Inlägg från: Anonym (Flyr_till_vichan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flyr_till_vichan)

Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.

Mella-Bella skrev 2018-05-22 07:58:50 följande:
    Menl

då verkar ju ditt sätt funka bra, du behöver inte den här tråden eller något råd från någon här. Fortsätt.som förut med det du vet fungerar och e lev livet istället för att lägga energin på att svara alla vänsterfeminister.
    Detta motbevisar också vänsterfeministernas påstående om att ett beteende liknande mitt skulle vara helt oattraktivt och avtändande för tjejer. Så vi kan ju vidare i den här tråden diskutera trovärdigheten i dessa personers bedömningar av mäns beteenden. Gäller vänsterfeministers åsikter alla kvinnor eller endast de själva?

Aurora Borrealis skrev 2018-05-21 21:19:38 följande:

... Ordet "fittakarusell" har tyvärr ekat i mitt huvud idag flera gånger. För jag läste igår det TS skrivit här. Haha. Nominerar "fittakarusell" till årets ord 2018! Lol.

Jag såg ordet "kukkarusell" först i en tråd på Flashback och tänkte det kan väl ha samma betydelse med "fittkarusell" för en man.

MrMister82 skrev 2018-05-21 20:07:49 följande:

Känner en kille i 40 års åldern som verkar leva något av ditt drömliv. Han dejtar den ena 25åring efter den andra. Skillnaden är att han försöker hitta någon att stadga sig med. Tjejer är rätt bra på att märka skillnaden. Killar som bara är ute efter sex är rätt lätta att sortera bort eftersom dom inte orkar investera särskilt mycket tid på en tjej innan de går vidare. Då är nog krogen din största chans.

Annars är det bästa att träffa någon att gå med i någon förening eller aktivitet som lockar mycket tjejer, typ yoga. Bredda ditt kontaktnät. Bli inbjuden på fester. Va schysst för man vet inte vilken tjej som snackar med vem och som har en singelvän som behöver en dejt.

Sen tror jag du har lite rätt i att svenska tjejer är kräsna. Allt fler tjejer är ju välutbildade och självförsörjande och i alla studier så vill ju typ 99 % av alla tjejer gifta upp sig till en kille med antingen bättre utbildning eller högre lön. Samtidigt klarar sig killar allt sämre i skolan.. Så vi går mot ett samhälle med allt fler singlar.   

Finns ju även tjejer som bara är ute efter ett ligg, är nog dessutom fler tjejer än killar som bara vill ha något för natten utan att stadga sig. Tycker trenden har varit sådan sedan början av 2000-talet. Nu känner jag att det där med att stadga sig får vänta några år. Har blivit djupt sviken i tidigare förhållanden med kvinnor och vill inte uppleva samma smärta igen. Därför känns det bättre att få låta det vara mer kravlöst ett tag nu och ha enstaka ONS, utan djupare känslor. Svårt naturligtvis om man verkligen skulle fastna för någon, men det får man ta när det kommer. Med rätt kvinna kan jag vara hur trogen som helst.

Lainie Kennedy skrev 2018-05-22 08:16:41 följande:
    Som jag förstod det var det du som upplevde att det fanns problem för dig att attrahera kvinnor?

Det är väl självklart att de som svarat bara kan redogöra för vad de tror är attraktivt för kvinnor. Det är vad jag vet ingen förutom du som har något behov av att bevisa att ett visst beteende borde ha samma effekt på alla kvinnor.
    Ja, det är ett problem generellt, men nu med tjejen som följde med mig hem här igår och har sovit här under natten, så tycker jag mig ha motbevisat uppfattningen om att det skulle vara "omöjligt" att attrahera kvinnor med mitt beteende. Det är ju tur för mig att människor, även kvinnor, är olika. Men på FL kan man lätt få uppfattningen att kvinnorna som skriver här utgör en avspegling av vad alla kvinnor tycker, vilket jag börjar ifrågasätta. FL har väl hela tiden varit ett tillhåll för vänsterfeminister och PK-människor och då blir det så att den rådande uppfattningen ses som en generell sanning. Många kan låta sig luras.

Mella-Bella skrev 2018-05-22 08:19:44 följande:
    Var det någon som skrev att det gäller alla tjejer? Jag skulle tro att de talar mest för sig själva, i andra hand kvinnor i deras bekantskapskrets osv. eftersom du har startat en tråd och frågat efter deras åsikt.
    Intrycket man får av många av svaren är att mitt beteende skulle vara förkastligt och obehagligt rent generellt för kvinnor, även om de bara talar för sig själva, så är det uppenbart att de vill att deras uppfattning ska råda.

Anonym (Eller hur) skrev 2018-05-22 08:53:09 följande:
    Börjar inte tjejen undra vad du pysslar med som sätter dig för att svara på ett forum klockan tio i sex på morgonen? Och sedan igen kl halv sju? Troligt, killen
    Vad är det för konstigt med det? Är väl många som stirrar ner i sina smartphones/sätter sig vid datorn i tid och otid? Jag säger att jag svarar på mail. Bara för att du inte får någe ligg så ljuger inte andra.

nihka skrev 2018-05-22 11:37:00 följande:
    Det är inte inte bara din kvinnosyn som känns obehaglig utan också dina tvära kast mellan självhat och hybris.

Självkänsla är inget man får av en tillfällig erövring utan något man har som är frikopplat från bekräftelsebehov.
    Vi behöver alla bekräftelse i någon form. Den som säger något annat ljuger. Självkänslan och självförtroendet är hos fe flesta bättre vissa dagar och sämre andra dagar, mycket beroende på omgivningen och vad som händer en under dagen. Man kan nog bygga upp en konstant självkänsla, men i slutänden är det ändå så att ingen människa är en ö, helt oberoende av varandra. Titta på folk som är förälskade. Deras självkänsla och självförtroende är ofta på topp så länge förälskelsen varar. Sedan när den lagt sig återgår de till att vara sina vanliga tråkiga jag och självkänslan kan hos en del knäckas totalt av en separation eller ett uppbrott.

Mella-Bella skrev 2018-05-22 09:34:59 följande:
    Tja du frågade ju om deras uppfnattning om vad du möjligtvis gör för fel. Sen har ju de läst tråden och dina inlägg här så det är väl den bilden de utgår ifrån. Tjejen du har där kanske har sett en annan bild av dig. Men om du visar tjejen din trådstarten och alla inlägg du skrivit här och hon fortfarande är intresserad så får ju det hela en annn vändning.
    Det fanns väl ändå en anledning till att jag startade tråden anonymt?
    nihka skrev 2018-05-22 10:08:31 följande:
    Hon kanske bara var full. Eller något på p som påverkad eller påhittad
    Konstigt att så många här verkar anse att för att kunna vara social med okända människor måste det handla om att personerna har varit fulla eller att historien är påhittad. Stackars FL:are som aldrig är ute bland folk.

Anonym (Sluta efterlikna) skrev 2018-05-22 12:22:06 följande:

Har bara läst TS och svarar från det.

Det jag först och främst reagerade på är att du försöker efterlikna kändisar, det brukar lysa igenom som osäkerhet och är väldigt oattraktivt.
    Bäst med ärligt självsäkra människor som vågar vara sig själva och inte är för utseendefixerade.
    För mig är det väldigt omanligt med killar som är märkesfixerade och för stylade. Bättre med hel och ren och tycker om sig själv som han är!

Vad innebär det egentligen för dig att vara sig själv? Hur märker du om någon är sig själv eller gör sig till? Vi härmar ju alla varandra mer eller mindre i sätt att prata och röra oss, så finns det egentligen någon som kan sägas vara sig själv fullt ut?

Att vara mig själv innebär för mig att vara cool, en hygglig, avslappnad kille som samtidigt är modemedveten med stil.

Svar på tråden Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.