• Emhy89

BF Februari 2019

Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Februari 2019
  • JoWiAn
    SL185 skrev 2018-06-29 22:37:19 följande:

Fan det är samma sak här:( fick rosa flytningar idag.. o det var så mitt förra missfall började, rosa flytningar på kvällen o klarrött blod morgonen därpå. Har även ont i ryggeb nu o mår illa av all stress. Har gråtit i flera timmar nu :( varför händer det igen? Fy :(

Hur har det gått? Inget mer blod?

Du har inte ansträngt dig? Haft sex? Då kan man få små blödningar. Ofarliga men läskiga ändå.
  • SL185
    JoWiAn skrev 2018-06-30 21:07:08 följande:

Hur har det gått? Inget mer blod?

Du har inte ansträngt dig? Haft sex? Då kan man få små blödningar. Ofarliga men läskiga ändå.

Det fortsätter blöda tyvärr, väldigt lite men det kommer. Ibland brunt, ibland rosa. Nej jag har inte ansträngt mig förutom att jag tagit lugna promenader varannan dag. Vi hade tyyyyp sex i förrgår, vet inte ens om man kan säga så, den kom inte ens in helt (bara halvvägs) eftersom jag var orolig o vi avbröt. Så jag räknar inte det som sex på det sättet..det kan inte vara orsaken iaf tänker jag.

Jag besökte akuten pga oron..dom kunde varken säga bu eller bä. De såg en graviditet o ett foster men de kunde inte uttala sig om fostret lever eller om missfall är på gång. Det ärför tidigt för att uttala sig. Än så länge ser det ut som en graviditet men det beror på vad som händer inom närmaste dagarna sa de. De tog inga blodprover men jag ska bli inkallad till gyn om en vecka för då borde man kunna se mer sa de.

Orkar inte psykiskt gå igenom detta en gång till :( det är ett helvete bokstavligen
  • Anonym (Bfjanfeb19)
    mamma1122 skrev 2018-06-28 22:26:05 följande:

Ja jag har äntligen stått på mig och sagt ifrån då ringer dom honom och säger hur dålig han är som låter sin fru tala så. Men han har också tagit ett snack med dom och de verkar väldigt fasta vid sin sak. 

tack snälla förresten. 

Dom alla sa grattis innan bråket började och verkade så lyckliga. Men så fort jag äntligen stod på mig så blev dom arga på mig istället ahahaha.

Bra jobbat! Oerhört synd att de behandlar dig på det sättet på grund utav din ursprung.

Ifall man är gift så tycker jag familjen ska acceptera och respektera.

Speciellt nu när ni väntar ert andra barn.

Då tycker jag att dom kanske borde ta och fundera lite på varför du svarade emot?? Helt felfria är dom ju inte!!! Tycker du gjorde ett jätte bra jobb som stod på dig och vägra ta skit.

Händer detta igen så tycker jag att din man borde ta ett rejält snack med dom och be dom lämna er ifred.

Ta det lugnt nu och fokusera på bebisen :) hur långt åt gången är du?
  • Anonym (Jak)

Hejsan. Plussade i onsdag. Ingen aning hur långt jag gått då jag ätit p piller där jag blödde 20 dagar i månaden. Räknar jag från senaste blödningen så är jag i vecka 6. Men eftersom vi inte sexade veckan där efter (trodda ägglossningen) så känns allt knas.

Nåja, jag är gravid och vi ser fram emot det.

Grattis alla mammor

• T90

Hall hallå. Är beräknad 31/1 men gissar på att gå över. Hur som helst. Är det någon mer än jag som har stickningar i underlivet, särskilt vid promenader? Även ljumskarna ömmar lite. Är i v 10 och när jag googlar om detta hittar jag mest om längre gångna som känner samma :)

• Crazzy

Bumpar återigen för Facebookgruppen, skriv ett pm till mig så löser vi det!

• Mikkis90
    Crazzy skrev 2018-07-01 18:20:24 följande:

Bumpar återigen för Facebookgruppen, skriv ett pm till mig så löser vi det!

Jag vill gärna vara med :)
  • Corneliass
    Anonym (Jak) skrev 2018-07-01 09:14:16 följande:

Hejsan. Plussade i onsdag. Ingen aning hur långt jag gått då jag ätit p piller där jag blödde 20 dagar i månaden. Räknar jag från senaste blödningen så är jag i vecka 6. Men eftersom vi inte sexade veckan där efter (trodda ägglossningen) så känns allt knas.

Nåja, jag är gravid och vi ser fram emot det.

Grattis alla mammor

Grattis! :) 
  • bumblebeez
    T90 skrev 2018-07-01 18:12:30 följande:

Hall hallå. Är beräknad 31/1 men gissar på att gå över. Hur som helst. Är det någon mer än jag som har stickningar i underlivet, särskilt vid promenader? Även ljumskarna ömmar lite. Är i v 10 och när jag googlar om detta hittar jag mest om längre gångna som känner samma :)

I min förra graviditet hade jag stickningar, och så kändes det som det strålade knivar i mitt underliv. Runt vecka 9-10 och några veckor fram. Jag tror det var antingen nerver som kom i kläm eller någon typ av foglossning som kändes knas. Inget att vara rädd för med andra ord. Jag har mitt lilla barn här i knät idag, så man oroar sig mycket i onödan under graviditeten tror jag. :)
  • Anonym (Jak)

Tog ett digitalt för att själv försöka få ett hum o vilken vecka jag kan vara i.

Men med detta resultat så borde väl vecka 6 vara rätt nära va?

Svar på tråden BF Februari 2019