• Crash Man

Ska Sverige ta efter Danmark och införa burkaförbud?

Jag är något så ovanligt som en Sverigedemokrat som röstar nej på frågan. Varför, kanske ni undrar. Min grundläggande ideologi är liberalism, och då menar jag inte den typ av liberalism som "Liberalerna" förespråkar, utan riktig liberalism. Jag vill att staten ska ha så litet inflytande som möjligt på människor liv. Staten ska inte lägga sig i hur vi klär oss. Punkt Slut.

Anlednigen till varför jag röstar SD är för likt många andra har jag tröttnat på den ansvarslösa invandringspolitk Sverige bedrivit. Om sjuklövern tar sig i kragen och begränsar invandrigen till en rimlig nivå och ett riktigt liberalt parti dyker upp så lämnar jag SD.

• Crash Man
    Anonym (Hållermed) skrev 2018-06-17 15:17:47 följande:
    Själv vill jag att religion ska ha så litet inflytande som möjligt på människors liv.
    Absolut. Alla religioner är skit även om vissa är mer skit än andra. Vi ska dock inte med tvång förbjuda folk att utöva sina religioner.
  • Crash Man
    Anonym (Hållermed) skrev 2018-06-18 00:00:46 följande:

Där tycker vi olika, religioner som bygger sin tro på förtryck och odemokratiska värderingar ska förbjudas. Det hör inte hemma här. Sekulära muslimer är helt okej!

Alla religioner bygger på förtryck och är odemokratiska. Jag ser inte vitsen med att förbjuda odemokratiska ideologier med odemokratiska medel. Det är så många vänstermänniskor försöker rationalisera förbud mot nazistiska organisationer.

Man behöver inte vara ett geni för att föestå varför det inte fungerar.
  • Crash Man
    Anonym (Hållermed) skrev 2018-06-18 10:00:43 följande:
    Ja vi tycker olika helt enkelt. Man behöver inte vara ett geni för att se motsatsen heller.
    Sant, skillnaden är dock att jag är konsekvent i mitt tänkande - det är inte du.
Svar på tråden Ska Sverige ta efter Danmark och införa burkaförbud?