer, lära känna nya spännande människor, men inte minst för att kunna ragga på snygga brudar. Jag har gymmat i flera år och ser vältränad och muskulös ut, Jag försöker likna kända skådespelare som är favoriter hos många kvinnor och jag är glad och trevlig mot de flesta jag möter. Men blir som sagt inte klok på kvinnornas mentalitet i den här staden. De är liksom kalla och reserverade, ger på sin höjd ifrån sig ett "Hej" och många kvinnor man ser på stan och ler emot tittar nedlåtande på en med näsan i vädret som om man vore helt ovärdig deras uppmärksamhet.

Detta har gjort mig mer och mer nedstämd och jag har börjat dricka allt mer alkohol för att dämpa mina känslor av värdelöshet och deppighet/sorgsenhet.

Det konstiga är att när jag går på stan berusad har jag MYCKET lättare att få kontakt med kvinnor. Det är som om det är två skilda verkligheter. Men inte fan ska en behöva gå omkring och vara full jämt för att lyckas hos brudarna? Då blir man ju med största säkerhet alkoholist och det är väl det jag är på väg att bli nu.

Så nu funderar jag på att flytta till ett mindre samhälle igen, för även om det finns färre snygga brudar där, så är folket mycket trevligare och tillmötesgående och går inte omkring i någon högfärdsdimma.

Vad tycker ni annars jag ska göra? Någon som kan se/märka vad jag eventuellt gör för fel?

Jag skulle absolut undvika någon med din attityd.

Varför tycker du att det är så konstigt att människor i stan ser på dig på samma sätt som du ser på människor som kommer från landet?

Lösningen är att du jobbar med din attityd - både den som får dig att känna dig värdelös och när pendeln svänger åt andra hållet förmer. Inget av dessa alternativ känns det minsta attraktiva.
  • nihka
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-21 09:38:17 följande:
    Typiskt svenska kvinnor. I Danmark blir kvinnor bara glada och ler tillbaks om man ler emot dem. Tänk så stor skillnad det kan vara mellan två länder som ligger precis inpå varandra. Kanske för att danska kvinnor är mer avslappnade, har mer självdistans och förstår att alla män som ler inte är ute efter att flirta eller förföra, utan att man kanske bara vill bjuda på ett leende för att få andra på bättre humör.
    De kanske bara är fulla.
  • nihka
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 05:48:29 följande:

Hej alla "glada" och tack för era svar. Fick hem en donna över natten som jag mötte på en uteservering igår. Hon var liksom jag, lite påverkad och det ena ledde till det andra. Hon hade nyss gått ifrån sin kille efter att han varit otrogen och ville nu ge igen med samma mynt. Så nu mår man prima efter att ha fått doppa i grytan och fått kärlek och närhet hela natten. Hon uppfattade inte mig som obehaglig eller creepy på något sätt, utan tyckte bara det var skönt med en vettig man att prata med. Det är ju tur att inte alla kvinnor har samma inställning som kvinnorna på familjeliv, då hade livet varit en ständig öken utan hägringar.. Men tror att det är mest vänsterfeminister som skriver här så min TS var nog felplacerad vad gäller val av forum.

Jag ska svara på det ni skrivit sedan, men nu vill jag ta hand om tjejen som ropar att jag ska komma och lägga mig igen. Ciao och ha en bra dag i solen vänner! Livet leker och det är sommar.

Hon kanske bara var full. Eller något på p som påverkad eller påhittad
  • nihka
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 08:24:58 följande:
    Intrycket man får av många av svaren är att mitt beteende skulle vara förkastligt och obehagligt rent generellt för kvinnor, även om de bara talar för sig själva, så är det uppenbart att de vill att deras uppfattning ska råda.
    Det är inte inte bara din kvinnosyn som känns obehaglig utan också dina tvära kast mellan självhat och hybris.

Självkänsla är inget man får av en tillfällig erövring utan något man har som är frikopplat från bekräftelsebehov.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 12:18:30 följande:

Vi behöver alla bekräftelse i någon form. Den som säger något annat ljuger. Självkänslan och självförtroendet är hos fe flesta bättre vissa dagar och sämre andra dagar, mycket beroende på omgivningen och vad som händer en under dagen. Man kan nog bygga upp en konstant självkänsla, men i slutänden är det ändå så att ingen människa är en ö, helt oberoende av varandra. Titta på folk som är förälskade. Deras självkänsla och självförtroende är ofta på topp så länge förälskelsen varar. Sedan när den lagt sig återgår de till att vara sina vanliga tråkiga jag och självkänslan kan hos en del knäckas totalt av en separation eller ett uppbrott.

Inte den sortens bekräftelse du söker. Den kan personer med en god självkänsla vara utan. Du blandar också ihop självkänsla och självförtroende. Den senare är prestationsbunden och den tidigare en konstant. Den hänger ihop med att man anser att man har ett värde även när man misslyckas. Du verkar sakna den tidigare och pendla extremt i den senare.
  • nihka
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 12:24:50 följande:
    Konstigt att så många här verkar anse att för att kunna vara social med okända människor måste det handla om att personerna har varit fulla eller att historien är påhittad. Stackars FL:are som aldrig är ute bland folk.
    Det är ju du själv som har berättat att ni båda var berusade. Eller du kanske ljög?
  • nihka
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 13:50:06 följande:
    Då har du fel bild av mig. Det är inte jag som har problem med självkänslan utan de arroganta kvinnorna som inte ens kan kosta på sig ett hej eller ett leende. Min självkänsla är ofta på topp, men humöret dras ofta ner av alla tjuriga, arroganta människor man möter. Men så tar man nya tag nästa dag och så fortsätter det.
    Jaha. Så du ljög i din TS när du skrev "jag har börjat dricka allt mer alkohol för att dämpa mina känslor av värdelöshet och deppighet/sorgsenhet"

Eller anser du att känna sig värdelös är en del av en god sjjälvkänsla?

Du skyller din dåliga självkänsla på andra. Självkänsla består av två ord. Det ena ordet är "själv". Det är du själv som är ansvarig för din självkänsla. Du försöker bygga upp den på fel sätt genom ytlig bekräftelse. Det är därför du pendlar mellan självförakt och hybris. Prova att göra något meningsfullt isf att fiska efter komplimanger från ONS.
  • nihka
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 17:44:51 följande:

Jag lät förresten tjejen läsa den här tråden, och hon klandrade mig inte alls. Likadant är det för oss tjejer, menade hon. Att även de försöker vara på olika sätt för att män de är intresserade av ska fastna för dem, så jag var inte ett dugg "onormal" tyckte hon. Däremot undrade vad det är för bittra kvinnor som huserar på Familjeliv, en sajt hon aldrig hade hört talas om än mindre varit aktiv i.

Hon drog slutsatsen att det är kvinnor som är besvikna på sina egna liv för att de själva inte lyckas attrahera de män de vill ha. Kan det stämma?

Fattar du hur genomskinlig du är?
  • nihka
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 17:41:01 följande:
    Just det, jag uttrycker att DET är ett problem och att jag har problem med att DE har problem. Men huvudproblemet ligger inte hos mig utan på alla asociala människor som är rädda för glada, spontana och naturliga människor, som jag.
    Hahahah! OK. Vi säger så. Problemet ligger inte hos dig utan hos alla andra.

Då får du nog lära dig att leva med det eftersom alla andra inte kommer att anpassa sig efter dina behov.
Svar på tråden Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.