Sambo ljuger för att pleasa mig
Är så arg och frustrerad på min sambo just nu.
Jag älskar honom från topp till tå, han är den finaste mannen jag nånsin träffat men jag har märkt att han ljuger om saker för att göra mig nöjd.
Det är sk vita lögner men totalt onödiga lögner.
Jag känner mig så värdelös för att han känner att han måste ljuga för att han är rädd för min reaktion.
Jag vill inte att han ska ljuga för mig. Jag är inte alls dominant i vårt förhållande utan väldigt givmild och tålig.
Han vill så gärna "vara den perfekta mannen för mig" som han har uttryckt sig. Han vill ändra på sig och göra så mycket saker och aktiviteter. men inte för att han vill, utan för att han tror att jag vill att han ska vara så.
Vi har grälat om detta och han har nyss erkänt att det är så det är. Han vill helt enkelt pleasa mig, vara till lags, vara min dröm.
Uppenbarligen mår båda dåligt av detta. han vill inte ljuga och jag vill inte höra fler lögner. Men hur går vi vidare?
Ärligt talat så känner jag just nu (efter vårt gräl) att jag inte orkar kämpa.
Jag vet inte om jag inte hellre tar smällen och avslutar relationen...
Jag kommer från en lång relation med en man som misshandlade mig psykiskt i många år och jag vet att jag har tagit skada av det. Och det går ibland ut över min sambo. Möjligtvis så är det så att min sambo vill gottgöra för honom. Jag vet inte?!
Tankar, tips någon?
Inte terapi. Det har jag gått tillräckligt med mitt ex. totalt meningslöst..