• Äldre 29 May 23:57
    10096 visningar
    5 svar
    5
    10096

    Extra hungrig innan förlossning??

    Kanske konstig fråga.. söker väl mest bara bekräftelse på att det snart är igång????

    Är gravid i v 39+4 och nu vill jag att bebis kommer!!

    Har förvärkar och tror (?) att jag sipprat fostervatten för det har liksom runnit helt klart vatten men som sedan avtagit. Jättesmå mängder, men ändå.

    Har hållit igång idag med tvätt o städ och promenader. Ätit en riktigt stadig frukost och lunch och en rejäl middag vid 18. Efter det har jag ätit frukt. Men sen klockan 22 ungefär så SKRIKER magen efter mat igen!!! Och det hugger till med jämna mellanrum i bäckenet eller hur man ska förklara, känns som att bebis rör huvudet och att det går emot någonstans invändigt..

    vad hade ni för tecken innan förlossningen satte igång? ????

  • Svar på tråden Extra hungrig innan förlossning??
  • Äldre 30 May 00:08
    #1

    Jag hade tvärtom, var inte det minsta hungrig utan det var som att kroppen gick på något slags "extrabatteri". Tanken på mat kändes nästan äcklande, och jag fick tvinga i mig lite eftersom latensfasen höll på i timme efter timme.

    Mina symtom var mensliknande smärta som kom i attacker och försvann, tätare och tätare och allt mer intensivt.

  • Äldre 30 May 09:06
    #2

    Haha ja verkligen, jag beordrade mannen att köpa hem pizza. Hann precis trycka i mig hela den innan vattnet gick och sen var dottern ute 6 timmar efter det ;D

  • Äldre 30 May 10:57
    #3

    Vänta inte för länge med att åka in om du börjat läcka fostervatten. Infektionsrisken ökar tydligen efter 18 h.

  • trash panda
    Äldre 30 May 11:03
    #4
    Evemarlun skrev 2018-05-29 23:57:51 följande:

    Kanske konstig fråga.. söker väl mest bara bekräftelse på att det snart är igång????

    Är gravid i v 39+4 och nu vill jag att bebis kommer!!

    Har förvärkar och tror (?) att jag sipprat fostervatten för det har liksom runnit helt klart vatten men som sedan avtagit. Jättesmå mängder, men ändå.

    Har hållit igång idag med tvätt o städ och promenader. Ätit en riktigt stadig frukost och lunch och en rejäl middag vid 18. Efter det har jag ätit frukt. Men sen klockan 22 ungefär så SKRIKER magen efter mat igen!!! Och det hugger till med jämna mellanrum i bäckenet eller hur man ska förklara, känns som att bebis rör huvudet och att det går emot någonstans invändigt..

    vad hade ni för tecken innan förlossningen satte igång? ????


    Men..."tror" att det sipprar fostervatten? Du har väl ringt förlossningen om du tror att vattnet har gått? Annars är det hög tid att göra det nu!
  • Äldre 1 Jun 01:26
    #5

    Ja jag har ringt och jag kommer bli igångsatt!!

Svar på tråden Extra hungrig innan förlossning??