Utkastad
Hej! Blev utkastad för jag ställde lite krav på hennes 19åriga dotter. bor numer i husbilen! Alla mina tillhörigheter,,,kläder,,,möbler och annat jag betalat för! Har hon verkligen rätt att bara låsa mig ute???
Hej! Blev utkastad för jag ställde lite krav på hennes 19åriga dotter. bor numer i husbilen! Alla mina tillhörigheter,,,kläder,,,möbler och annat jag betalat för! Har hon verkligen rätt att bara låsa mig ute???
Nej.
Om bostaden är hennes och inte inskaffad för gemensamt bruk och lite beroende på hur länge ni varit sambos så gäller följande: är du skriven på adressen så får hon inte avhysa dig utan att först ha (skriftligen) sagt upp dig och givit dig skälig tid att hitta nytt boende och forsla bort dina ägodelar (normalt 3 månader men är förhandlingsbart) innan hon kan avhysa dig, och då måste hon göra detta via KFM och inte privat.
Är bostaden er gemensamma eller ni varit sambos en längre tid så måste först en bodelning utföras, där det bl. a. avgörs vem som får behålla bostaden och vilka prylar vem ska få med sig vid en flytt.
Vi har haft ett förhållande i 7år! Och allt jag tagit dit har jag betalat för!
Men var ska man vända sig för och rätt?? Äh det mycket nu! Fasiken!!
Vi har haft ett förhållande i 7år! Och allt jag tagit dit har jag betalat för!
Men var ska man vända sig för och rätt?? Äh det mycket nu! Fasiken!!