• Carolinv

    Glömt Cerazette, gravid?

    Hej!

    För ca två veckor sedan så missade jag ett piller av Cerazette. Tog det så fort jag kom på det och fick ta två samma dag. Hade skyddat samlag och minns inte om killen kom i mig eller inte men kondomen var iaf MIA när vi sen hade avslutat och när vi hittade den var där ingen sperma i. Fortsatte iaf som vanligt på mina p piller och träffade killen igen för ca 1,5 vecka sedan och hade då oskyddat. Denna gången kom han i mig. Sedan av olika anledningar så var jag utan p piller i ca 2-3 dagar. Träffade killen igen och hade samlag. Kom i mig. Och när jag sedan kom hem hade jag glömt p pillerna borta... har nu varit utan i 11 dagar. I vanliga fall får jag en blödning ganska så snabbt efter flertalet missade piller.

    Jag är inte dum förstår att det föreligger stor risk att jag är gravid men min fråga är. Kommer ägglossningen igång så snabbt efter missade piller och flera års användning av Cerazette och när ska jag ta ett gravtest? Min senaste ?mens? var för tre år sedan ????????.

  • Svar på tråden Glömt Cerazette, gravid?
  • Anonym (Morsan)

    Hej! Sitter i en liknande situation. Försöker oxå luska ut vad som gller.

    Hoppas du får några bra svar!!

  • Anonym (Preggo)

    Missa mina 1 v, är nu i v.25

    Men de kan ju varit andra saker som påverkade det :)

    Men ha en test 2-3 v efter första oskyddade samlaget, :)

  • Anonym (Morsan)

    Hej!!

    Det var intressant. Missade du alltså 7 dagar på raken? Och när hade du oskyddat sex?

    Mitt missande ser ut som följande:

    På paketet står det 12 timmars glömskemarginal. Då kan skyddet bara minskat. Åt Cerazette men fick för 6 månader sedan av apoteket Azalia istället.

    Följande senario:

    Brukar ta pillret vid kl 23.

    Tar på onsdagen

    Missar torsdag kväll

    Missar fredag kväll

    Tar piller lördag morgon

    Missar lördag kväll

    Har oskyddat sex på söndagen

    Missar söndag kväll

    Tar nästa tablett måndag kväll

    Har sedan dess haft diverse symptom men tog senast kl 16 idag ett test som var negativt.

    Men har nu mer eller mindre sedan igår, även ont i svanken och obekväm känsla i livmodern.

    Vi gråter ju inte floder om det visar sig positivt??

    Men hur stor är chansen att jag har hagt ägglossning egentligen? Och när kan man testa för att veta? Alla uträkningarna är ju efter senadte mensen. Och det fungerar ju inte!

    Förlåt för långt inlägg.

  • Ensam man söker

    Grattis - du ska bli mamma!

    Mensen kan komma igång efter ETT missat piller.

  • Anonym (Preggo)

    Japp, vi var på semester i grekland. Misssssa helt att ta med pillrena.. 


    Vi körde på ändå, värme, alkohol och kåta som attans... Huvudet fanns liksom inte med... Kom hem börja käka dem igen..


    Sen 1 & 1/2 mån efter vi kommit hem kände jag mig udda. Tog ett test för tänkte "vi var ju utan skydd den där veckan" ooo japp två fina sträck! 

    Men vi har pratat om barn innan så detta kändes ändå lugnt. Blev inga panikkänslor eller så iaf.

    Lycka till! =) 

  • Anonym (Morsan)

    Ok! Vad mysigt med en bäbis.

    Jag är mest frustrerad just nu. Vill att mensen ska komma eller få ett plus på stickan.

    Sista gången jag hade en blödning var nog för 1 år sedan...

    Tror det finns en bäbis i magen men vågar knappt säga det utifall att jag har fel.

    Kan ju vara så att den blev till veckan efter oxå eftersom man inte är fullt skyddad i 7 dagar. Då är drt ju lite tidigt än. Tur det just kom 10 teststickor på poste????

    Du ?pappa söker? har du någon erfarenhet av detta?

  • Anonym (Morsan)
    Carolinv skrev 2018-05-21 09:34:24 följande:

    Hej!

    För ca två veckor sedan så missade jag ett piller av Cerazette. Tog det så fort jag kom på det och fick ta två samma dag. Hade skyddat samlag och minns inte om killen kom i mig eller inte men kondomen var iaf MIA när vi sen hade avslutat och när vi hittade den var där ingen sperma i. Fortsatte iaf som vanligt på mina p piller och träffade killen igen för ca 1,5 vecka sedan och hade då oskyddat. Denna gången kom han i mig. Sedan av olika anledningar så var jag utan p piller i ca 2-3 dagar. Träffade killen igen och hade samlag. Kom i mig. Och när jag sedan kom hem hade jag glömt p pillerna borta... har nu varit utan i 11 dagar. I vanliga fall får jag en blödning ganska så snabbt efter flertalet missade piller.

    Jag är inte dum förstår att det föreligger stor risk att jag är gravid men min fråga är. Kommer ägglossningen igång så snabbt efter missade piller och flera års användning av Cerazette och när ska jag ta ett gravtest? Min senaste ?mens? var för tre år sedan ????????.


    Hur går det för dig??
  • Ensam man söker
    Anonym (Morsan) skrev 2018-05-30 12:47:18 följande:

    Ok! Vad mysigt med en bäbis.

    Jag är mest frustrerad just nu. Vill att mensen ska komma eller få ett plus på stickan.

    Sista gången jag hade en blödning var nog för 1 år sedan...

    Tror det finns en bäbis i magen men vågar knappt säga det utifall att jag har fel.

    Kan ju vara så att den blev till veckan efter oxå eftersom man inte är fullt skyddad i 7 dagar. Då är drt ju lite tidigt än. Tur det just kom 10 teststickor på poste????

    Du ?pappa söker? har du någon erfarenhet av detta?


    Om det är mig du menar, så ja.... I samband med att jag steriliserade mig så skippades p-pillret EN gång. Tro fan hon gick och blev gravid.
  • Anonym (Morsan)

    Ingenting än...

    men har beställt massor av teststickor. Och planen är nu att från lördag morgon testa varannan dag tills antingen det blir + eller mensen kommer eller symptomen försvinner. Och är det inte löst på de 2 veckorna så blir det att gå till bm. Kanske dax att byta till annat preventivmedel? Eller se om klimakteriet är på g????.

    Fast tillsammans har vi ju 3 barn och bättre p-piller får man leta efter!!

    Så nu kommer nog tant röd snart eftersom jag har en plan. Och eftersom jag ska åka bort imorgon och gärna inte vill blöda floder då. Slår aldrig fel!!

  • Anonym (Cerazetteslarvaren)

    Har fått liknande symptom som du beskriver massvis med gånger när jag missat piller. Tror man blir skengravid för att man nojar. När jag väl blev gravid hade jag slutsat ta cerazette och istället kört natural cycles i ett halvår. Jag och sambon valde att medvetet börja slarva med natural cycles då vi kände oss redo att bli gravida. Ett samlag senare var jag gravid. Kände inga symtom alls förrän vid vecka 12 -20 typ. Då mådde jag sjukt illa hela tiden och klarade inte av matos. Det enda symtomet som gjorde att jag upptäckte graviditeten redan i vecka 5 var att jag missat mensen. Men mensen är ju svinoregelbunden med cerazette. Jo i vecka 6 var jag sjukskriven hela veckan pga huvudvärk, yrsel och illamående så att jag nästan var medvetslös men TROR snarare det berodde på avgiftning från alla mina mediciner som jag bara slutade tvärt med så fort jag fick se plusset. För det försvann helt efter en vecka och kom aldrig tillbaka.

    Man kan ju bli gravid men jag TROR inte du behöver oroa dig. Pillren ligger ju kvar i kroppen plus att du måste tajma en ägglossning. Tycker det låter osannolikt men ja visst kan jag ha fel.

  • Carolinv

    Hej alla! Tack för alla svar. 
    Har nu gjort helt och hållet uppehåll från Cerazette. DVS snart varit utan helt i 4 veckor. Tar typ gravtest en gång i veckan men hittills har alla varit negativa så hoppas det håller sig så haha. Borde ju visa vid detta laget tänker jag. Men ska boka in tid till BM för att diskutera ev sätta in p stav istället. 

Svar på tråden Glömt Cerazette, gravid?