• Äldre 29 May 16:42
    7261 visningar
    23 svar
    23
    7261

    V. 38+1 och helt slut i kroppen

    Blir galen. Vet inte hur länge jag orkar gå så här. Är andra barnet och har varit så här pass dålig ca 1 v. Får sammandragningar så fort jag ställer mig upp, det gör JÄTTEont när bebis bökar runt i magen och ilar neråt. Har haft molvärk i ländryggen konstant i några dagar är som värst på kvällen. Har ont i magen när jag ligger stilla också ibland men inga klassiska förvärkar som kommer och går. Tar mig lång tid att gå 50 meter p.g.a. smärta i magen, ryggen, höfter och sammandragningar. När ska det sätta igång?! Kan man gå över 2-3 veckor om man mår så här? Orkar inte ta hand om tvååringen. Jag var inte så här dålig med ettan även om jag hade sammandragningar då också men de var smärtfria, nu är jag riktigt dålig. Hade förvärkar 4 dygn med ettan innan jag blev igångsatt på bf -2 men de var regelbundna och kändes som knivar i magen, någon sådan smärta har jag inte nu.

    Desperat...

  • Svar på tråden V. 38+1 och helt slut i kroppen
  • Äldre 29 May 16:58
    #1

    Så fort jag böjer mig ner skär det i magen ska jag också tillägga. Inte optimalt när man har en vild tvååring hemma :S

  • Äldre 29 May 17:02
    #2

    Jag hade lika gärna kunnat skriva de där, men jag tror du har det strået jobbigare än mig är i v 37+1 idag. Haft molvärk i rygg och mage sen igår eftermiddag och jag tycker redan de är jobbigt. Har 2 barn sen tidigare, men den här graviditeten är den jobbigaste hittills.

    Tycker att om du har så jobbigt som du skriver att du ska prata med bm om det, kanske du kan bli igångsatt tidigare eller hinnsvepning? Hursomhelst så är det över snart <3

  • Äldre 29 May 19:31
    #3
    Emmy85x3 skrev 2018-05-29 17:02:03 följande:

    Jag hade lika gärna kunnat skriva de där, men jag tror du har det strået jobbigare än mig är i v 37+1 idag. Haft molvärk i rygg och mage sen igår eftermiddag och jag tycker redan de är jobbigt. Har 2 barn sen tidigare, men den här graviditeten är den jobbigaste hittills.

    Tycker att om du har så jobbigt som du skriver att du ska prata med bm om det, kanske du kan bli igångsatt tidigare eller hinnsvepning? Hursomhelst så är det över snart <3


    Usch, visst är det jobbigt :-/ Igångsättning är jag inte så sugen på, vill inte göra det förlossningen mer komplicerad än nödvändigt, då är det bättre att jag får lida någon extra vecka. Var hos bm igår men känner mig bara jobbig om jag klagar. Det är ju tufft att vara höggravid liksom... Vill helst bara att det ska dra igång på naturlig väg.

    Har du barnen hemma eller på fsk/skola? Jag har 15 h/vecka nu men det känns tufft...
  • Anonym (Kgkgz­kgzkh)
    Äldre 29 May 19:39
    #4
    halfbaked skrev 2018-05-29 19:31:11 följande:

    Usch, visst är det jobbigt :-/ Igångsättning är jag inte så sugen på, vill inte göra det förlossningen mer komplicerad än nödvändigt, då är det bättre att jag får lida någon extra vecka. Var hos bm igår men känner mig bara jobbig om jag klagar. Det är ju tufft att vara höggravid liksom... Vill helst bara att det ska dra igång på naturlig väg.

    Har du barnen hemma eller på fsk/skola? Jag har 15 h/vecka nu men det känns tufft...


    Fast prata med din bm! Nej, det SKA inte vara så jobbigt! Jag är också i v38 med andra barnet, och idag cyklade jag 2 mil och promenerade 5 km, lite jobbigt men inte ont någonstans. Vi har fått lära oss att graviditet är ingen sjukdom så det är bara att bita ihop, men det ska inte vara en plåga. Vilken annan grupp i samhället hade man tyckt att det var ok att må så dåligt, förutom gravida kvinnor?
  • Anonym (V)
    Äldre 29 May 19:49
    #5
    Anonym (Kgkgzkgzkh) skrev 2018-05-29 19:39:10 följande:

    Fast prata med din bm! Nej, det SKA inte vara så jobbigt! Jag är också i v38 med andra barnet, och idag cyklade jag 2 mil och promenerade 5 km, lite jobbigt men inte ont någonstans. Vi har fått lära oss att graviditet är ingen sjukdom så det är bara att bita ihop, men det ska inte vara en plåga. Vilken annan grupp i samhället hade man tyckt att det var ok att må så dåligt, förutom gravida kvinnor?


    Men herre min jävel. Vad tycker du att ts ska göra då? Kräva igångsättning med allt man riskerar då? Så urbota dumt.

    Tycker ts verkar väldigt sund i sitt tänk.
  • Äldre 29 May 19:57
    #6

    Jag vet att graviditet inte är en sjukdom men det är nog extremt ovanligt att kunna vara så aktiv när man är höggravid :S jag har haft GBS båda gågerna därav sammandragningar från tidig graviditet så jag är inte direkt van att vara aktiv som gravid. Blir ju tyngre då också då man är helt otränad.

    Vill typ mest få lite hopp med tråden. Att någon säger att det borde gå igång snart eller så haha. Är ju nu på slutet bara som det känns som att det trycker mer ner och gör ont i magen osv. Var piggare för bara två veckor sen...

  • Äldre 30 May 09:26
    #7
    halfbaked skrev 2018-05-29 19:31:11 följande:

    Usch, visst är det jobbigt :-/ Igångsättning är jag inte så sugen på, vill inte göra det förlossningen mer komplicerad än nödvändigt, då är det bättre att jag får lida någon extra vecka. Var hos bm igår men känner mig bara jobbig om jag klagar. Det är ju tufft att vara höggravid liksom... Vill helst bara att det ska dra igång på naturlig väg.

    Har du barnen hemma eller på fsk/skola? Jag har 15 h/vecka nu men det känns tufft...


    Nej de ska inte vara så jobbigt och de är bm jobb att se till att de blir så bra som möjligt för dig i din graviditet. Det är jättefint att vara höggravid och definitivt i den här värmen. Om igångsättning är ett bra lternativ för dig så kanske de är bättre än att det kommer igång själv oxå.

    Nej jag har mina barn hemma på heltid eller ja min stora går ju i skolan (4:an) så han är ju ganska självfående. Men minstingen 2år är hemma med mig.

    Håller tummarna att det blir lättare för dig snart <3
  • Anonym (V)
    Äldre 30 May 11:59
    #8
    Emmy85x3 skrev 2018-05-30 09:26:57 följande:

    Nej de ska inte vara så jobbigt och de är bm jobb att se till att de blir så bra som möjligt för dig i din graviditet. Det är jättefint att vara höggravid och definitivt i den här värmen. Om igångsättning är ett bra lternativ för dig så kanske de är bättre än att det kommer igång själv oxå.

    Nej jag har mina barn hemma på heltid eller ja min stora går ju i skolan (4:an) så han är ju ganska självfående. Men minstingen 2år är hemma med mig.

    Håller tummarna att det blir lättare för dig snart <3


    Trött man blir på okunniga människor som inte vet vad de pratar om. Skärp dig för f..
  • Äldre 30 May 13:38
    #9
    Anonym (V) skrev 2018-05-30 11:59:59 följande:

    Trött man blir på okunniga människor som inte vet vad de pratar om. Skärp dig för f..


    Men jaha...
  • Äldre 30 May 13:39
    #10
    Emmy85x3 skrev 2018-05-30 09:26:57 följande:

    Nej de ska inte vara så jobbigt och de är bm jobb att se till att de blir så bra som möjligt för dig i din graviditet. Det är jättefint att vara höggravid och definitivt i den här värmen. Om igångsättning är ett bra lternativ för dig så kanske de är bättre än att det kommer igång själv oxå.

    Nej jag har mina barn hemma på heltid eller ja min stora går ju i skolan (4:an) så han är ju ganska självfående. Men minstingen 2år är hemma med mig.

    Håller tummarna att det blir lättare för dig snart <3


    Det ska inte stå jättefint utan jättejobbigt!
Svar på tråden V. 38+1 och helt slut i kroppen