Inlägg från: Carambolan |Visa alla inlägg
  • Carambolan

4-månaders sömnbesvär/"sleep regression" - hur fick ni era små att sova bra igen?

Aldrig gjort något annat än att stå ut, slå på en bra tv-serie och låtit bebisarna somna om i soffan. Det har alltid ordnat sig automatiskt efter nån vecka.

• Carambolan
    Igeln skrev 2018-05-20 19:17:52 följande:

Låter ju otroligt skönt! Du upplever alltså inte att alla tidigare sömn vanor och beteenden är hux flux borta utan att barnet/n faktiskt återgått till hur det/de tidigare sovit?? Vi är mitt inne i en stäng period så själv vet jag inte riktigt hur det kommer bli här. Får återkomma :)

Nja, jag vet inte om de gått vidare till hur det var tidigare. Jag tycker att sömnen hela tiden gradvis blivit bättre och bättre från födseln och framåt. Då och då har de däremot fått en fnurra i rutinerna och plötsligt varit vakna två timmar mitt i natten varenda dag i en vecka, eller vaknat stup i kvarten under en period. Det har alltid gått över av sig självt för oss. (Tre barn, alla har samsovit i vår säng som små.)
Svar på tråden 4-månaders sömnbesvär/"sleep regression" - hur fick ni era små att sova bra igen?