Spydig student
Jag föreläser vid ett universitet och har inga som helst problem med att studenter tar med sig barn vid enstaka tillfällen. Så mycket stör det inte. De har dock alltid frågat mig i förväg och går ut med barnet om det blir för högljutt. Lite gnyende är inget problem. Blir det för mycket och studenten inte går ut ger jag lite diskreta blickar och då går studenten ut.
Jag har själv föreläst och haft barnen med på jobbet (de var då 5-6 år gamla) när förskolan var stängd. Pratade så klart med studenterna i förväg om detta och att det även fanns möjlighet att flytta på föreläsningen till en dag veckan efter. Om en enda student protesterade mot att jag skulle ha barnen där så skulle föreläsningen flyttas. De fick maila mig i så fall och självklart skulle ingen få veta vem som tyckte det var bättre att flytta föreläsningen. Jag gjorde även mycket tydligt att jag absolut förstår om de inte vill att barnen är där. Nu protesterade ingen.
Inte för att det egentligen borde spela någon roll, men jag har en känsla av att jag bör skriva att jag är man.