• lullis94

    Vi som planerar barn i juni 2019.

    Vi har planerat att försöka skaffa barn i juni 2019 för då hinner jag plugga klart innan barnet kommer. Jag tog ut p-staven i januari 2017 i hopp om att snabby bli gravid men det tog sig aldrig så vi beslutade att vänta och försöka få ett barn i juni istället. Det innebär viss försiktighet fram till augusti/septembet. Enligt appen har jag en lämplig äl 23/8 eller 27/9. Tror jag kommer gå över tiden med barnet så om jag blir gravid i augusti tror jag att barnet kommer i juni ändå och annars blir det slutet av juni början av juli och det går också bra.

    Tänkre om det är någon fler som ränker likadant och vill följas åt och se om det blir ett pluss när man önskar eller om det kommer före eller efter.

  • Svar på tråden Vi som planerar barn i juni 2019.
  • mangon
    Areyam96 skrev 2018-10-08 07:15:00 följande:

    Samma här! Använde cb digital båda gångerna. Så himla häftigt att ha hittt någon som har samma äl som mig:D hoppas vi båda lyckas denna månaden!


    Hoooooppas det ligger ett litet frö i våra magar nu!
  • saijda

    Hej, hoppar gärna in i denna tråd om jag får! Jag är 24år och min man är 23år. Vi har försökt sedan jag slutade med piller i augusti 2017. Plussade i december 2017 men fick missfall januari 2018. Och vi har försökt sedan dess. Har kört med tempmetoden sedan pillerstopp. Äter folsyra, b+c+d-vitamin, järn, zink och omega-3. Varken röker eller dricker.

    Nu misstänker jag att jag äntligen är gravid igen. Har plussat svagt på rfsu tre dagar i rad, men vågar inte hoppas. Tempen ligger mellan 37.0-37.2, ingen mens, ?växtvärk? i magen, fryser massor och andra symtom som stämmer in på förra gången. Ska försöka våga mig ner till apoteket och handla clearblues digitala både med blått plus och det som det står med text om man är gravid eller inte :$

  • mangon
    saijda skrev 2018-10-08 12:08:04 följande:

    Hej, hoppar gärna in i denna tråd om jag får! Jag är 24år och min man är 23år. Vi har försökt sedan jag slutade med piller i augusti 2017. Plussade i december 2017 men fick missfall januari 2018. Och vi har försökt sedan dess. Har kört med tempmetoden sedan pillerstopp. Äter folsyra, b+c+d-vitamin, järn, zink och omega-3. Varken röker eller dricker.

    Nu misstänker jag att jag äntligen är gravid igen. Har plussat svagt på rfsu tre dagar i rad, men vågar inte hoppas. Tempen ligger mellan 37.0-37.2, ingen mens, ?växtvärk? i magen, fryser massor och andra symtom som stämmer in på förra gången. Ska försöka våga mig ner till apoteket och handla clearblues digitala både med blått plus och det som det står med text om man är gravid eller inte :$


    Nu är det verkligen er tur!!!!!

    Uppdatera oss. Förstår att det skulle kännas ledsamt om det inte tagit sig denna månad heller. Men jag håller alla tår.
  • saijda
    mangon skrev 2018-10-08 13:56:35 följande:

    Nu är det verkligen er tur!!!!!

    Uppdatera oss. Förstår att det skulle kännas ledsamt om det inte tagit sig denna månad heller. Men jag håller alla tår.


    Åh tack det tycker vi också!!! Självklart kommer jag uppdatera! För varje gång mensen dyker upp så mår jag skit :( men såhär sen brukar den inte vara och tempen är fortsatt hög och testen kan väl inte ljuga ;0 så imorgon ska jag köpa clearblue tester<3

    Tack verkligen uppskattar det enormt mycket <3
  • Hannipann

    Hallå där, 


    Tyckte denna tråd passade mig :P Känner igen mig så mycket i era inlägg. Hade ÄL för 4 dagar sedan enligt min app (NC) och innan dess såg jag och min sambo till att ha samlag minst en gång per dag i 7 dagar. Nu går jag bara och väntar på att det ska ha gått tillräckligt många dagar för att ge utslag på ett test. Tiden står ju helt stilla! 

    Detta är första ÄL som vi försökt och jag är fullt medveten om att det kan ta lång tid men det är ändå en speciell känsla att veta att det kanske kanske sker ett litet mirakel i min livmoder i denna sekund. 

    Vill tillägga att jag i flera år varit livrädd över tanken att skaffa barn pga diverse olika mentala problem men äntligen är jag verkligen supertaggad och då får man ju passa på att gå all in :P


    Uppdatera hur det går för er! Jag håller alla tummar för er och oss. 

  • mangon
    Hannipann skrev 2018-10-09 13:21:30 följande:

    Hallå där, 

    Tyckte denna tråd passade mig :P Känner igen mig så mycket i era inlägg. Hade ÄL för 4 dagar sedan enligt min app (NC) och innan dess såg jag och min sambo till att ha samlag minst en gång per dag i 7 dagar. Nu går jag bara och väntar på att det ska ha gått tillräckligt många dagar för att ge utslag på ett test. Tiden står ju helt stilla! 

    Detta är första ÄL som vi försökt och jag är fullt medveten om att det kan ta lång tid men det är ändå en speciell känsla att veta att det kanske kanske sker ett litet mirakel i min livmoder i denna sekund. 

    Vill tillägga att jag i flera år varit livrädd över tanken att skaffa barn pga diverse olika mentala problem men äntligen är jag verkligen supertaggad och då får man ju passa på att gå all in :P

    Uppdatera hur det går för er! Jag håller alla tummar för er och oss. 


    Så himla spännande. Hade själv äl för 7 dagar sen. Tiden går så sakta. Bim på onsdag nästa vecka 17/10.

    Hoppas det ligger små små frön i våra magar.

    Jag har själv alltid varit extremt rädd för en graviditet. Hade jätte svårt med ta kan att ngn skulle växa i mig. Har till och med gått o h fått hjälp med det. Men som du skriver, när vi väl hade tagit beslutet så blev jag så taggad från ingenstans.

    Håller alla tummar för oss nu
  • Hannipann
    mangon skrev 2018-10-09 16:50:48 följande:

    Så himla spännande. Hade själv äl för 7 dagar sen. Tiden går så sakta. Bim på onsdag nästa vecka 17/10.

    Hoppas det ligger små små frön i våra magar.

    Jag har själv alltid varit extremt rädd för en graviditet. Hade jätte svårt med ta kan att ngn skulle växa i mig. Har till och med gått o h fått hjälp med det. Men som du skriver, när vi väl hade tagit beslutet så blev jag så taggad från ingenstans.

    Håller alla tummar för oss nu


    Åh, spännande! Min bim är på måndag. Kommer antagligen testa mig direkt på måndag morgon ????
  • saijda

    Godmorgon, Verkar som mensen kom... med besked. Mitt i kvällsarbetet igår. Ringde min man direkt och bara grät. :( jag ska försöka att inte ge upp men det är så jobbigt just nu...

    Vad tror ni om ägglossningstester och rosenrot? Vill ha mer exakt med ägglossning och cykeln blev extremt lång denna gång, mina cyklar är oregelbundna sedan missfallet.

  • Hannipann
    saijda skrev 2018-10-10 07:41:15 följande:

    Godmorgon, Verkar som mensen kom... med besked. Mitt i kvällsarbetet igår. Ringde min man direkt och bara grät. :( jag ska försöka att inte ge upp men det är så jobbigt just nu...

    Vad tror ni om ägglossningstester och rosenrot? Vill ha mer exakt med ägglossning och cykeln blev extremt lång denna gång, mina cyklar är oregelbundna sedan missfallet.


    Åh vad tråkigt att höra! Gråter Jag är ingen expert men hittills har jag upplevt Natural Cycles som väldigt pricksäker. Det tog inte många cykler förrän den hittade exakt vilken dag jag hade ägglossning, dock är jag regelbunden så jag vet inte hur det är om man inte är det. Kostar ju dessutom lite grann men kanske kan vara värt pengarna om det börjar bli tufft för er? Ägglossningstester är svårt tycker jag, det kan tydligen variera från timme till timme under dagen och visa negativt fast man är på rätt dag. Ge inte upp!
  • Augustimamman

    Länge sen jag skrev här nu, men än så länge inget plus för oss... ska ha mens imorn enligt appen så vi får väl se. Känner inget alls iaf. Tråkigt att det inte verkar ta sig eftersom jag lider av kraftig pms och mår mycket bättre när jag har hormonspiral, men den kan jag ju inte ha i nu lixom!!

    Hoppas att det tar sig nu för alla, lycka till!

Svar på tråden Vi som planerar barn i juni 2019.