Inlägg från: WanderChild |Visa alla inlägg
  • WanderChild

Vi som planerar barn i juni 2019.

Augustimamman skrev 2018-10-11 18:46:55 följande:

Länge sen jag skrev här nu, men än så länge inget plus för oss... ska ha mens imorn enligt appen så vi får väl se. Känner inget alls iaf. Tråkigt att det inte verkar ta sig eftersom jag lider av kraftig pms och mår mycket bättre när jag har hormonspiral, men den kan jag ju inte ha i nu lixom!!

Hoppas att det tar sig nu för alla, lycka till!

Håller tummarna för dig! Ska du testa i morgon bitti om inget hänt innan dess? Hoppas på samma här, har rejält ont i flera dagar kring äl, det är värre än mensen! Så känner att jag kommer bli galen om jag ska behöva stå ut med detta i flera månader. Har bara *lugnt* några dagar i början av cykeln innan det börjar värka från ena äggstocken... Enda dagarna denna cykel då jag kännt mig ok var mensdag 3-4 (men då hade jag mens instället) och dagen efter äl, i övrigt har jag haft nån form av värk varje dag...
  • WanderChild
    mangon skrev 2018-10-15 20:00:57 följande:

Är på äl+12 testade negativt imorse.

Är också bara på första riktig försöket. Tog ut min spikar 29/8 Fick förra mensen efter spiralen 18/9 Och positivt äl 2/10. Bim 17/10.

Haft sån mensvärk i 1 vecka nu. Känns som mensen är på g. Återstår att se.

Förlåt måste bara... Det låter smärtsamt med *spikar* insatta ;). Förstår vad du menar, men rolig rättning av telefonen :).
  • WanderChild
    Hannipann skrev 2018-10-16 13:29:15 följande:

Tråkigt att höra, håller tummarna för dig!

Jag var tvungen att testa imorse igen för min mens kom inte igår. Testade negativt på nytt men är bara på äl+11 och har haft molande värk sedan igår. Tycker det är lite märkligt att mensen inte kommit, kan det ha satt sig ändå men att testet ännu inte visar något? Och när borde det i så fall visa? Är äl+10 för lite hos vissa?

Ja oftast fäster ägget först kring äl+7-10 o sen ska hcg hinna upp i mätbara nivåer. Så det kan helt klart va för tidigt än :).
  • WanderChild
    Hannipann skrev 2018-10-16 15:22:15 följande:

Okej, kan det vara så att det var ägget som fäste som jag kände igår? Molande värk som mensvärk typ, eller mer som ägglossning kanske. Lite hugg på ena sidan liksom? Har även känt detta till och från idag. Jag avvaktar några dagar och testar igen om inte mensen kommit då. Äl + 15 kanske?

Det skulle det kunna ha varit ja. Kan också bara va *inget*; jag har senaste cyklerna haft stick o lite känningar till o från i livmodern efter äl, men sen har mensen kommit...
  • WanderChild

!!!!!! Äl+11. Fick brun blödning äl+8-9 o trodde det var mensen men sen försvann det igen. O idag detta! Är i chock! Va hos bm igår o klagade av mig ang min korta lutealfas! :P

• WanderChild
    minnie768 skrev 2018-10-17 10:27:58 följande:

Åh grattis!! :D Då var det en nidblödning du fick då alltså! :)

Antingen det eller genombrottsblödning då den kom när jag tidigare fått mens. Men tanke på mängden blod tror jag på det, men att progesterallen lyckades rädda kvar det :).
  • WanderChild
    minnie768 skrev 2018-10-17 22:00:36 följande:

Progesterallen? Vad menar med de? :p Tur de oavsett vad de är, haha :)

ProgesterAll är en kräm som innehåller progesteron. Vid kort lutealfas har man ofta brist på progesteron. Progesteron ska se till att slemhinnan mognar så ägget kan bädda in sig, samt att det ska bevara slemhinnan så den inte börjar lossna och mensen kommer. Så jag tror att krämen hjälpte mig förbi tiden då min slemhinna tidigare släppt på äl+5-8... Har man brist på progesteron så kommer mensen för tidigt samt att risken för tidigt missfall ökar. Ska smörja krämen till v14-16 nånting tänkte jag, sen tar moderkakan över.
Svar på tråden Vi som planerar barn i juni 2019.