• Anonym (Vilsen)

Vad är det som händer? Personkemi?

Vad är det som händer med mig? Kan inte sluta tänka på den här människan!

Går en utbildning just nu där en av deltagarna är en kille som jag inte får ur huvudet. Vi har jobbat ihop under delar av utbildnigen och verkligen klickat. Han har sagt flera gånger att vi har stark personkemi och det känns som att vi har något. I början tyckte jag inte alls om honom men nu är han som en magnet jag dras till! Den här människan fnns i mitt huvud 24/7. 

Han är egentligen inte min typ alls men han har något som jag inte kan motstå. Han har visserligen en kropp att dö för men det är inte det jag dras till utan hans energi. Han är en sån person som jag kan sitta tyst brevid och ändå känna mig avslappnad.Han påverkar mig genom att bara vara. 

Det här är något jag aldrig stött på förut, att ha en sån stark dragning till en annan människa. Inbilldning? kan inte vara det, håller på att gå sönder.....
    VISSTE INTE ATT MAN KUNDE KÄNNA SÅHÄR!

Saken hör till att jag är lyckligt gift( trodde jag) med barn. Jag har ett bra liv och trodde jag var lycklig men så hände det här, min värld är uppochner.....

Vet inte vad jag ska ta mig till ,vet inte alls (vågar inte hoppas) om han känner samma sak för mig eller om han döljer det för att vi båda har familj? 

Vi har en vecka kvar på kursen och jag måste göra något för att få det här ur huvudet, men vad? och hur? Ska jag berätta och om han inte känner samma för mig så kanske jag kan få ett avslut? Just nu är situationen ohållbar och jag håller på att gå sönder, dels av dåligt samvete till min man och för mina starka känslor till den här killen.

Kan dragningen endast vara för att vi klickar så bra? Eller är det känslor som i kärlek? 
    Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Vad är det som händer? Personkemi?
  • Anonym (Anna)

Så ditt äktenskap blev dåligt nu helt plötsligt?

Jag tycker inte du ska säga något, han vet väl om  att du är gift.

Glöm honom, det kommer att gå över.

• Tecum

En vecka till står du väl ut och sedan skiljs ni förhoppningsvis så du slipper vara otrogen. Förstår inte personer som inte tål en liten crush utan att det ska vända uppochner på hela livet och förstöra bra och fungerande förhållanden.

• Anonym (Petra)

Precis, varför gifter man sig för när man har noll koll på sina känslor?

Ett lyckligt äktenskap ska väl för sjutton stå pall för att möta en trevlig person på en veckokurs.

Herregud.

• Anonym (Fråga på bara)

Fråga varför inte? Vad kan hända! Tänk om du missar något bra här! Det kan på sin höjd bli lite pinsamt. Men då har du i alla fall stått för dina känslor. Tala om vad du känner är mitt råd! Annars kommer du bara jämt att tänka på att du skulle ha sagt något. Bättre att få veta än inte. Det är bättre än att göra ingenting och ovisshet. Lycka till!

• Anonym (mmmm)

En fling kan man råka ut för men om du ansåg att allt var bra hemma innan, så ska väl inte det här förstöra allt det som är bra? 

Det är sommar, det är soligt, det är glatt- känslor kan uppstå men kommer troligen avta rätt fort när du inte möter honom på kursen längre. 

• Anonym (M)

Är inte denna mannen bara en vän? För mig låter det som om du inte attraheras på det sättet egentligen, men om du verkligen verkligen tänker på så kanske du gör det ändå typ. Nog kan man allt övertala eller lura sig själv till saker. Betyder ju inte att det är ditt livs stora kärlek. Vad vet du mer om denna människan liksom. Och om han pratar om er personkemi gör han det som vän eller trots att han vet att du är gift? Är han bara godhjärtad eller är han självcentrerad och bryr sig inte så mycket om att du redan är gift. Sånt säger också något en persons karaktär. Jag är skeptisk överlag; både på att du skulle vara kär på riktigt (och inte bara en kort förälskelse) och till att den här mannen skulle vara din nya stora kärlek (och inte bara en kort romans)... nä, ta ett chill-pill och åk iväg på en ensam semester eller gör något romantiskt med din man :)

• Anonym (Petra)
    Anonym (Fråga på bara) skrev 2018-05-24 21:35:05 följande:

Fråga varför inte? Vad kan hända! Tänk om du missar något bra här! Det kan på sin höjd bli lite pinsamt. Men då har du i alla fall stått för dina känslor. Tala om vad du känner är mitt råd! Annars kommer du bara jämt att tänka på att du skulle ha sagt något. Bättre att få veta än inte. Det är bättre än att göra ingenting och ovisshet. Lycka till!

Vad kan hända?

Läste du inte att TS skrev att hon var gift? Lyckligt gift dessutom.
  • Anonym (Fråga på bara)

Hon trodde hon var lyckligt gift.

• Anonym (Petra)
    Anonym (Fråga på bara) skrev 2018-05-24 22:31:53 följande:

Hon trodde hon var lyckligt gift.

Hur är det möjligt att TRO att man är lycklig???

Antingen är man lycklig, nöjd eller olycklig

Förstår inte hur man kan komma på tanken att gifta sig när man varken känner eller litar på sina egna känslor.
  • Anonym (Fråga på bara)
    Anonym (Petra) skrev 2018-05-24 22:37:26 följande:

Hur är det möjligt att TRO att man är lycklig???

Antingen är man lycklig, nöjd eller olycklig

Förstår inte hur man kan komma på tanken att gifta sig när man varken känner eller litar på sina egna känslor.

Jag håller med. En del gifter sig med någon som inte är deras största kärlek i livet utan mer med en slags kärlek till en livskamrat. Om den personen sedan möter riktig kärlek då blir det otroligt starka känslor. Det hände min syster. Hon skilde sig men tragiskt nog så blev hon dumpad av sin nya förälskelse. Men hon ångrar inget ändå. Men alla är inte som min syster.
Svar på tråden Vad är det som händer? Personkemi?