• Ejjami

BIM juli 2018

Hej hej! Idag kom min mens på BIM så nu hoppar jag in här. Nu blir det andra försöket med andra barnet. Jag är snart 29 år och bor i Blekinge. Är det någon mer från Blekinge här? Kram och lycka till allihopa!

Ps. Jag tempar med fertilityfriend.

1 juli - Jagvetdåinte

2 juli - johannastroberg

3 juli - längtan efter ett syskon

4 juli - Issari

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1

6 juli - JenniB

9 juli - AllaGodaTingÄrTre soffipropp1987

10 Juli - Elsaida

14 juli - Nicciz, niiskuneiti

21 juli Ejjami

• Ejjami

Hallå!

Jag ändrar min BIM då FF satte ut min äl en hel vecka innan jag skulle ha äl. Märkligt, men man får väl lita på sin temperatur. Tack och lov hade vi sex den dagen och 4 dagar innan. Hur stor är chansen att det tagit sig tror ni? Blev ju inte mycket sexande innan lixom...

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne, Theresu

2 juli - Fotbollsbebbe, Natalie87W, Jevi87

3 juli - längtan efter ett syskon, sosarora

3 juli- mjj, hoppas på ett andra barn

4 juli - Periksson90, AllaGodaTingÄrTre

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli, Anna82

8 juli - LLW

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida

12 juli- Månflicka

14 juli - Nicciz, niiskuneiti, Ejjami

15 Juli - Mist

16 Juli - Esofe

18 Juli - lyckligast80

19 juli - IBS (har ett annat konto där heter jag VIFEM)

20 juli - Thorax, Försök 3

21 juli - S0mmarb3bisen

22 juli - EmmalinneaS, Smultronbär, mor till 2 väntan på nr3,

28 juli - lindabinda[ , Syskon, zion

29 juli - johannastroberg

31 juli - MammaKA, Issari

• Ejjami

Hej tjejer!

Jag Här en fråga som är äcklig (Men ni är väl vana, hihi). Jag är nu på äl+8 och har sedan igår (äl+7) haft mycket rikliga mjölkiga/vattniga flytningar. Jag är konstant blöt. Det är inte som dom vattniga genomskinliga flytningarnaman får innan ägglossning. Det ut som typ minimjölk och är något hala (luktar inget). Det känns som jag går runt och har glömt torka mig efter att ha kissat.

Min fråga är inte om jag är gravid eller inte då det är omöjligt att spå i flytningar lixom :p

Jag undrar bara om det är någon annan som har sånt här efter äl. För jag kan inte minnas att jag har haft det innan. Eller ska jag uppsöka läkare!? Hahaha!

Tack för svar!

• Ejjami

Hallå tjejer! Nu har jag flyttat fram BIM från den 14e till den 22e. Hela 8 dagar. Fick äl på dag 23. Fertility friend var lite förvirrad då det varit så förbannat varmt!

Nu är det många som har BIM den 22e. Hoppas vi alla får fina plus!

BIM-lista

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne, Theresu

2 juli -Glädje5, Fotbollsbebbe, Natalie87W

3 juli - , sosarora

3 juli- mjj, hoppas på ett andra barn

4 juli - Periksson90

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna (blev 1 juli), emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli, Anna82, MissBaglady

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida, babytjejen? , frökenglad

12 juli- Månflicka, niiskuneiti

13 juli- babytjejen?

14 juli - Nicciz, anvandarnamnetarupptaget

15 Juli - Mist, Esmes

16 Juli - Esofe, Silk-Spectre

17 juli - LisaMaria 2, andra försöket

18 Juli - lyckligast80, Tiolina h

19 juli - IBS (har ett annat konto där heter jag VIFEM)

20 juli - Thorax, Försök 3

21 juli - S0mmarb3bisen , Jagerika

22 juli - EmmalinneaS, Smultronbär, mor till 2 väntan på nr3, Hoppfanten, Ejjami

22 Juli - Incognita, Försök 1

23 Juli - Blåstjärna

25 Juli - längtan efter ett syskon, Jevi87

26 Juli - Lo

28 juli - Syskon, zion

29 juli - johannastroberg

31 juli - MammaKA, Issari, lindabinda

PLUS

25/6 Sosarora BIM-4 (ivf-testdag -8)

6/7 AllaGodaTingÄrTre BIM+2

8/7 MissBaglady BIM+1

10/7 Nicciz BIM-3/4[/quote]

• Ejjami

Här kommer en liten uppdatering från mig. Äl+9 idag. Inga symptom över huvud taget. Varken pms eller annat. Känns bara helt som vanligt. Ni som har BIM runt den 22:e, hur har ni det? :)

Kramar

• Ejjami
    Vicki89 skrev 2018-07-17 11:18:52 följande:

Hej Ejjami!

Vi har BIM samma dag, håller tummarna för oss! :D

Jag har ömma bröst, men det har jag alltid direkt efter ägglossning fram till mens, så kan nog tyvärr inte räkna det som något tecken. Också lite PMS:ig, men det brukar jag också vara, så inget som sticker ut.

Igår när jag vaknade (äl+8) så hade jag lätt mensvärk. Jättekonstigt, det har jag inte känt förut såhär dags i cykeln. Det varade några minuter och sen släppte det. Precis som vanlig mensvärk fast lite svagare (jag brukar ha rätt kraftig mensvärk), molande ihållande. Kan ju vara vad som helst, men man är ju helt galen nu när det gäller att leta symptom, en vanlig månad hade jag väl inte tänkt på det...

I övrigt känner jag mig också helt som vanligt.

När tänker du testa? :)

Kram och lycka till!

Hej! ^^

Jag tänker testa på torsdag (äl+11), det är ju förtidigt egentligen men min kära sambo fyller år då. Så om jag får ett plus så blir det jätteskoj. Är det negativt så säger jag inte att jag testat. Har dock inte höga förhoppningar då det bara är andra cykeln vi försöker. Det kan ju ta sin lilla tid. Hihihi!

Ps. Jag är också 89:a :)
  • Ejjami
    EmmalinneaS skrev 2018-07-17 18:37:27 följande:

För mig är det precis likadant. Har också bim 22/7 och inga symtom alls. Får väl räkna med att den kommer på söndag, men hoppas verkligen inte det. Har den inte kommit på söndag så kanske, kanske testar jag på måndag. Testar senast torsdagen 26/7 om den inte kommit innan dess.

Men nu har vi en semestervecka i München, så försöker att inte tänka så mycket på det

Jag planerade också att vänta till efter BIM. Men min sambo fyller år på äl+11 så jag tänker testa då ifall ifall lixom. Det kan ju bli en härlig överraskning! Hihi!

Heja alla som pallar vänta till efter BIM!
  • Ejjami
    Grumpycavat skrev 2018-07-19 09:59:32 följande:

Hej allihopa, 

Är ny här, men har varit flitig "läsare" i ett par månader. 

Slutade med P-piller i Juli 2017, men har egentligen inte försökt få barn aktivt förrän April i år. Haft regelbunden mens sen dess, och den kommer som ett brev på posten var fjärde fredag. 

Har precis insett att jag räknat lite fel på ägglossning, och att den infaller något senare än vad jag tidigare trott. 

Hade ett medelstarkt streck på ägglossningstest den 12 juli, och ett JÄTTEstarkt streck den 13 juli. 

Hade sex både 12 och 13e, så tror att vi prickat in ÄL ganska exakt. 

Har också börjat äta Rosenrot mellan mens och ÄL lite sporadiskt denna cykeln, men tar det sig inte denna gången så kommer jag ta varje dag mellan mens och ÄL. 

Jag har inga barn sedan tidigare, och har aldrig tidigare varit gravid. 

Jag och sambon har hållt ihop i 7 år, och är 30 & 36 år gamla, så nu är vi ganska sugna på en liten mini-me. 

Ser framemot att följas åt. 

Hej hej!

Tänk på att ägglossningen sker ca 24-48 timmar efter positivt ägglossningstest. Så sexa på några dagar efter det positiva testet också!

Heja heja och lycka till med bebistillverkningen! :)
  • Ejjami
    Vicki89 skrev 2018-07-19 21:35:23 följande:

Hur har det gått för dig Ejjami, testade du idag?

Jag är så nervös inför lördag!

Haha! Livets oberäknelighet... Jag fick mens den morgonen så jag hade räknat fel. Men vi hade i alla fall sex då också så det tog sig bara inte. :(

Ser fram emot augusti dock :)

Hur går det för dig?
Svar på tråden BIM juli 2018