• Issari

BIM juli 2018

BIM juli 2018

4 juli - Issari

5 juli - ettlitetsyskon

12 juli - Nicciz

• Issari
    JenniB skrev 2018-06-05 09:35:35 följande:

Är lite nyfiken på hur längre ni har försökt och hur ni gör varje månad.

Testar ni med ÄL-stickor/tempar eller inget av det?

Själv vill jag inte stressa upp mig för mycket med att testa en massa och myser till det som vanligt vilket brukar bli 3-4 gånger i veckan, så ungefär varannan dag. :)

För oss är det nu femte cykeln vi försöker. Jag har tempat med NC i ca ett år, först som preventiv. Så jag tycker det är rätt skönt att fortsätta med tempandet. Min ÄL hade jag visserligen haft koll på ändå eftersom mina cykler är regelbundna. Jag tror ditt upplägg är perfekt med varannan dag!
  • Issari
    JenniB skrev 2018-06-05 13:09:32 följande:

Har hört att det ska vara en ganska bra metod och eftersom att du hållt på med det redan innan är det ju smidigt att bara fortsätta med det. :) Brukar du känna av ägglossningen?

Tack, det tror jag med! Hoppas att en liten rackare vill simma till rätt ställe bara :D

Jag känner den inte genom värk eller så. Däremot får jag rikliga ?äggviteflytningar? dagarna innan och så slutar de tvärt när ÄL varit. Dessutom blir jag mer sugen. Och eftersom min cykel är regelbunden så sker den oftast på dag 16. Den har bara avvikit nån enstaka dag. Men det är ju fortfarande bara 30 % chans att det lyckas varje gång. Vill så gärna att det ska ta sig snart. :)

Känner du av din ÄL?
  • Issari
    emmaaaaaaa skrev 2018-06-25 09:48:08 följande:

Jag har lagt in 6 månader tillbaka, dock får jag annan äldag i p-Tracker.. hmm

Så vitt jag vet så går p-tracker endast efter inställd lutealfaslängd. Om du inte ändrat den så är den inställd på 14 dagar. Dvs den säger att ÄL är 14 dagar innan BIM.
  • Issari
    emmaaaaaaa skrev 2018-06-25 12:44:20 följande:

Okej, hur vet jag vad jag ska ställa in den på? Jag vet inte när jag haft äl dom senaste månaderna

Om du inte vet när du haft ÄL så är det svårt att veta vad du ska ställa den på. 14 är förinställt för att det är en vanlig längd. Men lutealfasen kan vara kortare eller längre. Säkraste sättet att veta är att tempa några månader.
  • Issari

Ändrar min Bim då vi missade Äl denna cykel.

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne

2 juli - Fotbollsbebbe, Natalie87W, Jevi87

3 juli - längtan efter ett syskon, sosarora

4 juli - Periksson90, AllaGodaTingÄrTre

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli

8 juli - LLW

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida

12 juli- Månflicka

14 juli - Nicciz, niiskuneiti

15 Juli - Mist

16 Juli - Esofe

18 Juli - lyckligast80

19 juli - IBS (har ett annat konto där heter jag VIFEM)

20 juli - Thorax

21 juli - Ejjami, S0mmarb3bisen

22 juli EmmalinneaS, Smultronbär, mor till 2 väntan på nr3,

28 juli - lindabinda[ , Syskon, zion

29 juli - johannastroberg

31 juli - MammaKA, Issari

• Issari
    Theresu skrev 2018-07-02 15:10:31 följande:

Hoppar in här i tråden då jag hade BIM igår. Ingen mens i sikte, dock har jag fått lite bruna flytningar imorse. Vad betyder ens det? Jag har väldigt riktlig mens så detta är ovanligt. Jag mådde jätte illa igår och sov mitt på dagen vilket också är ovanligt. Haft lite smått molvärk i 1 vecka också. Jag är helt nervös och vågar inte testa. Har så dåligt tålamod, men vågar inte bekräfta om det är negativt

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne, Theresu

4 juli - Issari, Periksson90, AllaGodaTingÄrTre

6 juli - JenniB

7 juli - missmli

8 juli - LLW

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida

12 juli- Månflicka

15 Juli - Mist

16 Juli - Esofe

18 Juli - lyckligast80

20 juli - Thorax

31 juli - MammaKA

Tänk på att ta den senaste versionen av listan! Några åker bort annars. Lägger in den rätta och lade till dig. :)

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne, Theresu

3 juli- mjj, hoppas på ett andra barn

4 juli - Periksson90, AllaGodaTingÄrTre

6 juli - JenniB

7 juli - missmli

8 juli - LLW

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida

12 juli- Månflicka

15 Juli - Mist

16 Juli - Esofe

18 Juli - lyckligast80

19 juli - IBS (har ett annat konto där heter jag VIFEM)

20 juli - Thorax, Försök 3

31 juli - MammaKA, Issari
  • Issari
    Zandylina skrev 2018-07-21 09:19:40 följande:

Hej lägger till mig här har BIM runt 24/7 e på ÄL+11 idag å mår skit konstigt dem 2 sista dagarna lätt molvärk gör ej ont men störande, vart gasig å lätt kass i magen senaste 2 dagarna, börjat få tunga lätt ömma bröst idag när vakna, lätt förkyld, å illamående haft lite problem med dofter. ÄL enligt appar var 10/7, haft hög temp sen 11/7 å idag en rejäl tempökning nedan följer min tempkurva vad tror ni? Hade negativt gravtest igår men kanske var lite tidigt. Känt mig mkt annorlunda dem sista dagarna fån föregående månader.

Jag känner igen allt det du skriver från cykeln då jag blev gravid (dock med tidigt missfall). Tempökning till 36,9 runt ÄL+10. Doftkänslig, törstig, väldigt ömma bröst. Håller tummarna för dig!

• Issari
    Zandylina skrev 2018-07-21 11:28:32 följande:

Hej tack för svar håller tummar jag med, ska försöka få köpt ett test idag men får se annars blir det vänta enbart ugh, synd med ditt missfall styrkekram hoppas du lyckas bättre denna gång å lilla pyret stannar kvar då.

Försök vänta till BIM med att testa i alla fall! Det är lätt att bli smått tokig om testen är negativa. Jag har fått spökstreck som gör det ännu jobbigare, för en hoppas ju såklart. Tack! Jag hoppas det ska bli något snart. :)
  • Issari
    Anonym (Syskon) skrev 2018-07-21 12:57:46 följande:

En fråga Ang NC, stämmer det att metoden inte fungerar om man har flera uppvak per natt? Har funderat på att prova men dottern (8 mån) väcker mig ett par tre gånger varje natt när hon sparkar på mig.

Jag har NC och vaknar ofta på natten då jag har en katt som tycker att det passar att gå upp vid tre-fyra tiden. Ofta mäter jag temperaturen både då och när jag vaknar igen på morgonen. Eftersom jag har rätt regelbunden cykel så vet jag vad som borde vara den rimligaste temperaturen (ofta den lägsta av de som uppmätts samma natt/morgon) och lägger in den. Jag tror de rekommenderar tre till fyra timmars sammanhängande sömn och att om det är vanligt att en vaknar på natten så ska en alltid använda de temperaturerna. Men som sagt, jag gör lite olika och den hittar min ÄL varje cykel.
  • Issari
    Zandylina skrev 2018-07-22 07:48:56 följande:

Jahopp idag sjönk tempen igen ner till 36,6 från 36,8 dock ligger min medeltemp runt 36.3-36.4, men misstänker det kört för mig igen. Får alltid fallande temp 2-3dar innan mens. Sucks löt kändes så annorlunda men mem får väl se.

Någon som vart med om tempdipp runt dag ÄL+12 fast sen plussat ändå?

Om du ser gårdagens temp som avvikande så har du ingen dipp idag. Enstaka temperaturer säger inget egentligen utan det är trenden som gäller. Håller tummarna!
  • Issari
    Zandylina skrev 2018-07-22 11:11:28 följande:

Oh jaha ok visste ej det då får jag hoppas på det bästa då tack! Ska jag sätta den som avvikande då?

Det kan du göra som du vill. Kanske var den högre för att du vaknat till innan. Eller dagens lägre för att det var tidigarr än vanligt? Vänta och se några dagar!
  • Issari
    Zandylina skrev 2018-07-23 08:24:44 följande:

ÄL+13 idag å tempen steg igen fast runt damma tid tagen som alltid, dock negativt g-test min BIM e mellan 24/7-26/7, så kanske var för tidigt testar med RFSU stickor. Har ej tillgång till andra test just nu. Jag vill så gärna veta eftersom vi e vid vår husvagn nu över sommaren å hade vart kul att veta babyn blev tillverkad i husvagnen haha.

Nej men detta e enerverande mår fortfarande illa om ej äter typ konstant, fått tyngre lite större bröst, känns som en tyngd i livmoder å extremt gasig mot vad brukar vara. Blir täppt i näsan titt som tätt å nyser ibland. Samt tempen högre än vanligt min temp brukar sjunka runt dag ÄL+11-12 men ej denna gång sååå frustrerande mår helskumt å gjort sen ÄL+7 ca.

Kul att den var högre idag igen! Jag håller tummarna!
  • Issari

Mens idag! Mina senaste cykler har varit kortare än vanligt (28 dagar ist för 30). Undrar varför det blir så. Förra cykeln var det för att ÄL kom tidigare, men denna cykeln var lutealfasen kortare än vanligt (12 dagar istället för 14-15). Nytt försök i augusti!

Svar på tråden BIM juli 2018