Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.

Anonym (Sussie) skrev 2018-05-20 16:01:35 följande:
    Bor i en storstad men är själv född på landet och oavsett vart du kommer ifrån är du en typ av kille jag undviker så mycket jag bara kan. Din TS och dina svar får dig att verka ungefär lika djup som en vattenpöl. Det är så uppenbart att utseende är det enda du bryr dig om. Du verkar inte vilja ha en flickvän utan snarare ett kuttersmycke du kan visa upp så att andra ska beundra dig. Du har inget intresse av att se tjejerna som människor och lära känna dem. Den desperation vissa har skrivit om här är väldigt uppenbar för tjejer och något som syns lång väg.

Och ja, ALLA tjejer har hela tiden i bakhuvudet att den främmande killen som kommer fram potentiellt är farlig. Det är vad samhället lär oss.
    Nej. "ALLA" (100%) gör inte detta. Så du talar inte alls för "ALLA" (100%) tjejer.

Jag tänker inte så. Jag tänker inte att en kille är potentiellt farlig som kommer fram till mig. Jag tänker alltid att en kille/man är ofarlig till motsatsen bevisas. Och jag är alltid distanstagande mot bägge könen i början för att kolla om det är någon jag vill lära känna.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-20 16:11:24 följande:
    Själv är jag i den fasen att jag vill leka av mig lite innan jag satsar på ett seriöst förhållande. Det gör ju även ni tjejer, men vi killar får inte ha åsikter om att ni är slampiga eller så, eftersom det bara handlar om att ni "bejakar er sexualitet". Varför får inte män åka fittkarusell precis som kvinnor åker kukkarusell? Vad är skillnaden?

Det jag gör nu är att jag "provar mina vingar", dvs jag försöker testa hur många attraktiva tjejer jag lyckas väcka nyfikenhet hos. Det är alltså inget seriöst eller djupt jag är ute efter i nuläget utan det får bli en senare fråga.

Är det så fel, tycker du, och varför?

Hur moget resonerar du? Inte alls vill jag säga.

Varför skulle en tjej vara slampig för att hon vill knulla runt lite på samma villkor som killarna gör?
    Det är en barnslig åsikt att kalla en tjej för slampa bara för att en tjej vill leka av sig lite.

I så fall är även ni killar slampor om de vill knulla runt lite innan de skaffar ett seriöst förhållande.

• EnAnonumius
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 13:54:02 följande:
    Och med eran logik kan man inte vara social med okända människor om man inte är full, eller så är sådant påhittat, vilket stärker mig i övertygelsen om att i Sverige behöver man dricka för att kunna umgås.

Det är DIN logik att man inte kan vara social med människor om man inte är full. Så här visar du hur omanlig du är när du väljer att skylla dina egna tillkortakommande på omgivningen.

• EnAnonumius
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 15:28:35 följande:
    Om det är omgivningen det är fel på, är det väl rent logiskt dem man ska skylla på. Det är de som måste förändras i mer positiv riktning.

Det är DU som har problemet inte omgivningen.
  • EnAnonumius
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 17:05:49 följande:
    NEJ, det är de andra säger jag. Säg inte emot!

Jag har all rätt i världen att säga emot dig. Detta är ett öppet diskussionsforum och vi har yttrande frihet i Sverige.

Men du har fan ingen rätt att beordra en annan människa att vara tyst, bara för att du inte gillar att bli emotsagd och inte gillar andras åsikter. 

Nej det är knappast omgivnings fel att du inte är något trevlig kryp att umgås med.
    Eller skall du tvinga omgivningen att umgås med dig under pistolhot? Drömmer

• EnAnonumius
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 17:41:01 följande:
    Just det, jag uttrycker att DET är ett problem och att jag har problem med att DE har problem. Men huvudproblemet ligger inte hos mig utan på alla asociala människor som är rädda för glada, spontana och naturliga människor, som jag.

Jasså? Verkligen. Du tror att du är glad och spontan bara för att du är du super skallen av dig.
    Vem vill umgås med ett fyllo?

Då du påstår att du måste supa för att var dig själv så kan man ju undra om du är full nu? Du vet aspackad.
    Du vet väl också med dig att det är ganska så vanligt att fulla människor sällan tål att bli motsagda av andra människor och nä spriten går in så går vettet ut och så kommer med med fylleargument som "säg int emot".

Buhu vad vill du ha en näsduk, så du kan snyta dig och torka dina tårar?
  • EnAnonumius
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 21:24:30 följande:
    Om vi har yttrandefrihet i Sverige kan ju verkligen diskuteras. Klart du har rätt att säga emot mig, men man efterlyser ändå lite förståelse för den situation man är i. Det är inte lätt att vara man idag, i synnerhet inte när hormonerna sprudlar och man upplever brist på kärlek, omtanke och bekräftelse. Jag är inte mer än människa, som alla andra. Vi har alla behov och när man går år efter år utan att få dem tillfredsställda blir man desperat, vare sig man vill eller inte. Men det är ju inte lätt för kvinnor att förstå som kan välja och vraka.

Efterlyser förståelse genom att be folk att hålla käften? 
    Efterlysa förståelse för din situation, med verklighetsfrånvända utlåtanden om vad folk svara i tråden, som går att bevisa att du har fel?
    Kräva att omgivningen skall ändra på sig och anpassa sig efter dig?

Ja du fjäskar verkligen efter förståelse för "din situation". *inte* Drömmer

Om du vill ha förståelse för DIN situation så kan du ju börja med att lägga ned med att sitta och direkt ljuga om vad folk har skrivit och svarat i denna tråden. Du kan även börja med att inse att du aldrig kan kräva att omgivningen skall rätta sig efter dig och dina nycker och anpassa sig efter dig.Och du kan lägga ned med att be folk att hålla käften.

När du lärt dig detta, att du behöver inte bete dig som ett rötägg, mot folk som svara dig och försöker tipsa dig, så kan man skaffa en smula förståelse för en jobbig situation.

• EnAnonumius
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-23 08:41:48 följande:
    Fast hur folk bedömer en beror ju på hur de själva är. Finns alldeles säkert fler 40-årigar som saknar sin ungdom och lever ut den senare i livet. 40 är ju det nya 20, sägs det ju idag. Jag ser egentligen inget patetiskt i det. Snarare hade jag sett mig som patetisk om jag blev en "vanlig" grå och tråkig person som bara isolerade mig. Det kan väl aldrig vara patetiskt att leva livet så som man vill leva det.

Men herregud, vad är det för FEL på dig?

Ja jag har hört uttrycket "40 är det nya 20".
    Men hur många 20åringar tror du super skallen av sig innan lunch för att ragga på kvinnor "ute på stan", på b.la lunchtid?
    Jag har inte sett fulla 20åringar på stan som raggar på kvinnor och då är jag ofta inne på stan på olika platser, olika tider, olika dagar i veckan.

Man behöver inte alls bli grå och tråkig när man är 40, det går alldeles utmärkt att vara "ungdomlig i sinnet"  och att vara sig själv utan att supa skallen av sig och tro att man kan vara som en (full) 20-åring i sättet.

Jag är 40+ och jag har inga planer på att vara någon annan än mig själv. Om folk tycker jag är konstig så är det deras problem inte mina. Och jag har en del intressen som många anser att det inte är passande för folk i "min ålder".  men det skiter jag i. Jag tänker inte tvinga omgivningen att anpassa sig efter mig (som du anser att omgivningen skall göra för dig)   och tvinga dem att umgås med mig för den saken skull. Hellre söker jag efter likasinnade och skiter i de andra i stället.

Klyschan "Kaka söker maka" är IBLAND ett bra rättesnöre att leva efter.

• EnAnonumius
    nihka skrev 2018-05-23 11:26:50 följande:
    Hahahah! OK. Vi säger så. Problemet ligger inte hos dig utan hos alla andra.

Då får du nog lära dig att leva med det eftersom alla andra inte kommer att anpassa sig efter dina behov.
    Precis..

Svar på tråden Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.