Vägrar katt inne
18 juni får vi hem en kattunge... Det ska vara en utekatt då jag totalvägrar å ha katt inomhus.grannen så att man inte får släppa den lös första halvåret. Snälla säg att det inte är sant!!
18 juni får vi hem en kattunge... Det ska vara en utekatt då jag totalvägrar å ha katt inomhus.grannen så att man inte får släppa den lös första halvåret. Snälla säg att det inte är sant!!
Och att ge katten mat och göra rent lådan tar inte lång stund. Bara några minuter.
Men jag förstår inte varför du inte säger ifrån till din sambo om det här?
Vet han om vilken lösning du har på det här och vad tycker han om den?
Om du inte ens vill ha hunden inne utan låter den sitta i hundgård hela dagarna så borde ni inte heller skaffa katt som måste vara inne den första tiden.
Men varför får inte hunden vara inne även om ni inte är hemma?
Är du inte rädd att den ska hamna mitt i starkt solsken i denna värmen?
Att grannen kollar till den räcker inte.Saker kan hända snabbt.
Speciellt när det är så här varmt.
Men varför får inte hunden vara inne även om ni inte är hemma?
Är du inte rädd att den ska hamna mitt i starkt solsken i denna värmen?
Att grannen kollar till den räcker inte.Saker kan hända snabbt.
Speciellt när det är så här varmt.
Det är inte lönt. Personer med denna djursynen kan man inte nå fram till. Hade det varit IRL hade vi kunnat anmäla och på sikt få dem förlagda med djurförbud, men vi kan nog bara acceptera att de här människorna kommer fortsätta missköta sina djur och skaffa fler djur med den uttalade intentionen att missköta och utsätta för fara och skada.
Jaja, det gör ni säkert. Huset i hundgården har garanterat fönster, ventilation, isolering, belysning, brandskydd. Den är också skyddad mot vind, sol, nederbörd, kyla, fukt. Ni går in och städar där med lämpligt intervall. Rastgården har garanterat utsiktspost på minst 0.5m. Och rastgårdens area är självklart intentionellt uppmätt och dimensionerad efter hundens mankhöjd enligt föreskrifterna. Självklart.
Så ytterligare bevis på att ni inte kan hålla djur enligt de regler och föreskifter som gäller. Ytterligare bevis på att ni inte är lämpliga som djurägare.