BIM juli 2018
Hoppar in här, BIM 5 juli.. jag går enligt FLO appen, någon som tycker den funkar bra?
Haft sex sön, mån, tis och beräknad ägglossning är imorgon (20/6). Ska man köra varje dag eller hur gör ni? :)
Hoppar in här, BIM 5 juli.. jag går enligt FLO appen, någon som tycker den funkar bra?
Haft sex sön, mån, tis och beräknad ägglossning är imorgon (20/6). Ska man köra varje dag eller hur gör ni? :)
Jag har p tracker och tycker den funkar bra :)
Egentligen räcker de ju med var tredje dag, vi kör lite då och ibland när vi känner för de. Vill att sex ska vara av lust och inte måste eller jobb med baktanke.
Nja, den gissar mest. Speciellt på mig som har oregelbunden cykel. Dock är den bra, eftersom man kan fylla i ex om man har positivt ältest, och så får man en bra överblick.
Vi har mys dagen före ÄL, äldagen, samt dagen efter. Alltså tre dagar i rad. :)
1 juli - Jagvetdåinte , Syskon
2 juli - johannastroberg, Fotbollsbebbe, MammaKA
3 juli - längtan efter ett syskon
4 juli - Issari, Periksson90
5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa
6 juli - JenniB
7 juli - missmli
9 juli - AllaGodaTingÄrTre, soffipropp1987
10 Juli - Elsaida
12 juli- Månflicka
13 juli - babytjejen
14 juli - Nicciz, niiskuneiti
15 Juli - Mist
16 Juli - Esofe
18 Juli - lyckligast80
20 juli - Thorax
21 juli - Ejjami
Börjar bli mer och mer nervös nu haha.. längtar till ett +..
men hur har ni andra förberett er? Själv äter jag folsyra och det är det.. några tankar och känslor just nu? :)
Jag äter en tablett dagligen med de olika vitaminerna och ämnena som folsyra osv. (Borde kanske äta 2, men anser att 100& RDI är lagom tills jag faktiskt är gravid)
Jag har även slutat tagit min allergimedicin och ipren.
Alvedon och läkemedel som innehåller paracetamol ska inte vara några problem. Jag har gått över till Alvedon efter att ha gått på ipren.
Unga kvinnor som vill bli gravida, gravida kvinnor samt äldre människor bör undvika medicin som innehåller ibuprofen .
"Alla så kallade NSAID-preparat tycks kunna påverka ägglossningen så att förmågan att bli gravid minskar.
NSAID är en grupp av inflammationshämmande och smärtstillande läkemedel som Ipren och Ibumetin tillhör. Andra exempel på läkemedel i samma grupp är Voltaren, Diklofenak och Naproxen." (Taget från 1177.se: www.1177.se/Stockholm/Stall-en-anonym-fraga/Fragor/Ska-jag-undvikaibuprofen-om-jag-vill-bli-gravid/ )
Börjar bli så nervig nu haha.. har så stressigt på jobbet och inom mig och är rädd att det ska påverka om jag blir gravid eller inte. Någon som har samma i sitt liv?
Är på väg ut ur en utmattning och otroligt stresskänslig, så oroar mig ibland för att det ska påverka. Å andra sidan blev vi gravida på första försöket 2014 med dottern, då var jag också väldigt stressad, hade tappat jätte mycket hår och sov knappt.
Jag tror inte man behöver oroa sig för kortvarig stress, kroppen är byggd för att klara sånt, långvarig stress är sämre som vid utmattning.
Det bästa vid stress är sömn som återhämtning, så maxa sömnkontot om du kan:)