Anonym (M) skrev 2018-05-23 14:16:16 följande:
Vi blev nog ännu starkarr om kom ännu närmre varann. Men skillnaden var det att min sambo inte pressade mig till beslutet, vi diskuterade det och han uttryckte vad han tänkte men var tydlig med att han var 100% med och stöttade mitt beslut vad det än var. Nu ville vi ju ioförsig samma sak, abort, men han hade alltså helhjärtat ställt om sig till att bli pappa ifall jag inte hade velat göra abort. Därtill var han otroligt stöttande och omhändertagande innan, under och efter aborten. Köpte hem sådant jag kunde äta utan att spy, kom med med vatten och vad jag behövde när jag spydde, var med på allla besök på sjukhuset inklusive dagen för aborten förstås (medicinsk på sjukhus) och checlade in med hur jag mådde fysiskt och psykiskt efteråt. Hela händelsen gjorde mig bara ännu mer säker på att det är just honom jag vill spendera resten av mitt liv med.
Tycker det är hemskt att läsa om hur du ts och många andra blir bemötta av sina partners. Men den krassa verkligheten kanske är att han/de visade dig/er sitt rätta jag. Vilken söags person och partner han verkligen är. Ta hand om dig själv, och fundera på om det verkligen är någon du kan lita på i alla lägen, någon spm du vill ha som din livspartner och pappan till dina framtida barn.
Precis så var min man också!