• Anonym (Orolig kille.)

Flickvän/Sambo har kik

Hej

När jag och min sambo träffades var hon väldigt aktiv på olika dejting sidor och använde bland annat så KiK för att skriva och skicka bilder till killar.

När vi flyttade ihop såg jag ofta att hon kollade på Kik appen, och även att hon har varit inne och spanat på nått gammalt KK's profil där.

Detta var något hon slutade med senare då hon tog bort appen.

Nu lite över ett år senare, skulle jag låna hennes telefon för att kolla en grej, då ser jag att hon har varit inne på appen den senaste tiden, då den ligger öppen i bakgrunden. Verkar inte ha skrivit med nån, men blir såklart obekväm. Med det, då jag inte kan förstå vad hon skall med den till när hon bara har haft sexuella kontakter där tidigare. Och vi varit ett par i två år. Och nu även är förlovade.

Behöver jag vara orolig, skall jag prata med henne om det?

Finns det ens något att vara orolig för.

/Orolig kille..

• Svar på tråden Flickvän/Sambo har kik
  • Anonym (123)

Ja du ska vara orolig och ja du ska prata med henne.

• Anonym (Hmm)

Ni är rätt unga va? Verkar vanligt problem då.
    Misstänksamhet o svartsjuka kan sänka vilket förhållande som helst.
    Just saying  ....

• Anonym (Orolig kille.)

På vilket sätt menar du då?

Självklart är man misstänksam om tjejen lägger in en sexchatt.

Själv är jag ganska oerfaren, medans hon har legat runt en del.

Jag är 27 och hon är 23.

• Anonym (Hmm)

Ojdå - hade gissat på max 20+
    Slappna av o sluta snoka!
    Ni är inte tillsammans länge på det här viset - eller så är ni men blir inte
    lyckliga alls.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Hmm) skrev 2018-05-31 19:48:05 följande:

Ojdå - hade gissat på max 20+
    Slappna av o sluta snoka!
    Ni är inte tillsammans länge på det här viset - eller så är ni men blir inte
    lyckliga alls.

Men dom är tillsammans länge om han slutar undra vad hon håller på med ???
  • Ascendere

Prata inte med henne om det, du framstår bara som osäker och oattraktiv.

Oavsett om något är på gång eller inte kommer hon att neka och du har ändå inga bevis.

Trust but verify, dvs utgå från att hon inte har något fuffens för sig, men kolla i KiK då och då för att verifiera.

Om du hittar något, se till att ta screenshots.

• Anonym (Givetvis)

Givetvis kollar hon minst in gamla KK. Frågan är varför?

Fråga kan du göra men svaret blir med 99% chans: "Ja jag har varit inne för att jag är nyfiken men skulle aldrig vara otrogen mot dig..."

Hon är 23 år och har (liksom du) livet framför sig. Det är dock ingen ursäkt att vara otrogen men nog fan suktar hennes hormoner efter lite mysk alltid...

• MrMister82

Man ska alltid va lite orolig så man behåller skärpan och inte blir en soffpotatis. Det är lätt att det blir slentrian i ett förhållande och man gör samma saker om och om igen utan överraskning och spänning och då börjar båda parter för eller senare snegla på andra. Det är väldigt lätt hänt. Keep it fresh.

Om du själv snackar med en massa andra tjejer på nätet, så har du bakbundit dig själv. Kan du inte be henne sluta.

Om du inte snackar med tjejer kan du be henne sluta eftersom du vill att hon ska lägga all sin tid och energi på dig precis som du gör med henne och gillar hon inte det, så är dörren där. Käbbla inte om det, utan säg det lugnt och sansat. Hon kan bli sur om hon vill men hon kommer gilla dig mer sen för du har gränser. Å gränsen bör va kåta singelkillar. Inte alla män, då är de varningsflagg på en direkt. Hon vill säkert inte du snackar med kåta singeltjejer heller.

Inte uteslutit hon har snackat med något gammalt span för att få bekräftelse. Tjejer kan göra det när dom känner sig understimulerade. Spelar du för mycket tv-spel istället för att få sänggaveln att slå i väggen?

• Anonym (Milfy)

Hon har väl något ex där med en sjukt het kropp och hon vill minnas och bli lite pirrig igen bara. Men det är dig hon älskar.

• PerAhlm
    Anonym (Orolig kille.) skrev 2018-05-31 18:35:06 följande:

Hej

När jag och min sambo träffades var hon väldigt aktiv på olika dejting sidor och använde bland annat så KiK för att skriva och skicka bilder till killar.

När vi flyttade ihop såg jag ofta att hon kollade på Kik appen, och även att hon har varit inne och spanat på nått gammalt KK's profil där.

Detta var något hon slutade med senare då hon tog bort appen.

Nu lite över ett år senare, skulle jag låna hennes telefon för att kolla en grej, då ser jag att hon har varit inne på appen den senaste tiden, då den ligger öppen i bakgrunden. Verkar inte ha skrivit med nån, men blir såklart obekväm. Med det, då jag inte kan förstå vad hon skall med den till när hon bara har haft sexuella kontakter där tidigare. Och vi varit ett par i två år. Och nu även är förlovade.

Behöver jag vara orolig, skall jag prata med henne om det?

Finns det ens något att vara orolig för.

/Orolig kille..

Hon vill ha lite oskyldig och digital bekräftelse vid sidan av. Så oerhört tråkigt av henne att hålla på så. Flirta lite med andra, vilket är vanligt idag. Hade inte velat vara tillsammans med henne.
  • Anonym (s-ordet)

En av anledningarna till att man inte ska söka partner online. Det är lätt att aktiva användare blir beroende av kicken och av att leta och inte slutar med det när de är i förhållande...Sök en stabil tjej i verkligheten.

• Anonym (s-ordet)
    Anonym (s-ordet) skrev 2018-06-02 15:01:48 följande:
    En av anledningarna till att man inte ska söka partner online. Det är lätt att aktiva användare blir beroende av kicken och av att leta och inte slutar med det när de är i förhållande...Sök en stabil tjej i verkligheten.
    * kicken av bekräftelse.

Tillägger att jag ofta ser detta hos kvinnliga vänner och bekanta.
  • Anonym (CC Cowboys)
    Anonym (s-ordet) skrev 2018-06-02 15:01:48 följande:

Bra sammanfattat. Bekräftelsen finns bara några knapptryck bort och den fungerar som en drog för väldigt många. Speciellt om man är kvinna på "nätet". Rasslar in likes, meddelanden och flirtar mest hela tiden.
    Anonym (s-ordet) skrev 2018-06-02 15:02:46 följande:
    * kicken av bekräftelse.

Tillägger att jag ofta ser detta hos kvinnliga vänner och bekanta.
    Något jag märkte när jag var aktiv på Happy Pancake. Hände att jag fick kontakt med de som var i ett förhållande. Antingen hade de hållt sig kvar efter att de blivit tillsammans med någon eller hade de loggat in på nytt när det blivit lite dåligt i förhållandet.

Går alltid shoppa efter något bättre.

• Love69
    Anonym (Tjej) skrev 2018-06-02 19:14:11 följande:

Nyfiken, vad är kik?

Ett chatprogram på mobilen där du kan chatta och skicka bilder
Svar på tråden Flickvän/Sambo har kik