Inlägg från: Anonym (Syskon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Syskon)

BIM juli 2018

Hänger gärna med här. Vi är inne på första riktiga försöket till ett syskon åt vår dotter. BIM är den 1 juli.

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon

2 juli - johannastroberg, Fotbollsbebbe, MammaKA

3 juli - längtan efter ett syskon 

4 juli - Issari 

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna 

6 juli - JenniB 

7 juli - missmli

9 juli - AllaGodaTingÄrTre, soffipropp1987 

10 Juli - Elsaida 

12 juli- Månflicka

13 juli - babytjejen

14 juli - Nicciz, niiskuneiti 

15 Juli - Mist 

16 Juli - Esofe 

18 Juli - lyckligast80

20 juli - Thorax 

21 juli - Ejjami

• Anonym (Syskon)

Hur hanterar ni väntan? Jag tycker att det känns som en halv evighet till den 1 juli och då har vi ju precis börjat.

Tänkte börja använda mig av ägglossningstester nästa månad om inte det tog sig redan nu, när i cykeln ska man börja testa med dom? Provade lite denna månad men tror jag missade/Inte fick någon ÄL så mitt hopp är till att vi lyckades pricka in ändå.

• Anonym (Syskon)
    Esofe skrev 2018-06-20 15:54:15 följande:

Vi har en flytt på gång och en härlig utlandssemester nästa vecka då ÄL beräknas.... Tiden ska nog gå ;) Dock önskar jag att det redan är BIM (16 Juli) men här sitter jag på bara dag 4 i menscykeln ;)

Härligt med utlandssemester! Lite avundsjuk faktiskt, Vi kommer bara resa i Sverige I sommar.

Ja jag är ju längre fram i cykeln men jag tror faktiskt att vi missade ÄL. Känns ännu tråkigare att vänta då.
  • Anonym (Syskon)
    Lindsey77 skrev 2018-06-23 17:28:20 följande:

Någon som är synkad med mig? ÄL +5 och det börjar närma sig testning. Jag har fått supersvagt positivt runt ÄL +8 flera graviditeter i rad (missfall dock, men men), ökar fram till dag 12, men sen har ju graviditeterna inte utvecklats. Men hoppet finns kvar. :)

2 juli har jag BIM.

Jag är ju kanske lite skengravid. Har känt extra hunger, det brukar vara mitt första gravtecken före jag testat positivt.

Jag undrar dock om mitt TSH värde sätter stopp för graviditeterna. Har 2,9, det ska tydligen helst vara 1,0 vid graviditet, absolut under 2,0 annars är det ökad missfallsrisk. Ska ringa vårdcentralen och kolla, men de gör säkert ingenting då det är inom referensvärdet.

Någon med högre TSH värde där det gått bra??

Jag har bil den första och jag känner definitivt extra hunger på ett sätt som jag inte känt sen innan jag plussade med dottern. Men även jag kanske är skengravid :)

Gällande TSH så vet jag faktiskt inget om det. Hoppas du får bra svar av andra!
  • Anonym (Syskon)
    Anonym (Syskon) skrev 2018-06-23 20:51:39 följande:

Jag har bil den första och jag känner definitivt extra hunger på ett sätt som jag inte känt sen innan jag plussade med dottern. Men även jag kanske är skengravid :)

Gällande TSH så vet jag faktiskt inget om det. Hoppas du får bra svar av andra!

Jag har BIM den 1 juli menar jag såklart:)
  • Anonym (Syskon)

Satt och funderade på min eventuellt missade ägglossning. Jag ber om ursäkt för en äcklig fråga men ni som testar med ägglossningsstickor, när i cykeln (i förhållande till LH- stegringen) får ni de där genomskinliga äggviteflytningarna (rå äggvita då ;))?

• Anonym (Syskon)
    Thorax skrev 2018-06-24 10:29:20 följande:

Ingen fråga är äcklig på FL :D

För mig Brukar den komma 1-2 dagar efter stegringen på stickorna.

Haha vilken tur!

Tack för svar :) Då finns det en möjlighet att vi ändå prickade in den.
  • Anonym (Syskon)
    Anonym (LL) skrev 2018-06-24 10:29:17 följande:

Jag har sånna flytningar nu, och fick positivt ÄL test idag. Så har ägglossning om 24-48 timmar. Brukar vara rätt regelbundet, dom börjar någon dag innan positivt test.

Tack för svar! Jag missade min LH- stegring denna månad så jag försöker att lista ut när jag eventuellt hade ÄL ändå.
  • Anonym (Syskon)
    johannastroberg skrev 2018-06-24 22:16:11 följande:

Hur går det för er alla? Har varit lite frånvarande pga mycket jobb, vilket är positivt i sig då jag inte tänker på bebis & graviditet lika mycket ;) hade äl i söndags & i förrgår började mina bröst ömma väldigt mycket så fort jag tar av bhn, brukar inte ha det så alls. Hoppas det har tagit sig denna gången.

Med dottern var onda bröst och hunger de enda symtomen jag hade. Även mina bröst gör ont så jag håller tummarna att det tagit sig för oss båda!

Skönt att ha mycket att göra ibland. Jag är hemma med dottern fortfarande och det tar upp det mesta av min hjärnverksamhet:)
  • Anonym (Syskon)
    JenniB skrev 2018-06-26 08:26:49 följande:

Jag har känt mig så himla lugn denna månaden och verkligen försökt slappna av.

Det gick bra fram tills igår när jag fick reda på att mitt ex blivit pappa till en liten flicka... De blev gravida efter bara 3 månader in i förhållandet, oplanerat. Det tog så hårt på mig på något sätt även om jag vet att vi faktiskt vill bli gravida nu jämfört med de. Det är ju första försöket vi kör nu men ändå blev jag så ledsen och det kom upp en massa tankar i huvudet. Tänk om jag inte kan bli gravid?! Tänk om det tar hur lång tid som helst? Hur ska jag klara det? 

1-2 veckor kvar till BIM och jag vet inte hur jag känner mig. Har ömma bröst sedan några dagar tillbaka, molvärken försvann ca. på dag 18 i cykeln, men annars känner jag väl inte av något. Längtar dock så mycket efter en liten. :( 

Jag förstår att du blev ledsen. Man reagerar inte alltid helt logiskt. Just barn är ju också känsligt eftersom man ofta är orolig för om man kan få barn eller ej. Man kan ju bli ledsen och avundsjuk när man ser helt okända gravida så då är det inte konstigt att man reagerar när exet skaffar barn (enkelt).

Och tänk på att det är många som inte känner ett skir förrän de varit gravida i flera veckor. Man behöver faktiskt inte ha symtom. Hoppas att det tagit sig denna månad!!
Svar på tråden BIM juli 2018