När räcker det med antal barn?
P g a ålder och ork.
Första barnet kom vid 35 år. Sedan har jag/vi hunnit med 2 till, men i en annan relation. Min äldsta är väldigt krävande och de andra två behöver sin tid. Äldsta går i ettan.
Tredje graviditeten var tuffast och ledde till sjukskrivning p g a alla sammandragningar. Tyvärr blev jag inte lyssnad på som jag ville på förlossningen, trots att min andra förlossning gick fort (11 minuter inne). Så egentligen skulle jag vilja ha revansch på själva förlossningen.
När tredje var årsgammal opererades halva sköldkörteln bort p g a en knöl. I efterhand konstaterades en snäll cancer som troligen är över sedan dess. Tyvärr rasade mitt mående efter operationen och jag fick börja med Levaxin. Sedan dess är min energi reducerad, så jag klarar mitt jobb hyfsat även om det lätt leder till stress. Hemmet orkar jag inte med i önskad omfattning, så fler barn är inte att tänka på, det blir tillräckligt med tvätt ändå. Sedan hade vi behövt flytta och den energin har jag inte ...
Nu är lilleman 2,5 år så jag försöker ta vara på småbarnslivet även om man önskar att man kunnat uppskatta det mer och inte bara känt sig stressad. Värsta sorgen har nog lagt sig, men jag har svårt att släppa iväg alla bebiskläder.