• Fiona M

Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.

Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-21 11:55:53 följande:

Alltså, det var ju hemskt vad mycket glädjedödare jag lyckades samla i den här tråden. Har ni ens några liv att tala om, ni som är så rädda för folk som vill växla några ord i ren trevlighet? Ibland undrar jag verkligen vad det är som hänt med Sverige de sista 15-18 åren. Att det liksom har blivit förbjudet eller något "misstänkt beteende" att vilja prata och vara lite trevlig. Så var det aldrig förr, vad jag kan minnas. Det är ju hemskt att se hur bitter, rädd och misantropisk svensken blivit.

Ditt sätt, att dricka sig modig och se ner på brudar som inte passar in i din mall på dem, har aldrig varit attraktivt oavsett när.
  • Fiona M
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 12:18:30 följande:

Vi behöver alla bekräftelse i någon form. Den som säger något annat ljuger. Självkänslan och självförtroendet är hos fe flesta bättre vissa dagar och sämre andra dagar, mycket beroende på omgivningen och vad som händer en under dagen. Man kan nog bygga upp en konstant självkänsla, men i slutänden är det ändå så att ingen människa är en ö, helt oberoende av varandra. Titta på folk som är förälskade. Deras självkänsla och självförtroende är ofta på topp så länge förälskelsen varar. Sedan när den lagt sig återgår de till att vara sina vanliga tråkiga jag och självkänslan kan hos en del knäckas totalt av en separation eller ett uppbrott.

Du blandat ihop självkänsla och självförtroende och har dåligt av båda slag.

Jobba på att känna vad du gör som är bra och duger med istället för att spela spel, försöka härma kändisar och dricka för att våga.
  • Fiona M
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 17:41:01 följande:

Just det, jag uttrycker att DET är ett problem och att jag har problem med att DE har problem. Men huvudproblemet ligger inte hos mig utan på alla asociala människor som är rädda för glada, spontana och naturliga människor, som jag.

Problemet du hade var ju att du varken var glad, spontan eller naturlig. ..
  • Fiona M
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 17:44:51 följande:

Jag lät förresten tjejen läsa den här tråden, och hon klandrade mig inte alls. Likadant är det för oss tjejer, menade hon. Att även de försöker vara på olika sätt för att män de är intresserade av ska fastna för dem, så jag var inte ett dugg "onormal" tyckte hon. Däremot undrade vad det är för bittra kvinnor som huserar på Familjeliv, en sajt hon aldrig hade hört talas om än mindre varit aktiv i.

Hon drog slutsatsen att det är kvinnor som är besvikna på sina egna liv för att de själva inte lyckas attrahera de män de vill ha. Kan det stämma?

Eller hur.
  • Fiona M
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 18:29:14 följande:

Jag är glad, spontan och naturligt på MITT sätt. Sedan om andra tycker jag är onaturlig får stå för dem. Jag trivs iaf med den jag är.

Nej.

Du beskriver själv hur du osäkert härmar andra och behöver alkohol. Trivdes du med dig själv skulle du inte behöva spela spel.
Svar på tråden Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.