Inlägg från: Anonym (V) |Visa alla inlägg
  • Anonym (V)

Abort down syndrom

Anonym (Nina) skrev 2018-05-26 16:50:58 följande:

Jag har inte din erfarenhet men vill ändå skriva ett par rader.

Jag vet inte om fostret kan känna smärta så tidigt, jag vet dock att vid riktigt sena aborter smärtlindras fostret innan så det inte ska plågas. Det låter vidrigt men jag tror inte det är så hemskt egentligen, då hade dessa aborter inte utförts.

När jag väntade min sista var jag 35+ och erbjöds fostervattensprov. Jag avstod då jag inte hade klarat att göra abort ändå. Jag har svårt att bli gravid. Hade jag varit en "frögurka" så hade jag absolut testat för jag vill inte ha ett barn med Down innerst inne. Men som sagt, detta var min sista chans. Det gick bra som tur var, min son föddes helt normal.

Jag blir så berörd av det du skriver och ger dig en stor varm kram och önskar dig lycka till.

Var har du fått det ifrån? Att man smärtlindrar vid sena aborter. Detta görs INTE. Det kan jag intyga som arbetar med detta dagligen.

Till ts. Det gör ont att läsa att du känner att du ångrar ditt/ert val. Någonstans hoppas jag att ni kan landa i att aborten var ett val ni gjorde utifrån ert barns bästa trots allt. Bearbeta detta och sörj er lilla tjej. Önskar er verkligen all lycka och att ni kan landa i beslutet och kunna se en mening med allt ni fått gå igenom.
  • Anonym (V)
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-26 17:47:16 följande:

Lägg bara av, det är så det fungerar inom vården.

Sitt inte och säg annat för då ljuger du.

Nu är du bara dum. Ring upp vilken kvinnoklinik som helst och fråga om man smärtlindrar foster. Så otroligt dumt att sitta och skriva sånt på nätet så att folk tror att det är så det går till.

Förlåt för ot ts.
Svar på tråden Abort down syndrom