• Anonym (Benzo.)

    Blir livet roligare med benzo?

    Är sedan länge trött på det mesta som har med livet att göra.
    Funderar på att ta benzo lite mer regelbundet.
    Få känna mig avslappnad.

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Blir livet roligare med benzo?
  • Anonym (Hm)

    Gå av benzo är ju skit jobbigt

    Abstinensen ska ju vara skit och pågå i många månader och år

    Såg vad som hände med min mamma

  • Anonym (mmm)

    Sök riktig hjälp i stället. Att stoppa i sig preparat är kanske e nkortsiktig hjälp men du förstör ju dig själv, din hjärna genom att ta olika sådana preparat.

    Var det du som för ett tag sedan skrev en annan tråd om benzo där det stod "jag älskar benzo" ? Jag hoppas det inte var du för den personen lät helt förlorad. 

  • klyban
    Anonym (Hm) skrev 2018-05-31 07:35:44 följande:
    Gå av benzo är ju skit jobbigt
    Abstinensen ska ju vara skit och pågå i många månader och år

    Såg vad som hände med min mamma
    Dom säger cirka en månads abstinens per år du använt benzo.
    hur många meter var det?
  • Anonym (Kri)

    Men NEJ!
    Att riskera att dra på sig ett beroende som kommer vara ett helvete att ta sig ur sen är inte speciellt smart.
    Tänk långsiktigt istället om du vill ha ett liv värt att leva.
    Varför börja med napp och snuttefilt som vuxen  liksom, fejsa verkigheten och ta tag i ditt liv istället för att kasta bort det på skit.

  • Anonym (Benzo.)
    Anonym (Kri) skrev 2018-05-31 17:18:27 följande:

    Men NEJ!
    Att riskera att dra på sig ett beroende som kommer vara ett helvete att ta sig ur sen är inte speciellt smart.
    Tänk långsiktigt istället om du vill ha ett liv värt att leva.
    Varför börja med napp och snuttefilt som vuxen  liksom, fejsa verkigheten och ta tag i ditt liv istället för att kasta bort det på skit.


    Känner mig sedan länge misslyckad och tycker varken om mig själv eller livet.

    Har reagerat väldigt positivt på benzo i små mängder.

    Enda gången jag känner mig avslappnad.
  • Anonym (Kri)

    Förstår att det känns lockande med enkla lösningar som att proppa i dig grejer som dämpar och förvränger, men kom igen...
    Hur kul är det när du är fast i skiten, du fungerar inte utan skiten. 
    Att lägga sig till med beroenden är ALDRIG bra, det gör dig till en slav.

    Hitta intressen som utmanar och ger dig nåt istället, bryt dig loss, res, upptäck, jobba ihop pengar till ett mål, gå i terapi, läs om psykologi och hur medvetande och beteenden fungerar, gör dig nyfiken på någonting.

    De jag känner som dövat sig och fastnat sig i missbruk har haft ett helvete att bli rena och komma på fötter igen, bygga upp kraschade relationer, försöka bygga upp tillit och förtroenden igen, hitta nya vänner utanför missbruket, hitta ny mening, ny sysselsättning osv.

  • Anonym (Benzo.)
    Anonym (Kri) skrev 2018-05-31 19:43:56 följande:

    Förstår att det känns lockande med enkla lösningar som att proppa i dig grejer som dämpar och förvränger, men kom igen...
    Hur kul är det när du är fast i skiten, du fungerar inte utan skiten. 
    Att lägga sig till med beroenden är ALDRIG bra, det gör dig till en slav.

    Hitta intressen som utmanar och ger dig nåt istället, bryt dig loss, res, upptäck, jobba ihop pengar till ett mål, gå i terapi, läs om psykologi och hur medvetande och beteenden fungerar, gör dig nyfiken på någonting.

    De jag känner som dövat sig och fastnat sig i missbruk har haft ett helvete att bli rena och komma på fötter igen, bygga upp kraschade relationer, försöka bygga upp tillit och förtroenden igen, hitta nya vänner utanför missbruket, hitta ny mening, ny sysselsättning osv.


    Har verkligen kört fast i livet och är sedan några år bara trött på allt.
  • Anonym (Eh)

    Blir livet roligare med alkohol?

    Ungefär så är din fråga.

  • Anonym (Benzo.)
    Anonym (Eh) skrev 2018-05-31 19:47:31 följande:

    Blir livet roligare med alkohol?

    Ungefär så är din fråga.


    Alkohol gör en trött.
  • Anonym (Kri)
    Anonym (Benzo.) skrev 2018-05-31 19:46:36 följande:
    Har verkligen kört fast i livet och är sedan några år bara trött på allt.
    Ja jag har förstått det.
    Så då är lösningen att bli beroende av tabletter  istället, som vid långvarigt bruk ofta leder till just depressioner?

    Kortsiktiga lösningar är ju bara konstgjord andning, som att laga ett läckande tak med tejp ungefär.
  • klyban
    Anonym (Benzo.) skrev 2018-05-31 18:30:41 följande:
    Känner mig sedan länge misslyckad och tycker varken om mig själv eller livet.

    Har reagerat väldigt positivt på benzo i små mängder.

    Enda gången jag känner mig avslappnad.

    Benzo kommer bli ett djupt hål du gräver åt dig själv, och med kraftigt ökad ångest längre fram i konsumtionen.


    hur många meter var det?
Svar på tråden Blir livet roligare med benzo?