Inlägg från: Rödtjärnens Anna |Visa alla inlägg
  • Rödtjärnens Anna

Jag känner mig deprimerad

Är du ung? Det låter som du behöver någon att prata med, kanske prova mental coachning eller mindfulness?

• Rödtjärnens Anna
    Anonym (Sorgsen) skrev 2018-05-31 10:33:51 följande:

Jag vet inte om jag är ung längre... Jag är 25 år iallafall. Jag vill prata med någon men har ingen. :( Och jag vågar inte ringa till någon vårdcentral. Bor på liten ort, alla kommer veta vem jag är, mina föräldrar är ganska kända här :(

Jag tycker du är en ung vuxen.. :) Jag var vilsen kring 25, och känner igen lite det du skriver.

Finns det ingen vårdcentral någon annan stans i kommunen? Företagshälsovården? Säg att du är nedstämd och vill prata om någon om det. Jag fann en privat mental coach.

Sen är livet ju inte en dans på rosor hela tiden. Försök ändra saker i livet som gör dig ledsen. Hitta jobb, hobbys och personer som du trivs med och som ger dig något extra.
  • Rödtjärnens Anna
    Anonym (Sorgsen) skrev 2018-05-31 11:45:43 följande:

Tack råd och tips :) Det känns inte som att jag kommer mig för något då jag har så mycket problem i förhållandet. Jag förmår liksom inte att börja med något...

Du kanske behöver hjälp att bryta dig ur förhållandet? Det kan ju påverka hela ens mående

Det är svårt att ta tag i saker då man är nedstämd, finns ingen i din närhet som kan hjälpa till och som du litar på? Att ha problem i livet har många, framför allt i förhållanden.. Jag är själv skild så jag vet precis hur jobbigt man kan må.
Svar på tråden Jag känner mig deprimerad