Blåstjärna skrev 2018-06-16 23:12:49 följande:
Beklagar dina missfall! : (
Ja även om man är jätteglad för vänner som lyckas så blir man bara ännu mer ledsen för att de inte tar sig för oss. Jag försöker ha inställningen att de kommer när det är dags. Inget man kan på påverka mer än man kan hjälpa de lite på traven (i mitt fall förlänga lutealfasen).
Ja du behöver ha en termometer som mäter med två decimaler för att ge så rättvis graf som möjligt. Jag gick med i Natural Cycles och det kostade ca 500 kr för en årsprenumeration har jag för mig och då fick man en termometer gratis hemskickad. Funkar toppenbra, och man får en hel del tips och så löpande från NC (tex när man (om man vill) bör ta ägglossningstest och så). Det tar någon månad innan den har lärt känna din cykel så antalet möjliga fertila dagar är fler i början (för att den är osäker) men sen är de färre och dessa har alltid klaffat för min del då jag får tydliga kroppsliga tecken på att ägglossning är på gång (känner dock inte alltid när själva ägget släpper). Jag hade rekommenderat denna till dig! Jag kommer fortsätta använda den efter att jag fått första barnet (förhoppningsvis), för att motverka graviditet (istället för att gå på p-piller igen). Det är smidigt att man kan ställa in den för om man vill eller inte vill bli gravid : )
Tack så mycket! Ja det är klart att man glädjas för andra men som du säger, man blir ju besviken när man känner att det aldrig blir ens egen tur. Vår första blev jag oplanerat gravid på och vår andra blev jag gravid med på första försöket. Så jag va ju tvär säker på att vi inte skulle vara här där vi är idag. Trodde väll snarare att vi redan skulle haft en bebis nu. Jag önskar också att jag kunde tänka att någon gång så är det vår tur men nu när jag inte alltid är fertil och min man dom just fått sämre sperma kvalité så känns det ibland hopplöst. Jag är inställd på att vi kan behöva göra IVF. På något sätt känns det liksom bättre att förbereda sig på det redan nu.
Ska kolla upp det här med att tempa.Det hade ju varit jätte smidigt.