Doppler skadlig för foster?
Det är så att jag omkring vecka 10 gjorde ett misstag och beställde en doppler... (orolig av mig) hittade hjärtat precis två veckor sen och har använt den lite då och då sen dess, och endast lyssnat max 1 minut på hjärtat...
Jag var då väldigt omedveten om det potentiella risker om hur barnet kan påverkas osv.. Men det värsta är att jag ibland lyssnar ändå såfort jag är orolig och så mår jag dåligt I efterhand...
I morse (vecka 14+0) upptäckte jag att proben som man har över magen när jag sökte efter hjärtljuden... Blev varm? Jag vet att den ska ge ifrån sig en liten mängd men ska väl inte kunna känna det? De kändes pytteliten varmt på magen... Sen tog jag fingret på den och den kändes varmare än vanligt. Hittade hjärtljuden och fick för mig att de lät annorlunda... Skagen var ungefär lika mycket som det brukar (141 I minuten ibland högre) men kändes som att det lät mycket fortare eller snabbare... 15 sekunder. Är rädd att jag Skadat mitt barn.. Eller att jag råkat få vatten på den eller att doppler ger sig från felaktig värme...
Hatar att det är helg, annars hade jag ringt min bm... Vad tror ni?