Inlägg från: Fru Ve |Visa alla inlägg
  • Fru Ve

När räcker det med antal barn?

Vi har tre barn som är 10, snart 7 och en ettåring. Efter yngsta föddes har både jag och min man känt oss definitivt nöjda. Innan jag blev gravid med honom kände jag däremot en längtan. Min man var mer kluven och tyckte att det hade varit ok med att nöja oss med de två vi hade. Men han kunde också tänka sig en till. Jag känner mig bara så himla "mätt" på hela grejen nu med småbarn, blöjor, ständig passning, sömnbrist och allt som ingår... Kan inte förklara bättre. Är jätteglad att vi fick trean men skulle få panik över att bli gravid igen.

• Fru Ve
    beccagranen skrev 2018-05-24 15:29:49 följande:

Men känner ni inte på något sätt att det är sorgset att aldrig få uppleva en graviditet, förlossning, bebislivet etc? 

Tycker det känns väldigt konstigt att vet att den delen är helt förbi nu. 

Jag hade en jättejobbig tredje graviditet med illamående och kunde heller inte gå sista månaderna utan var sjukskriven och hade kryckor. Så då fick jag helt nog av att vara gravid! Bebistiden har varit rätt så bra men han sover dåligt så vi är alltid trötta bägge två fortfarande. Det sliter och gör oss väldigt o-sugna på mer..... Jag ger och säljer faktiskt bebissakerna med glädje nu.
Svar på tråden När räcker det med antal barn?