• BillaBong

"Darrar" med munnen :)

... när hon ammas. Gör din knodd också det? Är nyfiken på varför, om någon vet?

• Svar på tråden "Darrar" med munnen :)
  • lindsay

amningscentralen berättade för mig att det är deras sätt att "skaka loss" den fetare mjölken. Det är väldigt postivit när dom gör det, då vet man att dom kommer åt den bästa mjölken.

• BillaBong

lindsay:
    Jasså, är det därför! Vad lustigt! Och bra i så fall

• Ledilnaan

Min lille knodd darrar också på munnen. Men jag visste inte varför, men det gör jag nu.

Han är jätte söt när han gör det!

• Idapida

Nehej, är det därför!! Det är så gulligt, min dotter gör det med nappen också. Torde inte komma någon fet mjälk då inte..

• Sacha42

så gör Alva också både med bröstvårtan och med nappen, men det är oftast då hon är näjd och med ett stort leende.....

carpe diem!
  • Skilla

Bebisen börjar darra med munnen när hon/hon snart har ätit klart sa de till mig på BB. (Och det är ju på slutet, då när den fetare mjölken kommer)

• jen bossman

det gör min pojke också. han gör det även när han har nappen i mun. ser super gulligt ut..

• Santor

Oj va kul att få veta! Det gör ju vår pojke också! Inte klokt vad dom små liven vet att dom ska göra!!

• Toadette

Har också undrat varför! Sonen gör det med både flaskan och nappen, även när jag ammade!

• Idapida

Hmm, kan man ta det som ett tecken på at bebisen börjar bli mätt? Eller som ett tecken på att mjölken börjar tryta? Tycker det är svårt att veta ibland när ätandet slutar och snuttandet tar vid! Ibland hinner man ju inte vara napp också!

• BillaBong

Jag tar det som att bebisen börjar bli mätt för mjölk har jag gott om ...

Svar på tråden "Darrar" med munnen :)