Hur göra slut med sambo
Hej!
Jag funderar på att göra slut med min tjej. Vi har bott ihop lite mer än ett år och jag känner ibland att det inte kommer att hålla i framtiden, så istället för att köpa nån bostad ihop och hela den biten känns det bäst att avsluta allt nu. Är så svårt att göra sånt, har aldrig gjort det förut och hon vill fortsätta med mig, dock har det svajat lite senaste tiden då sexet ibland blir uppskjutet 2-3 veckor och hon blir fundersam om vi passar ihop pga att sexet ibland inte genomförs så ofta.
Jag känner att mina känslor har avtagit lite och mest därför jag vill avsluta. Vi har tagit upp lite problem ibland, bl.a. att hon är svartsjuk och att jag känner mig kvävd ibland, samt att jag ska ta mer initiativ till sex, men jag stör mig på ganska mycket, tex att hon har jobbig röst, pratar mycket och är slarvig. Det jag har svårt att se mig själv i framtiden med en sån person.
Har ni erfarenhet av att göra slut? Jag är lite konflikträdd och sånt här är ju jobbigt såklart att bara säga ?jag vill inte fortsätta längre?. Ibland när hon blir tveksam om relationen pga svartsjukhet eller att jag vill vara med kompisarna ibland, då känner jag ibland att jag vill göra det värre så hon gör slut istället.
Hon är bipolär också och hennes humör kan pendla ibland men det är en ganska mild variant, men sånt tänker jag också på i framtiden. Det är ärftligt och jag vill nog inte ha barn med en risk för denna ärftlighet.
Hur tänker ni?
Tack.