Inlägg från: Anonym (Flyr_till_vichan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flyr_till_vichan)

Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.

sextiotalist skrev 2018-05-22 11:38:41 följande:
    Från 70-talet

">

Min låt Cool
    nihka skrev 2018-05-22 13:44:18 följande:
    Inte den sortens bekräftelse du söker. Den kan personer med en god självkänsla vara utan. Du blandar också ihop självkänsla och självförtroende. Den senare är prestationsbunden och den tidigare en konstant. Den hänger ihop med att man anser att man har ett värde även när man misslyckas. Du verkar sakna den tidigare och pendla extremt i den senare.
    Då har du fel bild av mig. Det är inte jag som har problem med självkänslan utan de arroganta kvinnorna som inte ens kan kosta på sig ett hej eller ett leende. Min självkänsla är ofta på topp, men humöret dras ofta ner av alla tjuriga, arroganta människor man möter. Men så tar man nya tag nästa dag och så fortsätter det.

Lainie Kennedy skrev 2018-05-22 12:43:32 följande:
    Den enda i tråden som hävdar sig behöva vara full på förmiddagen för att kunna prata med kvinnor är du
    Och med eran logik kan man inte vara social med okända människor om man inte är full, eller så är sådant påhittat, vilket stärker mig i övertygelsen om att i Sverige behöver man dricka för att kunna umgås.

Anonym (Sluta efterlikna) skrev 2018-05-22 12:36:09 följande:

Det var du som skrev att du försöker efterlikna kändisar.
    Sådant brukar märkas.
    Det går inte att förklara vad det är att vara sig själv men slutar du efterlikna andra kommer du dit.
    Strunta i att försöka vara cool, även det är en sak som finns där naturligt och går inte att efterlikna utan att det skiner igenom.
    Mycket sexigare med en nörd som är sig själv än en vanlig som försöker vara cool.
    Modemedvetenhet är också för mig personligen inte manligt men finns säkert en massa tjejer som tycker det motsatta.

Precis, jag är naturligt cool, men ändå efterliknar man ju människor, i mitt fall kändisar, som man ser upp till och själv gillar. Alla tar efter andra i någon mån, vissa mer, andra mindre. Många vill gärna efterlikna personer de uppskattar och ser upp till. MEN man skapar ändå sitt personliga uttryck, man tar lite från olika håll och snickrar ihop sin egen personlighet utifrån de delar man tagit till sig och gillar, och ratar sådant man inte vill ha i sin personlighet. Så funkar de flesta, men ofta på ett mer omedvetet plan. Många är inte ens medvetna om att de härmar andra.

EnAnonumius skrev 2018-05-22 14:59:01 följande:
    Det är DIN logik att man inte kan vara social med människor om man inte är full. Så här visar du hur omanlig du är när du väljer att skylla dina egna tillkortakommande på omgivningen.
    Om det är omgivningen det är fel på, är det väl rent logiskt dem man ska skylla på. Det är de som måste förändras i mer positiv riktning.

EnAnonumius skrev 2018-05-22 15:50:21 följande:
    Det är DU som har problemet inte omgivningen.
    NEJ, det är de andra säger jag. Säg inte emot!

Lainie Kennedy skrev 2018-05-22 15:35:31 följande:
    Inte om det är du som har problemet.
    Det är inte jag som har problem, utan de. Folk ska lära sig att kunna umgås.

Mella-Bella skrev 2018-05-22 17:17:59 följande:
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-22 17:06:45 följande:
    Det är inte jag som har problem, utan de. Folk ska lära sig att kunna umgås.
    Men det är du som uttrycker att det är ett problem. De har inte startat en tråd om att det är ett problem. Alltså är det du som har problem med att det är som det är, inte omgivningen.

Just det, jag uttrycker att DET är ett problem och att jag har problem med att DE har problem. Men huvudproblemet ligger inte hos mig utan på alla asociala människor som är rädda för glada, spontana och naturliga människor, som jag.

Jag lät förresten tjejen läsa den här tråden, och hon klandrade mig inte alls. Likadant är det för oss tjejer, menade hon. Att även de försöker vara på olika sätt för att män de är intresserade av ska fastna för dem, så jag var inte ett dugg "onormal" tyckte hon. Däremot undrade vad det är för bittra kvinnor som huserar på Familjeliv, en sajt hon aldrig hade hört talas om än mindre varit aktiv i.

Hon drog slutsatsen att det är kvinnor som är besvikna på sina egna liv för att de själva inte lyckas attrahera de män de vill ha. Kan det stämma?

Mella-Bella skrev 2018-05-22 18:09:55 följande:
    Ingen aning, men vad spelar det för roll nu? Du har ju lyckats få en tjej i säng som du ville. Fortsätt som du gör du verkar ha ett vinnande koncept du behöver ingen hjälp ifrån människor som läser den här tråden. Kanske kan tråden vara till hjälp för andra män också så du kan vara en förebild för dem.
    Mella-Bella skrev 2018-05-22 18:09:55 följande:
    Ingen aning, men vad spelar det för roll nu? Du har ju lyckats få en tjej i säng som du ville. Fortsätt som du gör du verkar ha ett vinnande koncept du behöver ingen hjälp ifrån människor som läser den här tråden. Kanske kan tråden vara till hjälp för andra män också så du kan vara en förebild för dem.
    Jepp, och där fick vi ett nytt syfte med tråden. Killen som trots feministernas fördömanden, lyckades få en snygg tjej i säng. Läs och lär, alla ni grabbar som läser i tråden. Här har ni rebellen.

Lainie Kennedy skrev 2018-05-22 18:18:37 följande:
    Bahahahaha

Undervisa dem då. Du verkar ju ha oerhörda framgångar redan nu.
    Ja, de behöver sannerligen en lärare i livet.

Fiona M skrev 2018-05-22 18:25:27 följande:
    Problemet du hade var ju att du varken var glad, spontan eller naturlig. ..
    Jag är glad, spontan och naturligt på MITT sätt. Sedan om andra tycker jag är onaturlig får stå för dem. Jag trivs iaf med den jag är.

Lainie Kennedy skrev 2018-05-22 18:20:04 följande:
    Det kommer att gå jättebra för dig att lära allmänheten att umgås med dig. Bara fortsätt lalla runt på dagtid på fyllan så ska du se att de flockas.
    Det finns folk som tycker jag är en häftig och schysst kille. Men på FL verkar alla vara avundsjuka på den som lever och har roligt.

Ingen ska få må bra och trivas med sig själv. Och är man kille och ute efter sex ska man per definition tryckas ner.

Men när kvinnor bara är ute efter sex är det helt okej.

EnAnonumius skrev 2018-05-22 19:11:59 följande:
    Jasså? Verkligen. Du tror att du är glad och spontan bara för att du är du super skallen av dig.
    Vem vill umgås med ett fyllo?

Då du påstår att du måste supa för att var dig själv så kan man ju undra om du är full nu? Du vet aspackad.
    Du vet väl också med dig att det är ganska så vanligt att fulla människor sällan tål att bli motsagda av andra människor och nä spriten går in så går vettet ut och så kommer med med fylleargument som "säg int emot".

Buhu vad vill du ha en näsduk, så du kan snyta dig och torka dina tårar?
    Som sagt, ska man inte få ha lite roligt i livet utan att folk klankar ner på en. Jag tål att bli emotsagd, men då ska det finnas vettiga motargument.

Anna1234 skrev 2018-05-22 19:32:37 följande:
    I din trådstart skriver du om att du tycker att kvinnor är dryga som inte vill le mot dig trots att du ser bra ut och är vältränad. Du menar att det är storstadsfasoner och att du vill tillbaka till vischan där folk/kvinnor är trevliga mot främlingar.

Senare framkommer det att du har ett trist jobb, lägenhet och behöver alkohol för att kunna må bra och känna självförtroende.

I slutet, när du lyckats får napp av en vacker kvinna, så trycker du ner alla svar och pratar om feminism och fl´s kvinnor som något ogeneröst och surt.

Min sammanfattning av dig är att du upplevs som olycklig, ensam och sårad och att du söker efter något som du inte vet hur du ska finna. Du tycker att du förtjänar mer än du får och förstår inte vad du gör fel och väljer att skylla på din omvärld istället för att gräva djupare där du står.

Är du ute efter ett förhållande? Tillfälligt sex? Allmän uppskattning från främlingar? Om det är förhållande så är utseendet inte längre särskilt viktigt för människor över 40, det är mycket mer vem du är som person, vad du kan bidra med i den andres liv. Är det tillfälligt sex väger förstås utsidan tyngre (och där verkar du ju kunna lyckas) och är det uppskattning på stan så får du nog byta land, uppskattning på stan får du av gamla tanter för att du hjälper dem över gatan eller håller upp en dörr...
    Jag är ute efter bekräftelse, som så många andra idag. Jag vill känna att jag är någon, att jag duger. När jag gick i högstadiet/ gymnasiet fick jag ofta höra att jag var en tönt och en mes som inte var ute och festade på helgerna. Så då tar jag igen det nu och dricker mig berusad för att stärka mitt självförtroende och för att visa de som tryckte ner mig då att även en sådan som jag kan lyckas.

Jag är i grunden deprimerad och tycker inte om mig själv som den jag är, därför spelar jag över för att känna att jag lever. Och ja, jag är desperat, men det får man ju inte vara som kille idag för då är man förkastlig och en loser.

Men jag är fast besluten om att göra det bästa av min tid här på jorden och leva det liv jag vill leva. Kosta vad det kosta vill.

EnAnonumius skrev 2018-05-22 19:06:46 följande:
    Jag har all rätt i världen att säga emot dig. Detta är ett öppet diskussionsforum och vi har yttrande frihet i Sverige.

Men du har fan ingen rätt att beordra en annan människa att vara tyst, bara för att du inte gillar att bli emotsagd och inte gillar andras åsikter. 

Nej det är knappast omgivnings fel att du inte är något trevlig kryp att umgås med.
    Eller skall du tvinga omgivningen att umgås med dig under pistolhot? Drömmer
    Om vi har yttrandefrihet i Sverige kan ju verkligen diskuteras. Klart du har rätt att säga emot mig, men man efterlyser ändå lite förståelse för den situation man är i. Det är inte lätt att vara man idag, i synnerhet inte när hormonerna sprudlar och man upplever brist på kärlek, omtanke och bekräftelse. Jag är inte mer än människa, som alla andra. Vi har alla behov och när man går år efter år utan att få dem tillfredsställda blir man desperat, vare sig man vill eller inte. Men det är ju inte lätt för kvinnor att förstå som kan välja och vraka.

Mella-Bella skrev 2018-05-22 21:59:57 följande:
    Oj det måste sitta djupt i dig. Jag hade det också tufft på högstadiet på det sättet att jag var inte populär osv och en del var riktigt taskiga. Men inte ägnar jag någon av dom en tanke idag. Det är ju hundra år sen. Varför låter du de där människorna ta upp så mycket av dig, det verkar som att det gå åt mängder av tid och energi på grund av dem. Jag tror du måste försöka släppa det på nåt sätt för att kunna må bättre själv. Hur är ju en svårare fråga verkar det som för din del... :/
    Ja, det sitter djupt. Eftersom jag var utstött gick jag en annan väg än de andra och har väl inte riktigt förstått att även de är vuxnare och förståndigare efter så många år. Men det är som att jag vill se bevis på att de verkligen har förändrats för att jag ska kunna svälja att det är ok att inte vara den där ständigt identitetssökande, självhävdande killen.

sextiotalist skrev 2018-05-22 21:48:43 följande:
    Men av den typen av killar finns det 13 på dussinet. När jag pluggade så hade nog de flesta den bakgrunden och visst festade man, och visst raggade killar tjejer, men när vi var i din ålder så hade man lämnat det livet.

Att en 40-åring beter sig på ett sätt som man förväntar sig att en 20-åring gör, det blir patetiskt och desperat (oavsett kön).

De flesta kvinnor förväntar sig att män kan bete sig som vuxna män, inte som förvuxna tonåringar
    Skillnaden är att jag aldrig lyckades ragga upp någon tjej i den åldern. Så jag tar igen allt det roliga som de hade nu istället. Jag fick aldrig vara ungdom och leva ut på riktigt, och med den monotona och tråkiga tillvaro jag har i övrigt så törstar hela mitt väsen efter att festa, ragga och leva livet, varje dag. Det är som att det inte går att dämpa suget.

Anna1234 skrev 2018-05-22 21:42:41 följande:
    Om du hade börjat ditt inlägg med ovanstående hade du fått så otroligt mycket bättre svar och empati. Kan det vara ett av dina problem- att du går ut stenhårt för att du utgår ifrån att du ska bli attackerad istället för att blotta dig och se vad som händer?

Jag har några idéer om hur du kan göra det bästa av din tid:
    1. Terapi. Ta reda på vad som gnager i dig och få hjälp med hur du ska förändra det som inte känns bra.
    2. Utöka din vänskapskrets så att du inser ditt värde som människa, att du är eftertraktad som människa, inte som man. Se till att du har roligt på fritiden.
    3. Byt jobb till något som stimulerar, gör dig glad. Utbilda dig om det behövs.
    4. Inse att kvinnor inte lever ett liv där de kan välja och vraka, lär känna kvinnor i din närhet (kanske via nätet), prata med dem och inse att vi fungerar exakt som män.
    Du har rätt, det är bättre att sträva efter att bli accepterad som människa först och främst. Det är där jag får börja.

sextiotalist skrev 2018-05-23 07:58:14 följande:
    Men då måste du acceptera att du är i obalans med de flesta. De flesta i din ålder har lugnat ner sig och har andra värderingar och de yngre upplever att en 40-åring som beter sig som en 20-åring är ganska patetisk.
    Fast hur folk bedömer en beror ju på hur de själva är. Finns alldeles säkert fler 40-årigar som saknar sin ungdom och lever ut den senare i livet. 40 är ju det nya 20, sägs det ju idag. Jag ser egentligen inget patetiskt i det. Snarare hade jag sett mig som patetisk om jag blev en "vanlig" grå och tråkig person som bara isolerade mig. Det kan väl aldrig vara patetiskt att leva livet så som man vill leva det.

Svar på tråden Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.