Inlägg från: johannastroberg |Visa alla inlägg
  • johannastroberg

BIM juli 2018

Flyttar över här från juni-tråden då mensen dök upp idag.

BIM juli 2018

2 juli - johannastroberg

4 juli - Issari

5 juli - ettlitetsyskon

6 juli - JenniB

12 juli - Nicciz

• johannastroberg
    eman303 skrev 2018-06-05 18:49:35 följande:

Flyttar över här från juni-tråden då mensen kom igår :(

BIM juli 2018

2 juli - johannastroberg

4 juli - Issari

5 juli - ettlitetsyskon, eman303

6 juli - JenniB

12 juli - Nicciz

Min kom i måndags så det var inte vår månad helt enkelt. Tråkigt. Hoppas vi kan följas åt denna gången istället :)
  • johannastroberg
    eman303 skrev 2018-06-06 22:16:12 följande:

Tråkigt.. ja vi får följa varandra, absolut! Hur många försök är ni på nu?

Denna äl blir vårat andra då jag inte hade äl & hormonell obalans samt förhöjt prolaktinvärde första mån efter p-pillerstopp (men vi har försökt 3 ggr med denna äl som kommer). Har också fått min första mens av mig själv då jag behövde provera för att starta cykeln så bara att slippa tabletterna får bort en del stress :) var såklart besviken över mina negativa tester men ändå glad över att jag fungerar så att säg. Själv då? När har du äl? :)
  • johannastroberg
    eman303 skrev 2018-06-07 15:23:24 följande:

Vårt andra försök. Man vill ju bara att det ska fungera på en gång haha! :) jag har äl 23/6, provar med rosenrot den här månaden nu från mens fram till äl och hoppas att det ger något resultat. Vi vill så gärna :)

Visst är det så :) jag trodde jag skulle plussa för har alltid haft lätt för att bli gravid men som sagt, det får ta den tid det behöver. Typ. Ska bli kul att följas åt & hoppas vi slipper mer mens de närmaste 9 månaderna ;)
  • johannastroberg
    Jagvetdåinte skrev 2018-06-07 22:37:55 följande:

Bim juli 2018

1 juli - Jagvetdåinte

2 juli - johannastroberg 

4 juli - Issari

5 juli - ettlitetsyskon, eman303

6 juli - JenniB

12 juli - Nicciz

Kul att vi har bim så nära! När har du äl? Hur länge har ni försökt? :)
  • johannastroberg
    eman303 skrev 2018-06-07 23:25:22 följande:

Hoppas jag med, håller tummar och tår. När har du äl? :)

Min cykel brukar vara 28 dagar & då säger en app 17e & en annan 18e men denna gången var den 26 dagar lång & då faller äl in den 16e så är lite osäker men man vet ju egentligen aldrig (iallafall inte jag) exakt vilken dag så så länge det bara slår på någon dag ska det inte vara nån vara :)
  • johannastroberg

Hur går det för er alla?

Jag har beräknad äl enligt appen imorgon men har lite "mensvärk" idag så ägget kanske släpper idag istället. Har aldrig känt av min äl tidigare men till er som gör det, hur upplever ni att det känns?

Jobbar både dag, kväll & natt så det är klurigt att få till det men vi myste till det i tisdags & imorse. Hoppas på att få till det ett par dagar till :)

• johannastroberg

Alltså jag fattar inte... Jag får ALDRIG pos på ältest trots att jag har konstaterad äl hos gyn. Strecken blir aldrig lika starka utan snarare till 90%... Även de ggr/månader jag faktiskt blivit gravid. Dom blir näääästan lika starka under en dag sen blir dom svagare igen. Kan det helt enkelt vara så att jag missar toppen? För äl har jag.

• johannastroberg

Hur går det för er alla? Har varit lite frånvarande pga mycket jobb, vilket är positivt i sig då jag inte tänker på bebis & graviditet lika mycket ;) hade äl i söndags & i förrgår började mina bröst ömma väldigt mycket så fort jag tar av bhn, brukar inte ha det så alls. Hoppas det har tagit sig denna gången.

• johannastroberg
    Anonym (Syskon) skrev 2018-06-25 06:43:36 följande:

Med dottern var onda bröst och hunger de enda symtomen jag hade. Även mina bröst gör ont så jag håller tummarna att det tagit sig för oss båda!

Skönt att ha mycket att göra ibland. Jag är hemma med dottern fortfarande och det tar upp det mesta av min hjärnverksamhet:)

Ömmar dina hela tiden eller kommer & går det? Det gör det hos mig vilket får mig tro att det inte tagit sig hahah. Men det är nog att man överanalyserar ;) jag minns inte riktigt hur det var med första barnet, kan iaf inte minnas att jag kände något innan jag testade för blev så förvånad att det var positivt.
  • johannastroberg
    Jevi87 skrev 2018-06-25 20:06:22 följande:

Håller tummarna för dig! :) jag hade ägglossning den 17/6 och beräknad BIM 2/7. Jag har aldrig varit gravid så nu hoppas jag snart på att få uppleva det. Vill det sååå gärna. Jag har sedan ngn dag fått lite molande värk nere i magen, typ som träningsvärk samt haft lite stickande känsla, och nästan som en inflammationskänsla. Sen skjukt ont i brösten. Brukar ha lite ont i brösten några dagar innan mens dock inte så här ont. Antagligen är det inget speciellt utan jag känner säkert efter lite extra. Har ju som sagt aldrig varit gravid innan så vet inte alls hur det ska kännas, och som sagt vissa har ju inga sympton alls så tidigt så jag vet inte vad jag ska tro. Men man kan ju alltid hoppas! :)

När har du beräknat BIM? Har du barn sedan tidigare? :)

Ja, jag har ett barn sen innan & jag har bim på måndag 2/7 :) gick nyss på toa innan jag skulle lägga mig & hade fått typ pyttelite bruna spottings i trosorna? Hade äl förra söndagen +/- någon dag så är väl på ca äl+9 nu. Vad kan detta betyda? Nidblödning?! Hade aldrig det förra gången utan fick liknande på bimdagen & sen inte mer & jag har aldrig så länge jag haft mens haft spottings eller färgade flytningar förutom under mensdagarna. Tappade dock hoppet direkt & tänker att nu kommer mensen...
  • johannastroberg
    Jevi87 skrev 2018-06-27 06:56:29 följande:

Nej så ska du inte känna, det är ju ganska många dagar kvar innan du isf ska ha mens så jag tror inte det är den som är på g. Det kan det mkt väl vara en nidblödning! :) Håller tummarna för att det är det!

Brukar din mens oftast komma på din utsatta dag eller kan den komma mkt tidigare/senare ibland?

Idag är det lite mer rosaaktigt så tror tyvärr att det är mensen som är tidig... :( tappar hoppet lite. Nej, min mens har alltid kommit på utsatt dag, varken dagen innan eller efter! Jag vet inte heller hur en nidblödning sk te sig? Är det inte bara spottings en gång? Eller kommer det i flera dagar?
  • johannastroberg

Ni som har barn sen tidigare & fått nid-blödning, hur är det? Är det under flera dagar? Klarrött blod? Jag började få bruna flytningar igår som varar fortfarande med pyttelite rosa i emellanåt & jag har inte bim förrän måndag. Tog även en gravsticka från graviditetskollen igår som jag lät ligga i badrumsskåpet & idag var den positiv?! Jag vet att man inte ska kolla efter en viss tid men jag har testat massvis med just denna sticken & låtit dom ligga i skåpet & dom har aldrig visat positivt även efter flera dygn. Tog även en nytt idag som visar ett streck men det har liksom samlats färg där det positiva strecket ska vara. Vad händer egentligen? Har tänkt tanken på missfall också men dom jag pratat med som upplevt missfall tidigt så ?forsar? det snarare blod än kommer lite bruna spottings, dvs typ som en riklig mens. Kan säkert vara olika & jag har aldrig upplevt det själv vad jag vet. Kan tillägga att min mens har aldrig kommit en dag efter innan tidigare än beräknat...

• johannastroberg
    Anonym (Lilladu) skrev 2018-06-28 19:06:14 följande:

Hej! Jag tog ett clear blue predict early-test imorse på bim -3. Det är med allra största sannolikhet negativt men jag tyckte mig ana ett jättesvagt streck som satte griller i huvudet...Förmodligen är det min hjärna som framkallar synvillor bara för att jag så himla gärna vill detta! Är det nån annan som ser något eller varit med om liknande resultat?

[/m

[quote=78838715][quote-nick]Anonym (Lilladu) skrev 2018-06-28 19:06:14 följande:[/quote-nick]Hej! Jag tog ett clear blue predict early-test imorse på bim -3. Det är med allra största sannolikhet negativt men jag tyckte mig ana ett jättesvagt streck som satte griller i huvudet...Förmodligen är det min hjärna som framkallar synvillor bara för att jag så himla gärna vill detta! Är det nån annan som ser något eller varit med om liknande resultat?

Jag har fått ett sånt resultat varje gång jag inte varit gravid. Tog ett för skojs skull under mensen & fick samma resultat, är med största sannolikhet ett spökstreck vilket cb alltid verkar visa. Tyvärr.
  • johannastroberg

Jahapp... Blödningen som började i onsdags var ingen nidis. Igårnatt kom mensen så det blir ett nytt försök runt den 14e/15e när beräknad äl är. Stannar dock kvar i tråden då nästa bim är 29e juli :) håller tummarna på att den inte kommer...

• johannastroberg

Flyttar mig från 2/7 till 29/7 :)

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne

2 juli - Fotbollsbebbe, MammaKA, Natalie87W, Jevi87

3 juli - längtan efter ett syskon, sosarora

4 juli - Issari, Periksson90, AllaGodaTingÄrTre

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli

8 juli - LLW

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida

12 juli- Månflicka

14 juli - Nicciz, niiskuneiti

15 Juli - Mist

16 Juli - Esofe

18 Juli - lyckligast80

20 juli - Thorax

21 juli - Ejjami, S0mmarb3bisen

22 juli EmmalinneaS, Smultronbär

24 juli - mor till 2 väntan på nr3,

28 juli - lindabinda[

29 juli - johannastroberg

• johannastroberg

Jag hoppar ur tråden då min sambo bestämde sig idag för att han inte vill försöka mer. Önskar er lycka till.

:?(:?(;?(

Svar på tråden BIM juli 2018