• Anonym (Stella)

Är det här en tråkig person?

Personen dricker inte alkohol.
    Personen är introvert men har inga sociala problem med att prata på tillställningar och med folk men visst det är ingen person som släpper loss på dansgolvet och spexar.
    Personen är lugn och behöver inte "ta upp" massa plats i sällskapet.
    Personen är en djup tänkare.
    Personen är sitt ord.
    Personen är lojal.
    Personen kan förmodligen upplevas som lite tjurig utan att vara det.
    Personen uppskattar inte stora fester så mycket utan föredrar att träffas under lugnare omständigheter som en middag med färre människor.
    Personen sitter inte och babblar oavbrutet.
    Personen pratar inte om sig själv och tror inte att någon bryr sig om jobbet, semesterresan, nya bilen eller whatever så därför är hen tyst om sånt om ingen frågar om det.

Det beskriver i korta drag personen och jag undrar om du tycker att hen verkar tråkig och ingen du skulle vilja umgås med?

• Svar på tråden Är det här en tråkig person?
  • Anonym (C)

Pratar hen personliga saker med sina vänner? Som vad isf?

• Anonym (A)

Om han/hon verkar tjurig är det väl inte en jättekul person direkt. Det övriga har jag inga negativa åsikter om, tvärtom att vara lojal, hålla sitt ord och vara en djup tänkare är väl bara positivt tycker jag i alla fall.

• Thedrjohn

Låter kanon om det även är en person som har intressanta tankar, åsikter och intressen.

• linani

Jag personligen är kvicktänkt och roas av andra människor som är snabbpratade och skämtar på samma nivå som jag själv. Uppskattar också människor som är energiska och som det händer mycket omkring.

Jag kan uppskatta personer för deras intelligens och analyser, absolut. Men personen som du beskriver skulle jag nog tycka var tråkig, ja.

"Tråkig" är ju dock långt ifrån en objektiv sanning utan helt och hållet personliga preferenser.

• Aniiee

Den personen heter med stor sannolikhet Aniiee....... och hittills har ingen kallat mig tråkig. I alla fall inte face to face.

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anonym (jag)

Det skulle kunna vara mig du beskriver, förutom att jag dricker alkohol. Förmodligen uppfattas jag som tråkig av en del, men numera bryr jag mig inte så mycket om det.

• Meriall

Det låter tråkigt om personen aldrig pratar om sig själv utan att någon frågar. Om någon frågat ett antal ggr så borde ju personen förstå att den tycker det är intressant att höra om personen?

Tjurig låter tråkigt men personen är alltså inte det utan det verkar bara så ibland?

Jag hade absolut kunnat umgås med personen men det hade nog inte blivit min bästa vän om den inte kunde ändra sig enligt ovan efter ett tag...

• Anonym (Intressen?)

Vad har personen för intressen? Sport? Äventyr? Resor? Testa nya saker? I så fall inte tråkig enligt mig.

• Anonym (Hanna)

Det låter som en drömpartner tycker jag.

• EmberEyes
    Aniiee skrev 2018-06-01 22:15:57 följande:

Den personen heter med stor sannolikhet Aniiee....... och hittills har ingen kallat mig tråkig. I alla fall inte face to face.

Skulle även kunna heta EmberEyes också.

Men jo, jag är ganska tråkig för dem som tycker att festanade är det enda som lyser upp livet.
    För dem som gillar djur, natur, diskussioner, olika former av nörderier och en mer "stillsam" livsstil så kan jag vara både intressant och spännande att umgås med.
  • Anonym (Celia)

Det du beskriver är i mångt massa nånsens. Personen är sitt ord? Vad betyder det?

En person är ofta tråkig om denna är helt humorlös och inte har några intressen eller gillar att samla typ dammråttor och prata om dessas form och färg i flera timmar. Du skriver att personen har djupa samtal, om vad? Klassisk litteratur eller grannens bravader? Väldigt oklart.

Från din beskrivning är det omöjligt att bedöma om personen är tråkig eller ej. Bara för man är blyg och inte tar upp plats innebär det inte att man är tråkig lika lite som att man är underhållande bara för att man är högljudd och gillar att ta upp plats.

• Anonym (X)

Nej tycker inte personen verkar tråkig.

Ja jag hade kunnat tänka mig att umgås.

• Anonym (Iris)

Vet inte om personen är tråkig eller ej. Det beror ju på om hen kan konversera någorlunda intressant. Däremot låter hen väldigt fördömande mot extroverta. Jag vill umgås med tillåtande och inkluderande människor så jag skulle välja bort vederbörande.

• Anonym (ella)

Låter som en drömvän och kanske en drömpartner.n

• Physalis

Det mesta låter som neutrala eller till och med positiva egenskaper.

Flera av egenskaperna passar in på mig.

Dock förstår jag inte vad "personen är sitt ord" betyder.

Skulle dock inte villa umgås mer än nödvändigt med någon som alltid verkar tjurig vare sig hen är det eller ej.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (mmm)

Det är väldigt svårt att få fram en personlighet genom att punkta upp så där. Alla tolkar in sitt eget i det du skriver och det kanske inte är samma sak som du själv tänkte när du skrev det. 

Jag kan tycka det mesta du skrivit låter som helt vanligt och normalt. Alla är ju inte tjohej och party hela tiden, men man behöver för den skull inte uppfattas som tråkig. 

• Fiona M

Tråkig eller ej beror väl på hur hen kommunicerar. Man kan vara hur djup som helst och ändå framstå som tråkig om man inte pratar.

• Anonym (Hanna)

Kanske Stella själv kaan skriva nåt nu?

Svar på tråden Är det här en tråkig person?