• Anonym (Ledsen)

Inget sex efter två barn

Har två barn i småbarnsåren. Har inte haft sex på två år och inte efter att minstingen föddes som är 1,5 år. Frun är missnöjd med sin kropp efter två graviditeter och känner sig olustig inför att ha sex igen. Ja, vi är trötta, jobbar heltid och sliter med markservicen och allt som hör till småbarnslivet. Jag blir ledsen av situationen, har ju behov av sex och närhet. Känner mig själv avtrubbad och inte så attraktiv sexuellt. Onanerar inte mycket heller. Vi har en bra relation i övrigt. Hur länge ska detta hålla på? Frun blir bara pressad när jag tar upp att situationen gör mig ledsen, och hon menar att det gör det ännu svårare att slappna av. Har sagt att jag tänder på henna och hennes kropp. Hon forsätter älta detta som ett mantra, och säger att hon måste träna men inte orkar osv. Nån som har tips om hur lösa situationen?

• Svar på tråden Inget sex efter två barn
  • Carambolan

Sluta jobba heltid så att ni har mer tid för varandra.

• Anonym (Ledsen)

Det är svårt att lösa praktiskt med deltid med de arbetsuppgifter vi har. Ingen av oss vill heller gå ner i tid.

• LFF

Se till att försöka avlasta med tex städhjälp, hemkörning av matinköp, ordna barnvakt, bjud ut på dejt, ta en ledig helg utan barn någonstans. Försök vara något annat än föräldrar.

När senast hade ni en dejt utan barn?

Självklart blir det jobbigare med närhet om man känner pressen att varje kram, puss, "sitta nära i soffan" per automatik ska leda till sex eftersom man vet att ens partner saknar det.

Hur ser fördelningen er emellan ut vad gäller uppdelningen barn/hushållsarbete?

• Pope Joan II

Här är mitt råd: plocka ut skilsmässa. Jag hade för min del aldrig stannat i en relation där sexlivet varit obefintligt under två ÅR

• Anonym (massage)

Jag känner med er. Småbarnsåren är tuffa för det flesta.

Du verkar vara en klok person och du visar att du även har förståelse för hur din fru känner så personligen tycker jag att det verkar hoppfullt för att ni ska kunna hitta tillbaka till varandra sexuellt.

Som kvinna vet jag att man inte alltid är jättesugen med småbarn i bilden. Jag och min man upptog sex ganska snart efter barn MEN för mig krävdes det att han lade ner sina förväntningar och att han lärde sig att kyssar, kramar och närhet inte nödvändigtvis måste leda till sex.

Jag har längre startsträcka efter barnen (inte alltid). Något som funkar för mig är när jag får massage med olja. Då slappnar jag av och beröringen brukar nästan alltid leda till att jag får lust till sex.

Du kanske kan fråga din fru om du får ge henne en massage men då BARA massage utan att förvänta dig sex. Om hon känner att du vill röra henne utan att det nödvändigtvis måste bli sex av det så kanske det hjälper henne att slappna av. 

• Anonym (massage)
    Pope Joan II skrev 2018-05-25 09:47:08 följande:

Här är mitt råd: plocka ut skilsmässa. Jag hade för min del aldrig stannat i en relation där sexlivet varit obefintligt under två ÅR. 

Känns lite väl drastiskt att skilja sig när det finns barn i bilden på grund av sexbrist. Det rimliga vore väl att söka hjälp för att lösa problemen först. 

Jag tycker själv att sex är en oerhört viktig del av ett förhållande men att bara ge upp utan att på riktigt ha tagit tag i problemet känns som en lösning för den late.
  • Anonym (Miss)

Om hon är så pass missnöjd med sin kropp att hon inte ens kan ta åt sig av dina komplimanger tror jag att det ör dags att göra något åt det. Är ju liksom inte bra att gå runt och vara så missnöjd med sin kropp att man inte ens kan visa upp den för sin partner som man ska känna sig som allra bekvämast med. Tror din fru behöver börja träna. Dels för att börja känna sig mer bekväm med sin kropp, men också för att det ger mer energi, vardagen blir lättare, skapar massa endorfiner, ja listan kan göras lång. Jag tycket att du som överraskning kan skriva in er på ett gym, de flesta erbjuder en gratisvecka för att prova på. Sedan går ni dit tillsammans ett par gånger.

• sextiotalist

Släpp sex, fokusera på närhet. Kramas, håll om varandra utan tanke på något annat.

• Anonym (sök hjälp)
    Anonym (massage) skrev 2018-05-25 10:00:51 följande:

Känns lite väl drastiskt att skilja sig när det finns barn i bilden på grund av sexbrist. Det rimliga vore väl att söka hjälp för att lösa problemen först. 

Jag tycker själv att sex är en oerhört viktig del av ett förhållande men att bara ge upp utan att på riktigt ha tagit tag i problemet känns som en lösning för den late.

Jag håller med. Det vore en bra idé att försöka med familjerådgivning innan man tar ett sånt steg.
  • Liberté

Du får väl ställa lite krav.

Hon vill inte ha sex pga att hon inte gillar sin kropp, samtidigt som hon inte tar tag i sitt träning.

Att hon säger att hon ska göra något leder faktiskt ingenstans om inte tar tag i det. Det är en vuxen människa vi pratar om

2 år blir är väldigt lång tid utan sex.

Bättre för barnen att ta två separerade föräldrar där de har chans att vara lyckliga än två som som lever ihop och inte är det.

Typisk efter barn nedåt spiralen med allt vad det innebär.

Svar på tråden Inget sex efter två barn