• Anonym (Stressad)

Måste tagga ner! Tips?

Jag är väldigt stressad väldigt orolig och kan knappt äta eller sova . Har ni några tips på hur jag kan tagga ner?

• Svar på tråden Måste tagga ner! Tips?
  • SupersurasunkSara

Meditation kan fungera. Kolla på youtube, där finns många tips. Du kan testa om det räcker att sätta på meditationsmusik och lägga dig ner. Det finns videos som är 8 timmar långa om det behövs. 

• Anonym (Bobban)

Alla har ju sina sätt

Jag och sambon brukar dela på en joint efter vi lagt ungarna för kvällen.Gör så jag sover riktigt gott och det tar bort stress

• Anonym (Stressad)
    Anonym (Bobban) skrev 2018-05-30 19:11:47 följande:

Alla har ju sina sätt

Jag och sambon brukar dela på en joint efter vi lagt ungarna för kvällen.Gör så jag sover riktigt gott och det tar bort stress

Jag vet men jag kan inte röka joint nu
  • Anonym (Fiskfjärt)
    Anonym (Stressad) skrev 2018-05-30 18:35:32 följande:

Jag är väldigt stressad väldigt orolig och kan knappt äta eller sova . Har ni några tips på hur jag kan tagga ner?

Att göra som ovan och knarka var det mest korkade jag hört för att minska stress.

Jag är en väldigt stressad själ och har oerhört svårt att sitta still. Har dessutom problem med kroppen och den behöver få vila.

Min bästa vän föreslog stickning och virkning för några år sedan vilket jag började med. Och fastnade (betydligt bättre än att fastna i knark), rogivande, minskar stress samtidigt som du har något att göra (:
  • Colourfulrainbow

Släpp alla måsten. Disken kan vänta en dag. Man måste inte hjälpa kompisen flytta (om inte hen har ställt upp för dig förstås). Man måste inte fika med arbetskollegorna om man inte vill, gå ut och ta en promenad i solen.

Spendera mycket tid utomhus, i naturen, undvik stan och stora affärer.

• Anonym (Prio)

Prioritera! Gör det som måste göras, resten får vänta. Hoppa aldrig över måltider utan ät ordentligt. Ät D-vitamin såvida du inte solar mycket ute. Varva ner innan du ska sova- absolut ingen dator/tv/mobil i sängen! Fundera på exakt vad det är som gör dig så stressad- yttre eller inre stress? Yttre stress, ja då får du fundera på att ändra nåt. Byta jobb, göra slut med pojkvännen, omskola dig, flytta eller vad som nu är felet. Inre stress- då hjälper kanske nån hobby, att läsa, lösa korsord, terapi eller annat.

• Anonym (nja)
    Anonym (Fiskfjärt) skrev 2018-05-30 19:38:48 följande:
    Att göra som ovan och knarka var det mest korkade jag hört för att minska stress.

Jag är en väldigt stressad själ och har oerhört svårt att sitta still. Har dessutom problem med kroppen och den behöver få vila.

Min bästa vän föreslog stickning och virkning för några år sedan vilket jag började med. Och fastnade (betydligt bättre än att fastna i knark), rogivande, minskar stress samtidigt som du har något att göra (:
    Inte nödvändigtvis korkat, används ju mediciniskt i USA bla och fungerar för många. 
    Men håller med, tror inte att det är bra att få som vana att minska stress med droger, här är det ju dessutom olagligt av någon anledning.
  • Anonym (Fiskfjärt)
    Anonym (nja) skrev 2018-05-30 21:16:38 följande:

Inte nödvändigtvis korkat, används ju mediciniskt i USA bla och fungerar för många. 

Men håller med, tror inte att det är bra att få som vana att minska stress med droger, här är det ju dessutom olagligt av någon anledning.

Att det används i USA ser inte jag som en ursäkt för någonting överhuvudtaget. Det är en drog, det är olagligt och jag tycker deffinitivt att det är korkat att hålla på på det viset.
  • Anonym (nja)

Minska kaoset i ditt liv och få mer mer ordning och rutin.

Börja äta bättre. Ät en rejäl och nyttig frukost. Lågt blodsocker kan orsaka ångest.
    Unvdik koffein.
    Promenera, träna. Gärna mycket intensiv träning med hög puls.
    Gör mer aktiviteter som kräver din fokusering till 100%, gärna något fysiskt som hjälper dig att producera endorfiner. Eller bara någonting du kan sätta dig in i fullständigt. Det kan ju vara terrängcykling, stickning, att rita, trädgårdsarbete, tennis, kela med ett djur, vad som helst... 

kanske läkarbesök också, specieltl om det inte finns någon tydlig orsak.
    Oro kan orsakas av saker som exempelvis hormonrubbningar - bla sköldkörtel, bisköldkörtel, insulin.
    Vissa mineral/-vitaminbrister kan förvärra oro/stress.

Colourfulrainbow skrev 2018-05-30 20:19:28 följande:

Släpp alla måsten. Disken kan vänta en dag. Man måste inte hjälpa kompisen flytta (om inte hen har ställt upp för dig förstås). Man måste inte fika med arbetskollegorna om man inte vill, gå ut och ta en promenad i solen.

Spendera mycket tid utomhus, i naturen, undvik stan och stora affärer.

Håller med dig men när det kommer till saker som måste göras (som disk osv) så tycker jag det minskar stressen att få det gjort direkt. Att ta det sen skapar mer kaos. Ordning motverkar detta kaos, för mig åtminstone.
  • Anonym (Sara)

Mindfulness.Lugn musik.Var ute i naturen.Sov 8 timmar.Andas lugnt.

• Anonym (nja)
    Anonym (Fiskfjärt) skrev 2018-05-30 21:32:15 följande:
    Att det används i USA ser inte jag som en ursäkt för någonting överhuvudtaget. Det är en drog, det är olagligt och jag tycker deffinitivt att det är korkat att hålla på på det viset.
    Det sa jag inte heller. Jag sa att det används medicinskt i USA och fungerar bra för många. Det är en observation.

Jag sa också att det inte nödvändigtvis är korkat att bruka detta. Och jag har inte sett dig förklara varför det skulle vara korkat.
    I syfte att motverka stress kan det nog vara korkat om man börjar förlita sig på substansen.
  • Anonym (Fiskfjärt)
    Anonym (nja) skrev 2018-05-30 21:51:31 följande:

Det sa jag inte heller. Jag sa att det används medicinskt i USA och fungerar bra för många. Det är en observation.

Jag sa också att det inte nödvändigtvis är korkat att bruka detta. Och jag har inte sett dig förklara varför det skulle vara korkat.

I syfte att motverka stress kan det nog vara korkat om man börjar förlita sig på substansen.

Jag tycker att det är korkat att använda olagliga preparat. Punkt.
  • Anonym (Fiskfjärt)
    Anonym (nja) skrev 2018-05-30 21:51:31 följande:

• Anonym (nja)
    Anonym (Fiskfjärt) skrev 2018-05-30 22:05:33 följande:
    Okej, det kan jag köpa. Om vi pratar drogen i sig tycker jag att alkohol och nikotin är minst lika korkat att bruka.
  • Anonym (Fiskfjärt)
    Anonym (nja) skrev 2018-05-30 22:13:45 följande:

Okej, det kan jag köpa. Om vi pratar drogen i sig tycker jag att alkohol och nikotin är minst lika korkat att bruka.

Jag tycker att nikotin och alkohol är precis lika korkat att bruka. Framförallt alkohol eftersom det är beteendeförändrande.

Men nu är ju inte det olagligt.

Skulle dock inte ha minsta lilla emot om det blev det.
Svar på tråden Måste tagga ner! Tips?