Min kompis är gaggig!
Jag har en väninna som jag haft sen gymnasiet. Världens snällaste men hon börjar bli gaggig och tjatig. Hon berättar typ samma historier hela tiden. Om vi tex pratar barn då säger hon alltid samma sak: "När jag var liten kröp jag tills jag var två år, sen sprang jag". Jättekul första gången.... sen säger hon alltid det så fort vi träffar folk med små barn. Jag väntar första barnet och vad jag än tar upp så drar hon samma sak....
Likadant med jobb. Hon berättar alltid om sin knäppa chef. Ibörjan var det kul, sen märkte jag att hon alltid tog samma exempel. "Varje morgon är min chef försenad, men hon låtsas att hon är i tid och vi vet alla att hon fejkar". Sen bygger hon upp det på olika sätt men kontentan är densamma. Om jag försöker be henne berätta om nåt nytt, tex fråga hur hennes bror mår så säger hon "han mår bra, du vet hur han är, han är en vandrande zombie som bara spelar" och jag liksom kan inte dölja min irritation och fyller i princip i hennes meningar. "Ja han spelar massa... jag vet...men kom han in på utbildningen han sökte?"
"Nä du vet ju, han är som en zombie som jag alltid brukar säga".
Snark. Å politik samma grej... socialdemokraterna skämmer ut sig, moderaterna vill bara sänks skatten. Det går inte att ha en diskussion för hon säger samma floskler sen tonåren...
Allt hon berättar har man hört förr. Jag vet inte vad jag ska göra och bemöta det? Det är som en gammal farmor som man ler och nickar åt.