• Cptwoohaa

Äl idag 20/5, hoppas på februari bebis. Följas åt?

Jag är också med trots att jag väntar mig negativt men man kan ju alltid hoppas. Hade ägglossning den 16e och beräknad mens den 1/6. Försökte under 7 månader förra året och det här är första månaden som vi provar igen :)

Har inte koll helt på vad BIM står för men har iaf fattat att det är då man beräknar att ens mens ska komma (om det nu inte blir ett plus).

• Cptwoohaa
    onlygirl skrev 2018-05-20 22:25:16 följande:

Bim är beräknad mens ja

Då håller vi tummarna för dig med så spännande, du kommer kunna testa mycket tidigare än oss haha

Enligt appen borde jag ha BIM den 1/6 men om jag hade ÄL enligt stickor den 16e så borde det ju gå att testa tidigare.. Tjoho! Tur jag får hänga på er ändå ;)

Tack, håller tummarna för er alla andra också!

Lite om mig: Första barnet, inte velat ha barn innan trots sambo sedan 2010. Velat fokusera på jobb och spara ihop till hus. Samt inte vetat om jag verkligen är redo. Nu är vi äntligen redo (hoppas jag men vem tusan vet egentligen innan) båda två, klar sedan länge med utbildning och stabila jobb. Inget hus men skitsamma. Man kan bo med ett barn i en liten lägenhet också. Försökte i 7 månader förra året men haft uppehåll in the baby making business tills nu. Tycker det är skitjobbigt att gå och vänta och tolka in tecken överallt i kroppen. Inbillade mig varje månad förra omgången att "nu är det nog något därinne" men tji fick vi.

Sen två OT frågor: HUR får jag in smileys? När jag la till en emoji så stod det bara ???? i inlägget och HUR följer jag den här tråden så jag får notiser när någon skrivit?

Mvh helt ny på familjeliv :)
  • Cptwoohaa

Nu går jag ju runt och känner av hela tiden haha! Väntar och väntar. Tog ett nytt ÄL imorse för jag misstänker att jag släppt flera ägg under andra cykler och det var inget superstarkt resultat. Någon som vet hur det ser ut efter ägglossning på stickor? Alltså en vecka efteråt?

Sambon var bortrest och kom hem precis på den dag när jag hade ett tydligt streck och vi hade sex samma dag och två dagar efteråt. Innan han reste och var borta fyra dagar hade vi också sex så tänker att det borde vara bra förutsättningar trots att han var borta? Känns som ett jäkla lotteri och så var det en kollega som sa igår att chansen att bli gravid trots att man prickar ägglossning ändå bara är 25%.

Hur tusan kan det födas så många barn när det för en annan känns som om det bara är en fråga om tur trots planering

• Cptwoohaa

Har ju glömt att fråga kring heminsemination! Vad innebär det?

@onlygirl

Sedan så har mensen inte kommit än som jag misstänkte och de där SUPERvattniga flytningarna har gått över och är mer normalblött nu :P Och idag nu så har jag inte hunnit äta lunch eller frukost och mår illa och känner mig andfådd. Brukar ofta skippa lunch och frukost och har inte känt så hör innan. Haha vad jag läser in va? :P

Och jäkligt skönt att vara anonym då det blir väldigt mycket privat info i allt som har med barnalstrandet att göra :)

• Cptwoohaa

Jag blir så frustrerad! ÄL ca 16e april (lite oklart men ungefär där) och nu är det isf ÄL +17 och jag har haft mensvärk lite av och till sedan två veckor men INGENTING! ÄL testerna gick ju tokneråt efter den 18e och blev svaga efter en stegring så förstår inte vad som hände... Jag är alltså inne på min 42a dag i cykeln och ingen mens och definitivt inget plus i sikte.

Nu sitter jag här med molvärk som alla andra dagar och till och med längtar efter mensen så att vi får komma igång med nästa månads försök

Och nej jag tvivlar starkt på att det är något som fastnat där inne. Testat och testat men inget syns.

• Cptwoohaa
    mariamarre83 skrev 2018-06-04 07:50:32 följande:

Det blev positivt idag på BM-6 :) Det betyder att barnet beräknas till ungefär 16 februari! :) :)

Så sjukt att det kom så tidigt för dig, vad olika det kan vara! Vad härligt grattis!!
  • Cptwoohaa
    Ereya skrev 2018-06-04 20:48:05 följande:

Kram. Man har inte ägglossning varje månad och således inte heller mens. Hoppas den snart kommer så du kan börja om. <3

Det är helt otroligt! Hade gett upp och skulle ha vinkväll igår så tog ändå ett test på eftermiddagen för att verkligen vara säker och vad dyker inte upp då om ett litet svagt streck!!

Var så förvånad att jag tog ett till efter någon timme och där var det igen! Supersvagt men ändock där.. Har inte kommit iväg och kunnat köpa ett digitalt och är lite orolig för att det ska visa negativt men ett plus ska ju vara ett plus! Ägglossningen har verkligen spelat mig ett spratt. Är isf på BIM +6 el 8.
  • Cptwoohaa

Väldigt dålig bild men det var helt omöjligt att få till en bra. Det är streck på alla!!!

Två igår och ett idag.
  • Cptwoohaa
    Cptwoohaa skrev 2018-06-06 13:42:06 följande:

Väldigt dålig bild men det var helt omöjligt att få till en bra. Det är streck på alla!!!

Två igår och ett idag.

Haha nej men vad blev det där då? Bilden blev verkligen jättedålig när jag la upp den.. Jaja både jag och sambon har ju konstaterat att det faktiskt är tre streck och det är en jäkla skillnad mot för alla otaliga negativa tester jag gjort tidigare
Svar på tråden Äl idag 20/5, hoppas på februari bebis. Följas åt?