Inlägg från: Anonym (Speciallärare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Speciallärare)

    En skola för alla, vad betyder det?

    Anonym (-) skrev 2018-06-08 15:50:47 följande:

    Det innebär kort och gott att barn som INTE borde gå i den vanliga skolan, får det, så att normalbegåvade barn får det svårare och jobbigare i skolan.

    Även de missanpassade barnen får de svårt då de är annorlunda och avvikande.

    Inför särskolor och obsklasser igen.


    Särskolor finns..
  • Anonym (Speciallärare)
    Anonym (-) skrev 2018-06-09 00:07:16 följande:

    Ja, men de inkluderar knappast NPF-barnen (vilket är bra! De barnen ska varken vara med efterblivna eller normalbegåvade. De bör hållas i egen skola - som S:T Örjan, som tyvärr lagt ner).


    NPF-barn är inte dumma i huvudet så varför ska de inte få vara med andra barn?
  • Anonym (Speciallärare)
    Anonym (-) skrev 2018-06-09 08:42:56 följande:

    De förstör för andra barn; på raster och lektioner. Många är störiga, pratiga och en hel del är utåtagerande. Barn ska inte behöva gå till sin arbetsplats och bli misshandlade av missanpassade, malplacerade barn.

    Dessutom är det elakt mot NPF-barnen. De är udda, annorlunda. De får växa upp med känslan av utanförskap, med att folk tar avstånd från de pga hur de är och beter sig. Det är inte heller schysst.


    "De"? Vilken människosyn... Och snacka om att dra alla över en kam...
  • Anonym (Speciallärare)
    Anonym (Vackra tjejen) skrev 2018-06-09 09:04:48 följande:

    Kallar du särskoleelever för dumma i huvudet? Hoppas verkligen inte du är speciallärare på riktigt


    Oj vad du lägger in saker i det jag skrivit (eller rättare sagt inte skrivit). Nej, jag menar verkligen inte att särskoleelever är dumma i huvudet. Däremot kan det vara svårt för någon med utvecklingsstörning att hänga med i "vanliga" skolan. Finns ju en anledning till att särskolan har egen läroplan och egna betygskriterier.
  • Anonym (Speciallärare)
    Anonym (Vackra tjejen) skrev 2018-06-09 09:11:33 följande:

    Du skrev ju att NPF-barn inte var dumma i huvudet och undrade varför de därför inte skulle få vara med andra barn - alltså var det ju som om du tyckte att alla som inte borde gå i vanlig skola var dumma i huvudet


    Det är dina ord, inte mina så det får stå för dig. Jag tycker inte särskoleelever är dumma i huvudet men det finns andra behov hos dessa barn. Släpp det nu... Du lägger ord hos mig som jag aldrig sagt..
  • Anonym (Speciallärare)
    Anonym (Vackra tjejen) skrev 2018-06-09 09:54:06 följande:

    Var precis vad du skrev, alltså borde de vara dina ord. Du verkar vara ett praktexemplar av en falsk pedagog. Får det att låta som att människor med intellektuella funktionsnedsättningar är dumma i huvudet, men när någon generaliserar npf-personer blir du sur och tycker det är fel - det tyder på falskhet. Dessutom hade den personen aldrig påstått att exakt alla med npf var exakt så som h*n beskrev,  så där la ju i så fall du in saker i det som den personen skrivit när du kallade det att h*n drog alla över samma kam...

    Och inte minst verkar du var just sån som så fort man säger emot dig försvarar du dig genom att få det till att man missförstått, tolkat fel osv.

    Tycker synd om dina elever


    Dessa tankar får stå för dig.. Jag lägger ner diskussionen nu. Jag vet exakt hurdannoedagog jac är och vilka fantastiska vitsord jag fått av chefer, kollegor, föräldrar och elever.
  • Anonym (Speciallärare)
    Anonym (Vackra tjejen) skrev 2018-06-09 10:22:59 följande:

    Och vet du hur många elever du kan ha förstört livet för?


    Ojojoj... Hej Då... Märks att du har dålig upplevelse av skolan men låt inte det gå ut över mig.
  • Anonym (Speciallärare)
    Anonym (-) skrev 2018-06-09 08:57:27 följande:

    Ska du säga, som menar på att efterblivna är dumma i huvet. Se själv:

    Jag: synd att det inte finns särskolor.

    Du: det finns visst särskolor.

    Jag: inte för NPF (tex st Örjan).

    Du: NPF barn är inte dumma i huvet.

    - precis som att efterblivna är det???

    För övrigt är NPF barn gradvis efterblivna. De är socialt handikappade och har störningar som gör att de inte agerar som normalbegåvade.


    Och du delar in barn i att vissa är efterblivna... Vad är det för människosyn?
Svar på tråden En skola för alla, vad betyder det?